mulla ollut kaksikin seatia ja ne oli ihan kelpo pelejä, ensimmäinen oli Fiat 133 eli construksioone Seat, noi 133:t tehtiin kaikki Espanjassa Seat tehtaalla, myytiin sitten Fiat merkillä. Sitten oli vielä Fiat 127 900/L 3-ovinen construksioone Seat, eikös noi kaikki isolla takaluukulla varustetut 127:tkin tehty Seat tehtaalla, myytiin sitten vaan Fiat merkillä. Mut eikös ne sit ole Seateja, espanjaa oli tyyppikilvissäkinRussianTUNER kirjoitti:kyllä olette oikeassa malaga/ibiza aivan p**siistä... ibizasta ei ole kokemusta
mutta malagasta on niinkun jo aiemmin sanoin... älkää koskaan ostaka seattia...
huonoin auto
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala

-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Kyllä mulla on ihan hyvin pelannu 1.5i system porsche. Tyytyväinen olen, auto hakkaa luetettavuudessa 1.3:n Skodan mennen tullen. Nyt tosin Ibiza lähtee vaihtoon, jos saan nelikko Lancerin alle sopuhintaan. Mutta aivan varmasti ostanen vielä tilalle uudemman Ibizan, kun ne on niin nättejä... Volkkarin tekniikkaahan tuotiin lähinnä tuohon kakkoskoppaan ja siitä uudempaan...? Fiattejahan nää vanhemmat on... Eli sitä kautta voitaisiin sanoa, että Ladat ja Seatit on aika samalla viivallaToveri Sladimir kirjoitti:Seatin "system Porsche" moottoriko sukua VW:lle?En kyllä muista mitään yhteistä VW moottoreihin.1.2 koneissa on omat venttiilinsä ja 1.5 koneeseen käy Fiatin venttiilit.Venttiilinsäätölevyt käy Fiiatista.Jakopää on ihan oma onneton tapauksensa mm. vesipumppua pyöritetään jakohihnan selkäpuolella ja kiristinpyörä on hammastettu.Eiköhän nämä Malaga/Ibiza mallit ole kyllä autoja sieltä surkeimmasta päästä.Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.


<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
Väittäisin että vanhemmat 133:t on italian tuotantoa. Noitahan on tehty molemmilla merkeillä. Ainakin yhdessä omassa oli fiatin lohko ja muut osat, uudemmassa taas oli seattia kaikki. Onko sitten kaikki kasattu espanjassa, en tiedä. Mutta varmana voin sanoa että molemmilla osilla on tehty. Ja noita fiatin lohkoja pidetään virikäyttöön kestävämpinä.Lada-Jussi kirjoitti: mulla ollut kaksikin seatia ja ne oli ihan kelpo pelejä, ensimmäinen oli Fiat 133 eli construksioone Seat, noi 133:t tehtiin kaikki Espanjassa Seat tehtaalla, myytiin sitten Fiat merkillä. Sitten oli vielä Fiat 127 900/L 3-ovinen construksioone Seat, eikös noi kaikki isolla takaluukulla varustetut 127:tkin tehty Seat tehtaalla, myytiin sitten vaan Fiat merkillä. Mut eikös ne sit ole Seateja, espanjaa oli tyyppikilvissäkin
127:aa on valmistettu -71 alkaen kun 133 tuli vasta -74. Muistaakseni. Eli voisi päätellä että alkujaan italian valmistetta molemmat mutta siirtyi myöhemmin espanjaan ja seatille tuotanto, joskus -76? Sittenhän noita tehtiin vähän missä sattuu, taisi olla jugoslaviaakin mukana.
Edit: tutkiskelin tuota 133:n tekoa. Jokunen lähde sanoo että seatin ja fiatin 133:t eroavat korinkin puolesta, toiset taas sanovat että koko auto seattia. Tosin jm-miehiltä tiedän että noita tehty myös hammastanko-ohjauksella. Eli ilmeisesti malli hieman muuttunut aikain saatossa. Omissa oli eroa muistaakseni 3 vuotta ja eroja oli ainakin mittaristot ja vanhempia fiattia, uudempi seattia. Tiedä näistä sitten...
Btw. Seat tehnyt myös 124:sta ja 124:n nelilamppu-versio on kokonaan seatin suunnittelua...
Viimeksi muokannut Stefa, 4.2.2005 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
Veikkaisin että kuplan pahnapuhallin vie tässä ikäkilpailussa selvän voiton. Noita taidettiin tehdä meksikossa vielä 2000-luvulla?Toveri Sladimir kirjoitti:Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Vauhdin tae - alamäki
Asiahan on nyt niin, että 133 suunniteltiinkin Espanjassa ja Italiassa niitä ei tehty ikinä. Tekniikaltaan se perustui pitkälti vanhaan 850:een ja korin ulkomuotoja imitoitiin Fiat 126:sta, joka kylläkin oli Italiasta kotoisin. Tekniikan maailma moitti sitä testatessaan vuonna 1975 jo syntyessään vanhanaikaiseksi. Hieno se minusta on.
Isolla takaluukulla varustettujen 127:en espanjalaisuudesta en osaa sanoa, mutta nelioviset versiot tehtiin Espanjassa. Samoin 850 neliovinen versio.
Isolla takaluukulla varustettujen 127:en espanjalaisuudesta en osaa sanoa, mutta nelioviset versiot tehtiin Espanjassa. Samoin 850 neliovinen versio.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
minä kans olisin samoilla jäljillä, olikohan jo 1975 vuoden tekniikan maailmassa jossa esiteltiin uutta 133:a mainittu, että autot tehdään kaikki espanjassa. Seatilla oli tosiaan kaikkia hassuja monioviversioita ja muuta erikoista Fiatiin pohjautuen.Kamaz kirjoitti:Asiahan on nyt niin, että 133 suunniteltiinkin Espanjassa ja Italiassa niitä ei tehty ikinä. Tekniikaltaan se perustui pitkälti vanhaan 850:een ja korin ulkomuotoja imitoitiin Fiat 126:sta, joka kylläkin oli Italiasta kotoisin. Tekniikan maailma moitti sitä testatessaan vuonna 1975 jo syntyessään vanhanaikaiseksi. Hieno se minusta on.
Isolla takaluukulla varustettujen 127:en espanjalaisuudesta en osaa sanoa, mutta nelioviset versiot tehtiin Espanjassa. Samoin 850 neliovinen versio.
Fiat on ihme kansainvälinen auto kun siitä on tehty ihme versioita ympäri maailman. Eikös 1050 cc 127:n ainakin moottori jos ei koko auto ollut Brasiliasta?

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Pisti silmään pari vuotta sitten saksalaisen TüV:n hylkäystilasto. Renault Clio oli 15:n yleisimmin hylätyn joukossa useammassakin ikäryhmässä. Vaimolla oli kahdeksan vuotta/yli 150 000 km ensimmäisen sarjan karvalakkiClio ilman onngelmia. Oliko tämä siis maanantaiyksilö positiivisessa mielessä?mikko v kirjoitti:Kyllä huonoin auto mitä olen omistanut on peugeot mi16 omistin kyseisen auton puoli vuotta ja en enää koskaan osta ranskalaista autoa ellen ilmaseksi saa silloinkin pitää harkita uskoltaako sotkeutua

Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä varmasti on kauimmin tuotannossa ollut automalli. Etelä-Afrikassa tehdään edelleen ensimmäistä Golfia ja Brasiliassa kakkossarjan Kleinbussia nimellä VW Kombi. Oma lukunsa on intialainen Hindustan, joka tekee vanhaa Morris Minoria ja Vauxhell Veloxia Hindustan nimisenä. Tekniikkaa on toki uusittu ja niitä on viety ainakin Englantiin. Fiat Unoja taidetaan tehdä vielä jossain.Stefa kirjoitti:Veikkaisin että kuplan pahnapuhallin vie tässä ikäkilpailussa selvän voiton. Noita taidettiin tehdä meksikossa vielä 2000-luvulla?Toveri Sladimir kirjoitti:Paras em. malleista taisi olla se 903 Fiiun keppikoneella oleva malli.Tämä 903 kone lienee yksi maailman pisimpään valmistetuista koneista.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Ei jossain -89 sxi ibizassa mitään vikaa ole. Kyllähän pellolla saa minkä tahansa puoli-ilmaiseksi hankitun raadon rikki mutta en sellaisten kokemusten perusteella lähtisi ko mallia haukkumaan.RussianTUNER kirjoitti:nii mut ne on tota vanhaa hyvää sukupolvee... ei ne malaga/ibiza niin hyviä ole kuin nuo mitä sinulla (Lada- Jussi) on ollut... Malaga ei kestä mitään...
.