Sivu 4/5

Lähetetty: 6.1.2005 21:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
RussianTUNER kirjoitti:kyllä olette oikeassa malaga/ibiza aivan p**siistä... ibizasta ei ole kokemusta
mutta malagasta on niinkun jo aiemmin sanoin... älkää koskaan ostaka seattia...
mulla ollut kaksikin seatia ja ne oli ihan kelpo pelejä, ensimmäinen oli Fiat 133 eli construksioone Seat, noi 133:t tehtiin kaikki Espanjassa Seat tehtaalla, myytiin sitten Fiat merkillä. Sitten oli vielä Fiat 127 900/L 3-ovinen construksioone Seat, eikös noi kaikki isolla takaluukulla varustetut 127:tkin tehty Seat tehtaalla, myytiin sitten vaan Fiat merkillä. Mut eikös ne sit ole Seateja, espanjaa oli tyyppikilvissäkin

Lähetetty: 7.1.2005 19:57
Kirjoittaja RussianTUNER
nii mut ne on tota vanhaa hyvää sukupolvee... ei ne malaga/ibiza niin hyviä ole kuin nuo mitä sinulla (Lada- Jussi) on ollut... Malaga ei kestä mitään...

Lähetetty: 3.2.2005 13:25
Kirjoittaja Gessle
FORD - Huonoin
Ranskalaiset - Tekniikalta huonompia, mutta ideologialtaa parempia.

Lähetetty: 3.2.2005 14:42
Kirjoittaja R-J
FORD - ei ole auto. Eikä - margariini - voita.

Lähetetty: 3.2.2005 17:16
Kirjoittaja mikko v
Kyllä huonoin auto mitä olen omistanut on peugeot mi16 omistin kyseisen auton puoli vuotta ja en enää koskaan osta ranskalaista autoa ellen ilmaseksi saa silloinkin pitää harkita uskoltaako sotkeutua :(

Lähetetty: 4.2.2005 8:31
Kirjoittaja Gessle
Toveri Sladimir kirjoitti:Seatin "system Porsche" moottoriko sukua VW:lle?En kyllä muista mitään yhteistä VW moottoreihin.1.2 koneissa on omat venttiilinsä ja 1.5 koneeseen käy Fiatin venttiilit.Venttiilinsäätölevyt käy Fiiatista.Jakopää on ihan oma onneton tapauksensa mm. vesipumppua pyöritetään jakohihnan selkäpuolella ja kiristinpyörä on hammastettu.Eiköhän nämä Malaga/Ibiza mallit ole kyllä autoja sieltä surkeimmasta päästä.Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Kyllä mulla on ihan hyvin pelannu 1.5i system porsche. Tyytyväinen olen, auto hakkaa luetettavuudessa 1.3:n Skodan mennen tullen. Nyt tosin Ibiza lähtee vaihtoon, jos saan nelikko Lancerin alle sopuhintaan. Mutta aivan varmasti ostanen vielä tilalle uudemman Ibizan, kun ne on niin nättejä... Volkkarin tekniikkaahan tuotiin lähinnä tuohon kakkoskoppaan ja siitä uudempaan...? Fiattejahan nää vanhemmat on... Eli sitä kautta voitaisiin sanoa, että Ladat ja Seatit on aika samalla viivalla ;) Elkää nyt herneilkö... vitsinä heitin... ;)

Lähetetty: 4.2.2005 13:16
Kirjoittaja Stefa
Lada-Jussi kirjoitti: mulla ollut kaksikin seatia ja ne oli ihan kelpo pelejä, ensimmäinen oli Fiat 133 eli construksioone Seat, noi 133:t tehtiin kaikki Espanjassa Seat tehtaalla, myytiin sitten Fiat merkillä. Sitten oli vielä Fiat 127 900/L 3-ovinen construksioone Seat, eikös noi kaikki isolla takaluukulla varustetut 127:tkin tehty Seat tehtaalla, myytiin sitten vaan Fiat merkillä. Mut eikös ne sit ole Seateja, espanjaa oli tyyppikilvissäkin
Väittäisin että vanhemmat 133:t on italian tuotantoa. Noitahan on tehty molemmilla merkeillä. Ainakin yhdessä omassa oli fiatin lohko ja muut osat, uudemmassa taas oli seattia kaikki. Onko sitten kaikki kasattu espanjassa, en tiedä. Mutta varmana voin sanoa että molemmilla osilla on tehty. Ja noita fiatin lohkoja pidetään virikäyttöön kestävämpinä.

127:aa on valmistettu -71 alkaen kun 133 tuli vasta -74. Muistaakseni. Eli voisi päätellä että alkujaan italian valmistetta molemmat mutta siirtyi myöhemmin espanjaan ja seatille tuotanto, joskus -76? Sittenhän noita tehtiin vähän missä sattuu, taisi olla jugoslaviaakin mukana.

Edit: tutkiskelin tuota 133:n tekoa. Jokunen lähde sanoo että seatin ja fiatin 133:t eroavat korinkin puolesta, toiset taas sanovat että koko auto seattia. Tosin jm-miehiltä tiedän että noita tehty myös hammastanko-ohjauksella. Eli ilmeisesti malli hieman muuttunut aikain saatossa. Omissa oli eroa muistaakseni 3 vuotta ja eroja oli ainakin mittaristot ja vanhempia fiattia, uudempi seattia. Tiedä näistä sitten...

Btw. Seat tehnyt myös 124:sta ja 124:n nelilamppu-versio on kokonaan seatin suunnittelua...

Lähetetty: 4.2.2005 13:18
Kirjoittaja Stefa
Toveri Sladimir kirjoitti:Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Veikkaisin että kuplan pahnapuhallin vie tässä ikäkilpailussa selvän voiton. Noita taidettiin tehdä meksikossa vielä 2000-luvulla?

Lähetetty: 4.2.2005 13:33
Kirjoittaja Kamaz
Asiahan on nyt niin, että 133 suunniteltiinkin Espanjassa ja Italiassa niitä ei tehty ikinä. Tekniikaltaan se perustui pitkälti vanhaan 850:een ja korin ulkomuotoja imitoitiin Fiat 126:sta, joka kylläkin oli Italiasta kotoisin. Tekniikan maailma moitti sitä testatessaan vuonna 1975 jo syntyessään vanhanaikaiseksi. Hieno se minusta on.

Isolla takaluukulla varustettujen 127:en espanjalaisuudesta en osaa sanoa, mutta nelioviset versiot tehtiin Espanjassa. Samoin 850 neliovinen versio.

Lähetetty: 4.2.2005 18:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kamaz kirjoitti:Asiahan on nyt niin, että 133 suunniteltiinkin Espanjassa ja Italiassa niitä ei tehty ikinä. Tekniikaltaan se perustui pitkälti vanhaan 850:een ja korin ulkomuotoja imitoitiin Fiat 126:sta, joka kylläkin oli Italiasta kotoisin. Tekniikan maailma moitti sitä testatessaan vuonna 1975 jo syntyessään vanhanaikaiseksi. Hieno se minusta on.

Isolla takaluukulla varustettujen 127:en espanjalaisuudesta en osaa sanoa, mutta nelioviset versiot tehtiin Espanjassa. Samoin 850 neliovinen versio.
minä kans olisin samoilla jäljillä, olikohan jo 1975 vuoden tekniikan maailmassa jossa esiteltiin uutta 133:a mainittu, että autot tehdään kaikki espanjassa. Seatilla oli tosiaan kaikkia hassuja monioviversioita ja muuta erikoista Fiatiin pohjautuen.

Fiat on ihme kansainvälinen auto kun siitä on tehty ihme versioita ympäri maailman. Eikös 1050 cc 127:n ainakin moottori jos ei koko auto ollut Brasiliasta?

Lähetetty: 4.2.2005 20:16
Kirjoittaja Mosse-Aksu
mikko v kirjoitti:Kyllä huonoin auto mitä olen omistanut on peugeot mi16 omistin kyseisen auton puoli vuotta ja en enää koskaan osta ranskalaista autoa ellen ilmaseksi saa silloinkin pitää harkita uskoltaako sotkeutua :(
Pisti silmään pari vuotta sitten saksalaisen TüV:n hylkäystilasto. Renault Clio oli 15:n yleisimmin hylätyn joukossa useammassakin ikäryhmässä. Vaimolla oli kahdeksan vuotta/yli 150 000 km ensimmäisen sarjan karvalakkiClio ilman onngelmia. Oliko tämä siis maanantaiyksilö positiivisessa mielessä? :D

Lähetetty: 4.2.2005 20:25
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Stefa kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Veikkaisin että kuplan pahnapuhallin vie tässä ikäkilpailussa selvän voiton. Noita taidettiin tehdä meksikossa vielä 2000-luvulla?
Kyllä varmasti on kauimmin tuotannossa ollut automalli. Etelä-Afrikassa tehdään edelleen ensimmäistä Golfia ja Brasiliassa kakkossarjan Kleinbussia nimellä VW Kombi. Oma lukunsa on intialainen Hindustan, joka tekee vanhaa Morris Minoria ja Vauxhell Veloxia Hindustan nimisenä. Tekniikkaa on toki uusittu ja niitä on viety ainakin Englantiin. Fiat Unoja taidetaan tehdä vielä jossain.

Lähetetty: 30.6.2006 1:05
Kirjoittaja DELETED
DELETED

Lähetetty: 30.6.2006 9:58
Kirjoittaja noose01
RussianTUNER kirjoitti:nii mut ne on tota vanhaa hyvää sukupolvee... ei ne malaga/ibiza niin hyviä ole kuin nuo mitä sinulla (Lada- Jussi) on ollut... Malaga ei kestä mitään...
Ei jossain -89 sxi ibizassa mitään vikaa ole. Kyllähän pellolla saa minkä tahansa puoli-ilmaiseksi hankitun raadon rikki mutta en sellaisten kokemusten perusteella lähtisi ko mallia haukkumaan.

Lähetetty: 30.6.2006 10:01
Kirjoittaja noose01
Lada-Jussi kirjoitti:Fiat on ihme kansainvälinen auto kun siitä on tehty ihme versioita ympäri maailman. Eikös 1050 cc 127:n ainakin moottori jos ei koko auto ollut Brasiliasta?
Ja 128:sta on 1,5 isolohkolla varustettu braziliamalli...