Sivu 4/7

Lähetetty: 21.5.2005 9:22
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Maatilamatkailuyrittäjän on kyllä varauduttava pieniin remontteihin. Turistit eivät aina kohtele yrityksen omaisuutta hellästi. 8)

Lähetetty: 21.5.2005 10:54
Kirjoittaja Team perseauki racing
tuossa tallia siivoilessa löysin yhen melkein kokonaisen axteekki kaasarin.. jos nonnista kiinostaa voin tuoda ikaalisiin, muuten menee romukuormaan. ja jos tuosta pari euroo kehtais vaivan palkkaa pyytää kahvirahaks. kaasari on irroitettu tomivan ainoastaan kaverille meni sähkö venttiilit ja jotain vivuston osia

Lähetetty: 23.5.2005 20:33
Kirjoittaja Nonnis
En tiä tuleeko tosta enää mitään. Melkein sain päästölapun tulostettua, mutta reaktio ei ollut tarpeeksi nopee vaan lappuun tuli 0.31 kun muut arvot oli kohallaan. Hetken se siis oli 0.29 mutten kerenny ajoissa :cry:

Voihan olla että vuotava pakoputkikin voisi aiheuttaa ton, mutta ihan sama, Ikaalisiin ei pääse :cry: :cry: :cry:

Lähetetty: 24.5.2005 11:43
Kirjoittaja J.J. Laakso
Nonnis kirjoitti:Voiskos J.J. Laakso pistää mulle jotain tarkempaa litaniaa auton huoltohistoriasta, ettei tuu tehtyä mitään turhaa ;).
Juu muistin nyt, että lupasin sen huoltolistan lähettää, mutta tekemättä jäi ja nyt se on jo koneelta tuhottu (=muutettu Pinkin listaksi) :( No kaikki huollot on tehty sinä lyhyenä aikana kun auton omistin.

Ja enivei, jo puhuttujen lisäksi(?) säädin nokkaketjun, vaihdoin öljyt koneeseen (+suodatin), vaihdoin jarrunesteet, bensansuodatin on uusi, säädin kytkimen vapaaliikkeen, sytytyspuolen laitteilla tarkistin ja säädin jne.

Se mitä seuraavaksi katsoisin olis laatikon ja perän öljyt, ohjaussimpukan välyksen säätö ja takajarrut.

Lähetetty: 24.5.2005 13:03
Kirjoittaja Nonnis
Joo voimansiirron öljyt katsoisin juu jos ois toivoa että leiman ees sais... Muuta vikaa ei katsastuksessa ollut, siis myös takajarrut kelpas.

Lähetetty: 24.5.2005 21:24
Kirjoittaja RTJN65
No niin. Nyt on ASTEEKKI jumalalle uhrattu: Kaasari purettu, kohokammion ventiili uusittu, uusi kohokammion tiiviste, kiihdytyspumpun kalvo uusittu, ryypyn alipainekalvo vaihdettu, vivusto herkistetty ja rasvattu, solenoidi suuttimien tiivisteet vaihdettu.

Tällä pitäisi mennä säädön (tyhjäkäynti) jälkeen leimasta lävitse, jos vainen muuten on ehjä.

Mites tää toimitellaan sulle??

Lähetetty: 30.5.2005 17:14
Kirjoittaja Nonnis
Toimitusta odotellessa kiillottelen täällä puskureita jotka ostin Mansosta 8)

(eikö tämä ole jo uhrausta Axtekkijumalalle?)

Kuva

Lähetetty: 1.6.2005 17:39
Kirjoittaja Nonnis
Kävin juuri hakemassa Axtekin postista. :)

Kun nyt kerkeis sen asentaan ja mittaileen taas päästöjä ("tuhansia töitä, valvottuja öitä, viikkoja tiellä saan asfalttia niellä" :roll: )

Äskön kun sitä menin hakemaan ja piti ruuhkassa kääntyä pihasta vasempaan niin jotain rusahti ja pakoputki rupes pitään kahta kauheempaa kolinaa. Pitänee mennä tutkiin vahinkoja. :?

Lähetetty: 1.6.2005 19:03
Kirjoittaja RTJN65
Nonnis kirjoitti:
Äskön kun sitä menin hakemaan ja piti ruuhkassa kääntyä pihasta vasempaan niin jotain rusahti ja pakoputki rupes pitään kahta kauheempaa kolinaa. Pitänee mennä tutkiin vahinkoja. :?
No jos se pakoputki vuotaa niin toki arvot on päin peetä. Ei siinä auta mikään kasari tai korjaus tai säätö :evil: .

Mutta toivon että toi huollettu versio nyt auttaa :wink: .

Lähetetty: 1.6.2005 19:22
Kirjoittaja Nonnis
Jepjep. MUTTA vuotava pakoputki ei aiheuta käyntihäiriöitä, tyhjäkäynnin uupumista, ryypyn toimimattomuutta ;).

Eikä siä siis mitään näkyviä reikiä oo.

Lähetetty: 2.6.2005 9:42
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti:Jepjep. MUTTA vuotava pakoputki ei aiheuta käyntihäiriöitä, tyhjäkäynnin uupumista, ryypyn toimimattomuutta ;).

Eikä siä siis mitään näkyviä reikiä oo.
Paitsi jos vuoto on ennen lambda anturia?

,_,/ukka

Lähetetty: 2.6.2005 20:57
Kirjoittaja Nonnis
^Ei ole. Kyse on takapöntöstä.

Lähetetty: 4.6.2005 23:14
Kirjoittaja Nonnis
EI jummijammi!!!!! :evil:

Nyt on Riston peruskorjaama kaasari kii ja leima ei häämötä vieläkään. Oikeestaan päästöt huononivat. Lambda oli nyt kohillaan, mutta se varmaan johtuu siitä että uhrasin Axtekjumalalle UPOUUDEN (biltema-)takapöntön (ja takakiinnikkeen TELTTA-AUTOSTA), happi oli jotain 0.25 joten siellä suunnalla ei enää vuotoa ole. CO pyöri 0.5-0.6 tietämillä keskimäärin, alimmillaan kerran käväisi 0.34:ssä.

Uuden kaasarin myötä kuvioon tuli mukaan TYHJÄKÄYNTI, sen sijaan ajossa auto tuntuu nuhaisemmalta.

Voi kai sitä vielä parin päivän päästä kattoa uudemman kerran; jospa kaasari vaatis vaan sisäänajoa...

Mutta on kyllä suru puserossa :cry:

Lähetetty: 4.6.2005 23:23
Kirjoittaja liero
just tällaisen takia myin oman -95 asteekin ,ja tein PYHÄNpäätöksen ei ikinä enää kattiladaa ,en pystyny uhraamaan asteekkijumalalle hänen ahnaasti vaatimiaan uhreja :(
onko imusarjan tiiviste ja alipaineletkut kunnossa?

Lähetetty: 4.6.2005 23:29
Kirjoittaja Nonnis
Imusarjan tiivisteen luulis olevan kunnossa kun se ei oo siellä montaa viikkoa vanhentunut. Ja alipaineletkut on paikoillaan ja ihan ehjän näköisiä.