Sivu 4/103

Lähetetty: 25.8.2005 11:36
Kirjoittaja Misha
Oon tässä parina päivänä käynyt pahimpaan ruuhka-aikaan hakemassa avovaimon töistä Varissuolta. Vakkelle menee semmonen nelikaistainen katu jossa on koko matkalta 50 rajoitus.

Työmatkalaisille vaan kun toi 50 ei riitä. Autojonot kulkee 65km/h ihan normaalina vauhtina ja sitten on vielä näitä idiootteja jotka luulee että jos mutkittelee kaistalta kaistalle agressiivisesti ja roikkuu takapuskurissa kiinni pääsee jotenkin nopeammpin perille (varsinkin kun matkalla on useammat valot johon aina jää).

Eilen kun siellä kävin niin takaa kiilasi eteen tyyppi joka oli jo pitempään roikkunut puskurissa kiinni ja päätti sitten siitä mun edestä vaihtaa vilkuttamatta oikealla kaistalle kun se kerran kulki lujempaa. Ainoo vaan että oikealta kaistalta päätti joku sankari samaan aikaan että vasen kaista on se joka ihan selkeesti kulkee lujempaa ja vaihto just samaan aikaan kaistaa vilkuttamatta. Tämä sitten aiheuttaa melkein peräänajon ja paljon paniikkijarruttelua ja tietty koko jono joutui hidastamaan takana.

Olipa siitäkin sitten paljon hyötyä. :roll:

Koko homma olisi varmas aiheuttanut jotain vakavampaakin jollen ois pitäny hiukan turvaväliä tähän kaahariin kun arvasin että se menee tekemään jotain tuommoista. Jos olis ollut se "normaali" turvaväli mitä liikenteessä harrastetaan olisi ketjukolarikin ollut varmasti lähellä.

Turussa on muuten Suomen huonoin liikennekulttuuri, tuli juuri jossain tutkimuksessa todettua. Eipä yllätä yhtään.

Lähetetty: 25.8.2005 13:38
Kirjoittaja Nonnis
Turun liikennekulttuurin ymmärtää, sillä siellä on liikennevalot säädetty niin että on pakko ajaa päin punaisia jos aikoo eteenpäin päästä. Minkäänlaisesta vihreästä aallosta ei ole tietoa. Tämä tuli havaittua kesällä kun muutaman kerran ajelin Ruissalo-yokylä väliä. Kyllä alkoi itelläkin menemään herne nenään kun ajo oli jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys ja liikennevalojen väli ei mikään pitkä ollut.

Lähetetty: 25.8.2005 17:02
Kirjoittaja Misha
Nonnis kirjoitti:Turun liikennekulttuurin ymmärtää, sillä siellä on liikennevalot säädetty niin että on pakko ajaa päin punaisia jos aikoo eteenpäin päästä. Minkäänlaisesta vihreästä aallosta ei ole tietoa. Tämä tuli havaittua kesällä kun muutaman kerran ajelin Ruissalo-yokylä väliä. Kyllä alkoi itelläkin menemään herne nenään kun ajo oli jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys ja liikennevalojen väli ei mikään pitkä ollut.
Joo, no se on kyllä ihan totta. Varsinkin Helsingintiellä ja sen ympäristössä on liikennesuunnittelija nauttinut jotain muutakin kuin kansalaisluottamusta :?

Lähetetty: 25.8.2005 18:49
Kirjoittaja Jaakkima
Onkohan siellä Turussa ollut sama ajokortiton liikennesuunnittelija kuka on Jyväskylässä "riehunut"? Taisi saman kaverin käsialaa olla Tampereellakin.

Lähetetty: 26.8.2005 12:45
Kirjoittaja eka latukkani
jaa no tossa taitaa olla syy mun jarrupölyyn peittyneisiin etu vanteisiin ja aina sileisiin taka renkaisiin ajelen meinaa aikast paljon turkuses ja voi olla et joku on kuullukkin sielläsuunnalla vaimeaa 3" sivuputken röhinää ja epätasaista tyhjäkäyntiä :lol:

Lähetetty: 6.9.2005 13:31
Kirjoittaja Nonnis
Tämmönen käsittämätön juttu sattui sunnuntaina kun palailimme Lada-farmilta minä, Eki, Aki ja Nonna tolla mun 2105:lla.

Joitain kilometrejä ennen Lempäälän eteläistä liittymää kattelin peileistä että mitä helvettiä, joku sininen ooppeli roikkuu ihan hanurissa kiinni. Vasen kaista oli vapaa ohitukseen, mutta ei. Vauhtia mulla oli jotain 110-115, kovempaa ei viitsi ajaa 1,5 euron bensalla. Vilautin jarruvaloa, himmasin sataan. Ooppeli rupesi vilkuttamaan pitkiä. Mietin että mitä hemmettiä se yrittää sanoa. Viimein se lähti ohi, ja rinnalla teinipojat näyttivät ikkunasta jotain mclaren t-paitaa. Sitten kiilasivat eteen jarrutellen.

Ooppeli kääntyi Lempäälän eteläisestä rampista, jonne seurasin koska Aki oli menossa Lempäälään. Ooppeli pysähtyi rampin päähän vilkuttaen vasemmalle. Ei kuitenkaan kääntynyt vaan näemmä odotti mua. En jäänyt kysymään mitä pojilla on asiaa vaan menin oikeelta ohi. Ooppeli lähti perään. Alkoi jo pelottaa, että mitä ne aikoo tehdä. Opeliksi tyytyi ihme kyllä vain ajamaan ohitse, vauhtia 80:n alueella ainakin 120. Rekkaria ei saatu ylös :(, alkuosa oli AGP(?). Kääntyi Lempäälästä 190-tielle.

Lähetetty: 6.9.2005 15:04
Kirjoittaja Misha
Nonnis kirjoitti:. Alkoi jo pelottaa, että mitä ne aikoo tehdä. Opeliksi tyytyi ihme kyllä vain ajamaan ohitse, vauhtia 80:n alueella ainakin 120. Rekkaria ei saatu ylös :(, alkuosa oli AGP(?). Kääntyi Lempäälästä 190-tielle.
Ehkä ne yritti iskee sua?

Lähetetty: 6.9.2005 15:07
Kirjoittaja Nonnis
Misha kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:. Alkoi jo pelottaa, että mitä ne aikoo tehdä. Opeliksi tyytyi ihme kyllä vain ajamaan ohitse, vauhtia 80:n alueella ainakin 120. Rekkaria ei saatu ylös :(, alkuosa oli AGP(?). Kääntyi Lempäälästä 190-tielle.
Ehkä ne yritti iskee sua?
Tai Nonnaa tai jompaa kumpaa miesseuralaistani?

Lähetetty: 6.9.2005 15:53
Kirjoittaja Kamaz
Olisitte nyt minullekin ilmoittaneet, että farmilla on jälleen vapaamuurareiden kokous. No menihän se viikonloppu toki kotonakin neljän seinän sisällä murjottaessa ja maanantaita odotellessa.

Lähetetty: 7.9.2005 5:38
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Olen ajanut Lahden läpi useamman kerran viimeisen 25 vuoden ajan. Niin kauan, kun läpiajon on voinut suorittaa radan vartta, olen ihmetellyt seuraavaa. Nopeusrajoitusta noudattaen pääsisi ajamaan ilman valoissa pysähtymistä. Vaan lähes kaikilla näyttää olevan kiire pysähtymään jokaiseen punaiseen.

Omassa pitäjässä naapurikylässä on muutaman talon kohdalla mutkaissessa kohdassa ollut 50:n rajoitus joitakin kuukausia. Rajoitus on ilmeisesti paikallisten asukkaiden haluama. Viimeisessä paikallislehdässä juuri tuossa rajoituksen kohdassa asuva nuorehko rouva kertoi, että kyläläisten pitäisi tien turvallisuuden nimissä ole tiukkana ja vaatia lisää rajoituksia sekä valvontaa. Tämä nainen kun vain itse ei välitä rajoituksista tuon taivaallista edes siinä omilla nurkilla ja ohittelee miten sattuu.

Lähetetty: 7.9.2005 21:17
Kirjoittaja tahko
1990-luvun puolivälissä ajelin pariinkin otteeseen venäläisten "tiesulkuun" Hyvinkäällä ja yrittivät ostaa Ladaa alta. Nyttemmin eivät valojen vilkuttelijat ole enää ostoaikeissa, vaan vaikuttimia saanee hakea muualta.

Lähetetty: 18.9.2005 11:24
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Menneellä viikolla ajeltiin erään auton perässä. Edessä mennyt auto ajeli noin kympin alinopeutta kahdeksan kympin alueella. Siitä huolimatta sen kuljetta havaitsi eräällä suoralla selvästi näkyneen samaan suuntaan menneen polkupyöräilijän aivan viime tingassa. Paniikkijarrutus ja koukkaus vasemmalle pelasti tilanteen. Syynä siihen, että pyöräilijä jäi huomaamatta, oli kuskin keskustelu vierustoverin kanssa. Olen monesti aikaisemminkin ihmetellyt, että minkä helvetin takia joidenkin kuljettajien täytyy keskustellessaan katsoa silmiin vieressä istujaa tai joitten jopa takapenkkiläisiä. :shock:

Lähetetty: 22.9.2005 11:46
Kirjoittaja humalikko
mulla ei noista ohitteluista pahemmin oo kertomuksia mut pari kertaa on saanu "tehopeleillä" ajaville isonpankkilainan haltijoille näyttää mihin parin sadan euron ladalla pystyy. 8)


olinpa taannoin eräällä parkkipaikalla iisalmessa kun tulee 3.0i turbo Supra pyörittämään kasia nokan eteen,vänkärin paikalla virnotti vaalea tukkainen neitokainen hymypersiissä,kun japsi sitte lopetti, ykkönen silimään ja rinkiä.pari kiekkaa et renkaat lämpes ja vastaheitolla toiseen suuntaan ja ei kun kakkosta sisään... nastat nypityistä talvirenkaista ei ollu ku muista jälellä muutaman minsan pyörittelyn jälkeen...

kun sitten menin valoissa kyseisen supran viereen ja tsiikasin sisälle,oli ilimeet aika masentavia...

suprassa 235hp pintaan...mulla alla vakio 1200L kemppilukolla...

:twisted:

RESPECT!

Lähetetty: 22.9.2005 12:00
Kirjoittaja tahko
Mosse-Aksu kirjoitti:Menneellä viikolla ajeltiin erään auton perässä. Edessä mennyt auto ajeli noin kympin alinopeutta kahdeksan kympin alueella. Siitä huolimatta sen kuljetta havaitsi eräällä suoralla selvästi näkyneen samaan suuntaan menneen polkupyöräilijän aivan viime tingassa. Paniikkijarrutus ja koukkaus vasemmalle pelasti tilanteen. Syynä siihen, että pyöräilijä jäi huomaamatta, oli kuskin keskustelu vierustoverin kanssa. Olen monesti aikaisemminkin ihmetellyt, että minkä helvetin takia joidenkin kuljettajien täytyy keskustellessaan katsoa silmiin vieressä istujaa tai joitten jopa takapenkkiläisiä. :shock:
Kun koulussa opetetaan että keskustellessa katsotaan puhekummpania silmiin, tarkkaillen hänen rekatioitaan sanottuun ja puhutaan selkeällä äänellä. Se kun ei vaan sovellu samaan aikaan tapahtuvaan autolla ajamiseen. Antaa mielestäni paremman vaikutelman ja on turvallisempaa kun kuski tuijottaa syyspimeällä tihkusateen läpi märkää tienpintaa ja on hiljaa tai murahtelee kun tienvarresta poimittu liftari yrittää saada aikaiseksi jutunjuurta.

Lähetetty: 22.9.2005 19:11
Kirjoittaja Jaska HKI
Nykyisessä työssäni joudun ajamaan aika paljon Wille kiinteistöhuoltoraktoria.Huippunopeus sillä mallilla on 30km/t.Painoltaan se on 3180kg tyhjänä ja esimerkiksi kauha täynnä hiekkaa 5500kg.Koska vauhti on sitä mitä se on niin pyrin antamaan takanatulijoille mahdollisuuden ohittaa.Eräänä päivänä tallille ajelessani havaitsin,että takaa tulee moposkootteri.Se ajeli perässäni muutamia satoja metrejä.Olin juuri kääntymässä oikealle parkkialueelle käyttäen ennakoivasti vilkkua suuntaviittana kauhukseni havaitsin,että moposkootteri ohitti oikealta traktorin ja jalkakäytävän välistä.Jos törmäys olisi tapahtunut ei mopedistilla olisi ollut mitään jakoa traktoria vastaan.Jälkeenpäin jäin miettimään oliko vaaratilanteen syynä:

-välinpitämättömuuys?
-uhkarohkeus?
-liikennesääntöjen tuntemattomuus?