Sivu 4/6
Lähetetty: 23.2.2005 19:30
Kirjoittaja henkkasavosta
Noin miäkin kerroin jossain tuolla aikaisemmin. Itelle tuli niitä prosentteja aika hassuista paikoista. Miulle oli sitten melkolailla yhdentekevää, mistä niitä sitten tuli, kun ne jäi vain alle 35 %:n.
Btv, mites nuo kilpurit, taitaa järjestään olla kaikissa vaihdettuja osia yli 35 %. Onko pitänyt tehdä kanta-autotarkistus?
Mites, jos prosentit pompsahtaa yli viidenkymmenen? Onko vekotin silloin minkäänlaisten kilpien välissä?
Lähetetty: 23.2.2005 21:56
Kirjoittaja Stefa
Tuntuisi olevan aika vaihtelevia nuo kannat eri konttorien kesken. Kyllä silläkin on väliä miten prosentteja lasketaan vaikka jäisikin sillä kertaa alle 35%. Jos tuleekin mielenkiintoa tehdä jotain muutoksia lisää, jolloin prosentit menisi tarkalle, on huono ruveta muuttelemaan jo otteeseen merkattuja osuuksia.
Löytyykö tuota mainintaa osan poistamisen rinnastamisesta vaihtamiseen jostain säännöksestä? En ainakaan auton rakennetta käsittelevästä pykälästä moista löytänyt.
Kilpureissa lie tuo maininta kilpakäytöstä suo erivapaudet osien vaihteluun, rajoittavana tekijänä lähinnä luokan säännöt. Jos prosentit menee yli 50 niin napsahtaa autovero maksuun. Kysyin mielenkiinnosta tuohon liikenneministeriön kantaa, tarjoten autoksi -80 -mallin 1200:sta. Tarjosivat vertailuautoksi (eli minkä mukaan verot lasketaan) uutta 110 ladaa. Miettiköön jokainen kannattaako...
Lähetetty: 24.2.2005 9:10
Kirjoittaja foma
Noista prosenteista vielä...
Muistakseni asia oli niin, että jos muutosprosentit jää alle 10, niin niitä ei merkitä rekisteriotteeseen vaa tehdään luettelo osista, esim madallussarja, renkaat ja vanteet tommoset ja tommoset.
.
Lähetetty: 24.2.2005 17:04
Kirjoittaja Turbomynthon
Eiks se hiljattain noussut tuo prosenttiraja tuonne 50% että vasta sen jälkeen tarvis tehdä kanta-auto tarkastus ja tuonti autoissa 35%

Re: .
Lähetetty: 24.2.2005 17:25
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Turbomynthon kirjoitti:Eiks se hiljattain noussut tuo prosenttiraja tuonne 50% että vasta sen jälkeen tarvis tehdä kanta-auto tarkastus ja tuonti autoissa 35%

Kyllä se on 35% kaikissa tuo kanta-autotarkastus raja.Tuontiautoissa oli ennen 25%.
Lähetetty: 17.4.2005 14:01
Kirjoittaja russian power
ladaracing pori kirjoitti:Rhmotor kirjoitti:Mulla oli aikanaan latuskassa harjukekin tekemät kääntövarret. Näyttivät ainakin päällisinpuolin valetuilta, mutta enpä tiedä... Monet on vaan lyhentäneet alkuperäsiä kääntövarsia ja hitsannu uudestaan ne. Tarpeeks hyvin ku tekee niin eipä se katsastussetä mitään huomaa. Hitsattu ei välttämättä ole tuollasessa valuraudassa se turvallisin ratkaisu...
mulla on tossa vfts ladas lyhennetyt ohjausvarret ja on kestänyt hyvin iskuja kun on joskus vähän osunutkin kun ihmiset tekee kaikenmoisia esteitä ajolinjoille. lisäks mul on alatukivarsia tuotu eteenpäin n.2.5cm ei puske enää lainkaan ees ahtais risteyksissä. kattokaa kuvat miten alatukivarsi irroitetaan nopeasti
http://www.lammelaracing.com klikakkaa vammala rallin kuvat.
Paljon nuita ohjausvarsia on lyhennetty?? jotain mittoja..?
Lähetetty: 17.4.2005 20:43
Kirjoittaja Team perseauki racing
tuli tosta katsastuksesta mieleen ku lueskelin noita pykäliä niin saanko leiman peltisatsilla ja vaihdetulla putkistolla, voi olla viikon tyhmin kysymys mutta jäi askarruttamaan.
niin ja noista prosenteista ei mulle ainakaan merkattu ku 12%lohkon vaihdon takia ja eikä poistetuista puskureitakaan mainittu mitään... tosin yhdellä kaverilla merkattiin että auton pituus muuttunut, mutta suomihan on lakipykälien luvattu maa
Lähetetty: 17.4.2005 22:48
Kirjoittaja arpati
Stefa kirjoitti:Tuntuisi olevan aika vaihtelevia nuo kannat eri konttorien kesken. Kyllä silläkin on väliä miten prosentteja lasketaan vaikka jäisikin sillä kertaa alle 35%. Jos tuleekin mielenkiintoa tehdä jotain muutoksia lisää, jolloin prosentit menisi tarkalle, on huono ruveta muuttelemaan jo otteeseen merkattuja osuuksia.
Vaihdetun osan saanee vaihtaa jatkossa miten tykkää kun se kerran on jo vaihdettu ei se enää vaikuta rosentteihin... Voin toki olla väärässäkin

Lähetetty: 18.4.2005 10:42
Kirjoittaja Stefa
arpati kirjoitti:
Vaihdetun osan saanee vaihtaa jatkossa miten tykkää kun se kerran on jo vaihdettu ei se enää vaikuta rosentteihin... Voin toki olla väärässäkin

Jep, se muutos lasketaan vain kerran. Eli ihan oikeassa olet.
Lähetetty: 19.4.2005 11:42
Kirjoittaja ESKRacing
poistamisesta en mee varmaksi sanomaan mutta ainakaan lisätyistä osista ei mee prosentteja.
Team perseauki racing.lle
katsastuksen kanssa ei ongelmaa
mut peltisarjasta voivat muistaakseni antaa 1-1,5%
ja jos on hitsi insinööri niin voivat vaatia teho paperia tai laskea tehojen nousseen 10%
ladaracing pori.lle kysymys:
Niin, jos niitä mittoja sais niistä lyhennetyistä ohjausvarsista..
ja miten olet alatukivarret siirtänyt..
kuvia tai jotain selvitystä,kiitos!
Lähetetty: 19.4.2005 18:13
Kirjoittaja ladaracing pori
pistäkää ääs-postiin tai privana osoitteita niin pistän kuvia ja mittoja.
Lähetetty: 19.4.2005 20:02
Kirjoittaja 'aatee'
Lähetetty: 19.4.2005 20:22
Kirjoittaja Stefa
Jos laitat mulle noita kuvia ja mittoja niin voin laittaa myös kaikella kansalle näkyviin, niin ei tarvitse sitten kaikille erikseen lähetellä? Jotenkin tuntuu että nuo kuitenkin kiinnostaa monia.
Maili löytyy tuosta alta.
Lähetetty: 27.4.2005 8:36
Kirjoittaja ESKRacing
Stefa!
saitko ne kuvat ja mitat?
Lähetetty: 27.4.2005 9:31
Kirjoittaja Stefa
Ei ole kuvia, ainakaan vielä.