Meinasin rysäyttää tänään RYSSÄNKILPISEN Lata kolinan kylkeen, kun tolvana oli kääntämässä romuaan täysin pimeän (lue = mäen taakse näe yhtään ennen mäen korkeinta kohtaa) mäennyppylän alla. Porukka ajaa kuitenkin ko. tiellä 60-70 km/h tunnissa eli tuollainen tilanne tulee aika helvetin äkkiä, mut onneksi sain latan pysäytettyä ajoissa, mutta tiukille veti silti. Onneksi on rempatut jarrut...
Tästä vajaa 100 m olisi ollut tien molemmin puolin tilaa vaikka täysperän kääntämiseen, mutta ei p*rkele kun keskellä tietä vaan. Pysyisivät kotimaassaan spedeilemässä, tarvitse tänne asti tulla leikkimään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Ohitelkoon siellä omassa maassa pimeissä ylämäissä ja kaarteissa r*ssän silmillä ja luottaen että kyllä ne muuta väistää tai lähteä ohittamaan vaikka joku vastaan tuleekin, ei sitä tarvitse harrastaa rajan länsipuolella. Jos näkee että auto tulee vastaan ja ohi ei kerkeä, niin siihen väliin ei sillä volkkarin tila-autolla lähdetä. Onneksi ei oikealla puolella ollut rekkajonoa ja pientareelle mahtui väistämään. Eli tämä tapahtui Hamina-Vaalimaa välillä matkalla Viipuriin. Arvatkaa vaan soiko Ladan torvi ja vilkkuiko valot? Ihan varmasti. Jos vauhtia ei olisi ollut noin paljon ja alla joku muu kuin nappis, niin en olis väistänyt.
Täällä Niiralan raja-aseman vaikutuspiirissä taitaa olla erilaista väkeä rajan molemmin puolin. Tänään ajelin Combilla taajama- sekä maantieajoa ja "huomautuksia" saivat vain suomirekkariset.Tosin täälläpäin niissä VOI olla kuskeina myös ulkomaalaisia.Kärryä vetävä Volvo,Transportteri sekä takaa ylinopeudella ihmettelemään tullut Tojota muunmuassa eivät tuntuneet ymmärtävän että Ladalla voi painaa ohi.
2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Tänään iltahämärissä tultiin pohjanmaalta kotiinpäin. Virroilta jokunen kilometri Jyväskylään päin kaksi hirveä seisoi tiellä, vasa ja emä, olivat vastaantulijoiden kaistalla. Melkein sain auton pysähtymään, sitten hirvet hajaantuivat, vasa vasemmalle, emä tien yli oikealle. Tarkkana saa noiden hirvien kanssa olla.
Japanilaisella olin matkassa, autossa yhteensä 4 henkeä.
Ysitietä ajelin puolen päivän tienoilla. Saalahdella liikkuvan poliisin miehet tarkkailivat liikennettä, olivat muutaman auton pysäyttäneetkin. Ilmeisesti paperihommat menossa kun ulkona ei näkynyt ketään...
Navigaattorin mukaan ajelin hiukan ylinopeutta, en kyllä pysynyt toisten mukana. Liikennevirran nopeus näyttää olevan 90-95 km tunnissa, rajoitus siis 80 km tunnissa. Odotettavissa taas lisää ratsioita...
Eilen illalla joskus puoli kuuden aikoihin ajelin treelle atsteekki samarallani.Siinä motarin päässä piti liikennevaloista lähteä mutta lada sai jonkun pirun halvauksen ja sammui,lähti kuitenkin heti käyntiin kun yritin.Siitä sitten normaalisti liikkeelle ja eikö joku pipopää teini jo takana 80-lukusessa coupe mersussaan repinyt perseensä ja pamautti bussikaistan kautta ohi,sitten eteen ja liinat kiinni seuraaviin valoihin. Sitten kun taas matka jatkui ei enää mitään kiirettä, siinä ajeli kiltisti jonossa.Mikä meitä nyky ihmisiä oikein vaivaa???
Ps. Meillä päin ei saa ladalla ketään ohittaa. Jos sen virheen teet heti kostetaan, kummasti löytyy se kaasupoljin kun tajuavat mikä meni ohi.Sama peli aikanaan vanhan suzukin kanssa.
Eikös se yleensäkin ole niin ollut että jos meinaa ohi (varsinkin takaveto Ladalla)niin jo kaasu löytyy
No yleensä ohittelen samaralla vitosella harvemmin pykällän neloselle no jossain 80:pin vauhdista ja vastaavissa tietenkin kun ohitus rupeaisi venymään tai lähinnä se rinnalle pääsy niin silloin kylläkin. Kyllä olen ohi mennyt kun kerran olen meinannutkin vaikka se kaasu edellä ajavasta löytyisikin . Ajoin tuossa yksi ihan rajoituksen mukaan ehkä vähä päälle no takana tuli joku n*tsi volkkarin "tila-auto" ohi piti päästä ja siihen jäi kuitenkin parin metrin päähän eteen samaa nopeutta jurraamaan ja lunta pöllyyttämään .Pitkään en lumipölyä ja volkkarin käryä katellu kun vauhti alkoi kuitenkin hiipua siitä mitä aiemmin ajettiin. Kaasua siitä ei ihme kyllä "löytyny"kun menin ohi. Tuli vaan mieleen että mikä oli volskin ohituksen tarkoitus kun tie oli aika liukas ja irtolunta oli vai vaikuttiko se juuri ajo haluihin sitten .
fordvaltonen kirjoitti:Ps. Meillä päin ei saa ladalla ketään ohittaa. Jos sen virheen teet heti kostetaan, kummasti löytyy se kaasupoljin kun tajuavat mikä meni ohi.Sama peli aikanaan vanhan suzukin kanssa.
Niin totta, niin totta. Sama oli Faijan kuplan kanssakin joskus.
Viime kesänä yhdellä tienpätkällä, olin ajamassa avataren autolla ohi jostain japsikinneristä, jossa oli tupa täys semmosia kakskymppisiä kolleja. Ajoivat jotain 60km/h. Tulin itse noin 85km/h vauhtia ja siirryin rinnalle koska tie oli vapaa ==> Mun mittari näytti 140km/h ennenkuin luovuin ohituksesta, koska totesin että edessä olevasta tasoristeyksestä ei oo kiva mennä rinnakkain ==> kinneri katosi taivaan rannan taa ja itse käännyin tasoristeyksen jälkeen vasemmalle. Että näin ne meidän pienet kullanmurut sitten ajelevat.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
tämä tosiaan on kivaa kun on ohi pakko päästä, kerran olen kolmesti yhdelle mazdalle näyttänyt että pääsee ladallakin, sitten lopetti ohittamisen yrittämisen kun tuli rekka mun eteen.
No niin. Kertokaapa ihan rehellisesti miten toimitte kun olette vaihtamassa kaistaa ja alkaa torvi soida. Väännättekö vaan suoraan eteen vai mitä?
Tänään puolenpäivän aikaan ajelin treeltä kotia kohti samaralla. Viinikan liikenneympyrän jälkeen keskimmäistä kaistaa ajaa opel astra, ajelee "karvan" alle sallitun nopeuden. Minä ajan sitä toista kaistaa itsekin vielä hieman alle sallitun koska olen juuri lähtenyt liikkeelle liikennevaloista mutta kuitenkin kovempaa kuin se opel. Saan juuri samaran keulan opelin perän tasalle kun syttyy vilkku ja se alkaa vaihtaa kaistaa. Jarrutan ja painan torvea, opelin kuljettaja ei osoita minkäänlaista elonmerkkiä vaihtaa vaan kaistan kun ei mitään. Meinaan vaan että jos itse olis vilkaissu just silloin vaikka taustapeiliin tms niin olis kyllä pelti ruttaantunut. No, joku tietysti sanoo että olin kuolleessakulmassa, mutta luulis tajuavan kun torvi soi että siellä on p..kele ihminen välissä.
Itse katson peiliin ja sitten olan yli että tilaa oikeasti on, tämä ei tainnut katsoa edes peiliin, ihme että oli vielä elossa.
Tuossa eilen iltapäivällä huomion Lahti-Nastola välillä että valokatkaisjan kääntäminen on vaikeata, vanhalla tiellä
Sillä välillä tuli jopa 3 sellaista vastaan
Vaikka oli jo sopivan mukavasti hämärää niin ajellaan parkit päällä, eikä mitään elonmerkkejä vaikka vilauttaa pitkiä niille.
Eivät arvaakaan että on oikeasti hankala nähdä sopivan värinen auto vaikka olisikin ne tuikut katuvaloina, jos ei ole ajovaloja päällä..
Prkl, ostan kohta sellaset halogeenit keulalle että niillä kun räppää näille niin ne ei enää valoillakaan näe mitään
Ajoin tänään pimeällä motarilla normaalia 100 km/h vauhtia. Erään paikallisen sillan/liittymän alla olin näkevinäni hätävilkut. Kun tulin hieman lähemmäs, huomasin että ne on prkele pakkivalot eikä hätävilkut.
Joku s**tanan tunari oli keksinyt lähteä peruuttamaan kohtuu vilkkaalla motarilla viereiseen liittymään ajettuaan siitä ohi parillakymmenellä metrillä. Peruutti vielä niin että 3/4 autosta oli oikeanpuoleisella kaistalla
Ajoin sitten piruuttani niin läheltä kuin kehtasin ja soitin torvea, toivottavasti idiootti tajusi tehneensä jonkun virheen. Todennäköisesti ei.
Ja näillä seuduilla kun ollaan niin toki luulin sen olevan rys*sä koska ne keksivät noita älyvapaita tempauksiaan, mutta ei, oli ihan suomen kilvissä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Itse ajelin myös muutama päivä sitten paikallisesta rampista hyväntuulentieltä karhulaan päin. Siellä oli sitten joku heti siinä kiihdytyskaistan alussa hätävilkut päällä ja auto 100% kaistalla, oli muuten lähellä kun vauhtia olin jo kerännyt 100km/h jotta voin liittyä moottoritielle. Vaikka se auto ei enää kulkisikaan eteenpäin, niin voi sitä s*atana nyt vähän ohjata autoa tien reunaan! Tässäkin tapauksessa nainen vaan poltteli kessua auton peräosan luona, kun mutkan mallisesta rampista satelee porukkaa 100km/h vauhdilla ja väli oli melko pieni mistä mahtui ohi ajamaan.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.