miksi ladaa vihataan???

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mulla se tyyppi jota sillä kerralla just kuppilasta roudasin hokee minuutin välein joka kerralla sitä sammaltain: kyllä kautta profeetan parran sadalla eurolla sait helevetin hyvän pirssin! uudelleen ja uudelleen... jopa kaveri jolla on joku 97-99 kutosbemari on monesti kehut idän ihmeestä lausunut.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Minä en Ladaani humalikkoja ota ja harvoinpa kuskaan muitakaan. Bemarikuskillekin kyyti kelpasi hyvin tosin se pelkäsi mun kyydissä... :roll:
Minua ei taas Ladaa haukkumalla voi suututtaa, mutta eipä tuota ole kukaan haukkunutkaan. :D
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jos oot ajellu tavanomaista, reipasta vauhtia, niin Bemari-kuski on pelännyt ensinnäkin vauhtia, toiseksi sitä, että kohta tämän täytyy jostain kohtaa pakostakin levitä jne... :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
olavi2101

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

Joo naapuri kertoi onkos sulla Belarus siellä tallissa kun on saman värinen
sininen ja keltainen ite ajelee pösöllä.
sanoin että 4 ovea kaikista vetää 8) Yks mersukuski vit..n.ui kun sanoin
että mersussa samaa tekniikkaa vielä käytössä kun ladassa :?: toiset ostaa ladan kun tykkää toiset ostaa volvon audin vw kun naapurit tykkää
todellisuudessa hekin haluaisi LADAN mut kun naapurit ei tykkää
Isälläni oli VOLGA kaverit käänsi selän kun tuli autoista puhe. :wink: :wink:
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tänään olin Stockmannin parkkihallissa ja otin ulosmenojonosta paikan itselleni suvereenisti keula edellä tyyliin. Ilmeisesti Golfia ajavan kaverin elämä oli niin helppoa ja rauhallista että siitä piti hermostua oikeen urakalla, että heilutteli keskisormea ja tööttäili. Jotenkin tuntuu siltä ettei olisi mitään sanonut jos olisin vaikkapa uudella Audilla tai Bemuskalla ajanut.

Sinäänsä kummallista, että hermostui, koska en ottanut paikkaani erityisen törkeesti edes.

Voin sentäs lohduttautua sillä, että kaveri kuolee verisuonitauteihin ennen minua.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ite ainakin oon huomannu että monet sotkee autot ja polittikan ja väitetään ettei venäjältä voi tulla mitään hyvää vaikka ne on lähettäny ensimmäisen raketin avaruuteen..
osa ihmisistä nostaa peukkua mutta toiset haukkuu kommariks ja kyselee eikö hävetä ? tai kannattiko tosta tehä mitään.. Jopa yks tyttö kehu et bemari ois komeempi :shock: ja ei suostunu kyytiin ja laitto muutenkin välit poikki ja piti hirveenä ihmisenä ku en suostunu vaihtaan automerkkiä ja taaas toiselle kelpas lada ku oli editoitu kuvaan bemarin logo keulalle.
Ja tässä taanoin kaverini ladan konepelillä oli kengän jälket ja paska ja on minunkin ladan päälle syletty, varastettu nokka merkki ym...

Mutta minkäs teet kateellisille
Jos kaikki autot ois ladoja ois meikäläinen työtön 8)
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

kai se on kaikkien löydetävä jotain jolle hitsi :evil: . oon laittanu merkille että enemmän porukka kadulla tuijottaa ladaa ku jaguaaria. Aina ku mulla on auto pihassa ni ohikulkijat jää joskus ihan ihmettelemää mattamustaa ladaa :D
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Misha kirjoitti:Tänään olin Stockmannin parkkihallissa ja otin ulosmenojonosta paikan itselleni suvereenisti keula edellä tyyliin. Ilmeisesti Golfia ajavan kaverin elämä oli niin helppoa ja rauhallista että siitä piti hermostua oikeen urakalla, että heilutteli keskisormea ja tööttäili.....
Kumma juttu, minäkin olen pitänyt normaalina poistua parkkihallista keula edellä. Täytyy varmaan alkaa tehdä se peruuttamalle, niin ei ärsytä muita. :wink:
team pa racing kirjoitti:Jopa yks tyttö kehu et bemari ois komeempi ja ei suostunu kyytiin ja laitto muutenkin välit poikki ja piti hirveenä ihmisenä ku en suostunu vaihtaan automerkkiä
Pinnallinen ihminen, et mitään hävinnyt lähtemisestä. Saatoit jopa pitemmän päälle säästää hermojasi.
vesanen kirjoitti:oon laittanu merkille että enemmän porukka kadulla tuijottaa ladaa ku jaguaaria
Niin minäkin teen ja käännyn vielä perään tuijottamaan. :roll:
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
terry

ei suinkaan

Viesti Kirjoittaja terry »

Minulla on aivan päinvastaisia kokemuksia! osittain...
viimeksi eilen ajoin paikalliselle huoltoasemalle tankille,tankattuani hain parkkipaikkaa eikä sitä ollut muualla kuin suoraan ulko oven edessä,pihan perällä. kävin maksamassa ja kun olin siirtymässä taisin samaraani oli pihalla viisi nuorta,osa nauroi ääneen ja osoittivat sormellaan sitä mun samaraani.Ehkä se on huvittava,muistuttaa radio ohjattua Nikkoa,siinä kun on 1,20m pitä länkkyantenni keskellä kattoa ja 14"rattaat alla,on sumartit ja lisä pitkät .. Maantiellä tulee joskus mielen ilmaisuja :cry:
Ajan autoa työkseni.Takana on muutama kilometri isommalla ja pienemmälllä tötteröllä enkä jää himmaileen jos baana on vapaa.
Tämä tuntuu ärsyttävän kanssakulkevia kun alla on lada!
Osalla vaikutta varamaan myös politiikka.
Kun olin ostamassa aikaisemmin Ladaa lapset sano et EI ku koulussa kiusataan!Näin oli kuulemma ollut kun mulla oli ensimmäinen Lada 1200S.
Mutta! Minä olen jo aikaisemmin sanonut (kun omistin ja ylpeänä ajelin Honda cb125td:lläni) ett jos kyläläisillä on yhtä hauskaa kuin minulla minä suon sen heille!
Mitä .....tun väliä
Misha

Re: ei suinkaan

Viesti Kirjoittaja Misha »

terry kirjoitti:oli pihalla viisi nuorta,osa nauroi ääneen ja osoittivat sormellaan sitä mun samaraani.
Kumma juttu toi samaran dissaus, kun se on kuitenkin tosi semmonen tavallisen näkönen. Ei eroa juurikaan saman vuosikymmenen euroista taikka japseista ulkonäöllisesti.

Ja sellasia on kuitenkin aika rutosit vielä liikenteessäkin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ytimeen tiivistettynä, ihmisiä hitsit Lada sen takia, koska ne tietävät että sillä pääsee halvalla luotettavasti paikasta A pisteeseen B, kuin "sijoittamalla" autoon yli 10 t euroa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Team perseauki racing

Re: ei suinkaan

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

team pa racing kirjoitti:Jopa yks tyttö kehu et bemari ois komeempi ja ei suostunu kyytiin ja laitto muutenkin välit poikki ja piti hirveenä ihmisenä ku en suostunu vaihtaan automerkkiä
mosse-aksu kirjoitti:
Pinnallinen ihminen, et mitään hävinnyt lähtemisestä. Saatoit jopa pitemmän päälle säästää hermojasi.
oikeessa oot naisia tulee ja menee mut lada on mikä pysyy

terry kirjoitti:
Kun olin ostamassa aikaisemmin Ladaa lapset sano et EI ku koulussa kiusataan!Näin oli kuulemma ollut kun mulla oli ensimmäinen Lada 1200S.

Outo juttu mää taidan olla semmonen erilainen nuori ku mää olin jopa ylpee jo ennen ala-astetta ku isillä oli lada (1200s) eikä oo ikinä muita merkkejä omistanu.
Ei sen puoleen kylähulluna ne tääläkin pitää ku piha on täynnä ladoja, ajelen pappa tunturilla hauiksen kuva selässä(kerho liivi International tunturi gladiators) ja musta avokypärä ja mustat arskat päässä. on jokunen kehunu "et sää oot vajaa" kun olen kehuskellu et oon ajellu tunturilla mikkelissä, turun saaristossa ja ens kesänä ois tarkotus lähtee raaheen.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
aj

Viesti Kirjoittaja aj »

En tiedä oliko eräs Opel-kuljettaja ladanvihaaja vai vain kateellinen, mutta hieman epätavalliesti hän silti käyttäytyi.

Tampeereella olin Lahdesjärven liittymästä tulossa liukkaan kelin takia hissukseen Nappiksella ohitustielle Pirkkalaan päin ja rampin kurvista päästyäni sitten tavallinen "rivakka" kiihdytys moottoritienopeuteen. Tämä Opel oli joo moottoritiellä tulossa noin 100 metrin päässä liittymästä ja heti minut nähtyäni vaihtoi vasemmanpuoleiselle kaistalle. Siinä sitten Opel koitti kovasti kiihdyttää ohi ja minä jatkoin koko ajan tasaisella ~110 km/h nopeudella. Tässä kohtaa kuitenkin tie vaihtuu yksikaistaiseksi ja Opel joutui palaamaan taakseni. Luultavasti tästä kiihtyneenä kyseinen Opel päätti vilkutella pitkiä koko matkan Pirkkalaan asti (muutama kilometri). Näinköhän otti koville Ladan taakse jääminen...
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

aj kirjoitti:En tiedä oliko eräs Opel-kuljettaja ladanvihaaja vai vain kateellinen, mutta hieman epätavalliesti hän silti käyttäytyi.

Tampeereella olin Lahdesjärven liittymästä tulossa liukkaan kelin takia hissukseen Nappiksella ohitustielle Pirkkalaan päin ja rampin kurvista päästyäni sitten tavallinen "rivakka" kiihdytys moottoritienopeuteen. Tämä Opel oli joo moottoritiellä tulossa noin 100 metrin päässä liittymästä ja heti minut nähtyäni vaihtoi vasemmanpuoleiselle kaistalle. Siinä sitten Opel koitti kovasti kiihdyttää ohi ja minä jatkoin koko ajan tasaisella ~110 km/h nopeudella. Tässä kohtaa kuitenkin tie vaihtuu yksikaistaiseksi ja Opel joutui palaamaan taakseni. Luultavasti tästä kiihtyneenä kyseinen Opel päätti vilkutella pitkiä koko matkan Pirkkalaan asti (muutama kilometri). Näinköhän otti koville Ladan taakse jääminen...
Näille perässä roikkujille ja pitkien vilkuttajille pitäs maksaa potut pottuina. Edelleen kyllä himoitten sitä pissapoikaa sinne Ladaan takapäähän. Eli laitetaan sinne johkin takakonttiin se toinen pissapoika. Se suunnataan sinne suoraan taaksepäin. Suuttimien nousukulman voi säätää kokeilemalla sopivaksi. Eli ruiskaisu ja tutkimus että onko osumakohta hyvä ajatellen että nesteen tulisi osua vaihtoehtoisesti perässä roikkujan tuulilasiin tai konepellille. Ammuksina tuulilaasin glykoli voisi olla hyvä ja jos tykki on suunnattu konepeltiin niin jarruneste voisi olla ihan pätevä. Molempia kun saa halvalla, helposti ja "tuho" on taattu. :twisted:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Omasta mielestäni tuota pakokaasua ja sen kuumuutta voisi hyödyntää. Useammassakin autossa on vuosien varrella nähty savutuslaite. Pakosarjaan on tehty reikä, johon on vedetty kierre ja siihen on asennettu jarrujen ilmausruuvi. Siihen pissapojanletku kiinni ja säiliöön polttoöljyä. Savun määrä on niin valtava, että se karkottaa takuulla takanaroikkujan.

Pakokaasun painetta voisi hyödyntää monessa muussakin. Jossakin vanhassa autossa muistan nähneeni pakokaasulla toimivan äänimerkin. Vivulla käännettiin pakoputken eteen torvi.

Ai niin, johan kertaalleen suunnittelin Lada-jussin työkoneeseen pakokaasun paineella nousevan puskulevynkin. Kehitteillä on myös farmin tarpeisiin soveltuva pakokaasun paineella tyhjenevä WC, joka tavallaan ampuu panoksen junaradalle. (Tähän hankkeeseen voisi hakea viisivuotista taiteilija-apurahaa.)
Vastaa Viestiin