Sivuillani oleva kansi on ollut nyt syksystä asti autossa kiinni ja tyytyväinen olen kätteni töihin. Kanavien lisäksi muotoilin palotilat ja kuutioin ne samankokoisuuden toteamiseksi. Imu- ja pakosarjat kohdistin kannen uusien reikien mukaiseksi ja kulkua tuntuu olevan ihan mukavasti. Moottori vääntää hyvin myös alhaalta läpi kierrosalueen eli parannusta moottorin toimintaan on tullut oleellisesti. Venttiilit jätin alkuperäisiksi venäläisiksi tarvikemalleiksi. Hieman ovat painavat mutta muodoltaan silmää miellyttävät.
Tarpeeksi kun näitä kansia tekee ja muutama pitää tietenkin pilata joko puhkaisemalla tai muuten vain ryssimällä se siten ettei käyntiin saa kuin hinaamalla niin niin silmä kuin sormetkin alkavat oppimaan missä menee rajat ja mistä kannattaa ottaa ja mistä ei. Harjoitusta toverit harjoitusta, tai sitten kiikuttaa suosiolla kannen sellaiselle kuka tietää mitä tekee ja miten tekee.
Venttiilin muotoilu
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Mittasin kyllä ja kokoeroa näytti olevan suurimman ja pienimmän välillä noin 1ml. Toki heitto voi aiheutua myös seetirenkaiden asemoinnista ja välttämättä ne venttiilien koneistuksetkaan ei niitä ihan tarkimpia välttämättä ole. Ehkä penellä passailulla eli kokeilemalla ja mittailemalla eri venttiilejä eri paikoissa olisi tarkentanut ja voinut myös pienentää tätä heittoa. Nyt kuitenkin palotilat ovat keskenään samankokoiset eli tämän 1ml heiton kompensoin materiaalia poistamalla palotiloista.
Uusi kansi on jo tekeillä ja kokeilen saada siitä vieläkin tätä nykyistä paremman. Keväthän on jo pian käsillä ja tiet alkaa sulamaan myös venäjän puolella jossa voikin sitten käydä kokeilemassa miten se kannentiiviste sillä kertaa kyrvähtää.
Uusi kansi on jo tekeillä ja kokeilen saada siitä vieläkin tätä nykyistä paremman. Keväthän on jo pian käsillä ja tiet alkaa sulamaan myös venäjän puolella jossa voikin sitten käydä kokeilemassa miten se kannentiiviste sillä kertaa kyrvähtää.

Mietin vain kun tuon tc:n palotiloja mittailin ja sain heittoa noin 0,3 ml, jota pidin aika paljona. Tosin eipä moisella heitolla puristussuhteisiin suurta eroa tule.
Saisi nyt tuon yhden joskus läjään, niin aloittaisi sitten evo2-mallin tekemisen, pientä kivaa on kyllä jo mietitty että saadaan asfaltti rullalle.
Saisi nyt tuon yhden joskus läjään, niin aloittaisi sitten evo2-mallin tekemisen, pientä kivaa on kyllä jo mietitty että saadaan asfaltti rullalle.
Vauhdin tae - alamäki
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Harjottelin vähäsen vanhoilla venoilla. Pistin porakoneeseen ja rälläkällä ajelin. Ihan hyvä tulee mutta ei sillä seetipintaa kyllä kavenneta. Sitten kun vielä rankalla hiomapaperilla ajaa niin kyllä kait siitä ihan hyvä tulee, mutta jos on mahollista sorvissa ajaa niin kyllä se paras tulee ja seetipintaakin sais kavennettua mutta kun kanavasta kahtoo venttiiliä ja pähkäilee on se vena aika pahasti siinä eessä eli kyllä tuo vois aika merkittävä tekiä olla. 
