Zapsky kirjoitti:Mutta mitäs sitten kun alkaa tehdä mieli lisää löylyä, jota Ladan koneesta kyllä saa
sit käännetään hukkaportilta lisää painetta, onko siinä muka joku ongelma?
itse olen tuumaillut että mitä konttorin setä sanoo, jos teholapussa on 1heppa vähemmän kun tehdas ilmottaa vaparista. mut kaikkihan sen tietää että viritys on onnistunut jos tehot ei laske yli 20%
toisaalta, mistä tommosessa omavalmiste moottorissa tietää, jos siellä onkin vaikka samaran alakerta.. ei asioista kannata tehä vaikeita
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Hei tuleekos kellekkään mielee ideoita kun on tuo laatikko jämähtäny vähä kiinni Onko muilla ollu samoja ongelmia? Kun ei sitte millää lähe irtoomaa. Jouduin taas vaihteeks koneen nostamaan pois keulilta kun tuli pikkunen kytkin ongelma ja nyt on sitte luatikko nii perkeleen tiukassa.
Jos jollain muullakin on vastaava prokkis meneillään, niin vaihdelaatikon akselin päätä pitää lyhentää ja kaventaa pikkusen muuten hirttää kapuraan kiinni. Nimimerkillä kokemusta tuli On sitte vähä tiukassa. Pikkusen päivitystä projektiin, uudet suuttimet 1.8T passatista, vesiletkujen/putkien modausta, ahtopuolta hieman uusiks. Kuvia lisää ku kone on paikallaan taas.
juu ite huomasin tuon kun kone ja loota oli irti ja sovellin niitä toisiinsa paikalleen. jos ei lyhentäny kytkinakselia niin pohjas ja loota ei pyöriny kun oli kiinni koneessa. mulla ei tarvinu kaventaa akselia kun kampuran päähän koneistettiin kolo takavetosen silmälaakerille, mitä ei etuvetosessa ole. takavetosen loota sen tarvii. joissain vanhemmissa autoissa on laakerin tilalla vaihtoehtosesti pusla, mutta ite ajattelin tehä kunnolla ja laitoin laakerin. takapotkun silmälaakeri on just saman paksunen halkasijaltaan ku etuvetosen kampurassa se "ulkoneva osa" joka keskittää vauhtipyörän. laakeria pitää jättää sen verta ulos, että se keskittää vauhtipyörän samoin kuin takavetosessa.
ihan mielenkiinnosta, miten muuten teit yhden laatikon ja koneen kiinnityspultin passaamaan? sehän kuskinpuolen ylempi korvakon reikä heittää pari senttiä sivulle, ku etuvetosen lohko on kapeempi.
ite ratkasin sillain että tein vekin lootaan, laitoin lootan kiinni ja vekin kohdalle alumiini putkenpätkä pultilla kiinni ja hitsasin kiinni, eli uus korvakko.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi Lada 2101 1600 16vCopper Top
mul on myös silmälaakeri kampurassa.
ja kytkin koppaan on hitsattu täytettä ja porattu uus reikä. loota tosin oli se sileäkylkinen, kytkin koppa on vaan edelleen koneistajalla sorvattavana, kun sinne sisälle tulee saabin kytkin sylinteri. luulen että tuostakin laitteesta muodostuu vielä melkonen ikuisuusprojekti
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Nyt on pakko heittää kyssäriä kun heräs mielenkiinto.. passasko tohon etuvetosen lohkoon takapotkun koneenkorvakot suoraan vai pitikö työstää? itellä ois kesällä koneen vaihto hahmottumassa ja nuita samaran/110 1.5i koneita tuntuu löytyvän helpommin täälläpäin kun 1700 koneita..
liki pitäen suoraan.
toisella puolella ainakin oli isompi kierre ja tihee. sama kierre kun vauhtipyörän pulteissa muistaakseni. sit ainakin 16v koneessa tulee se kannen vesikanava sinne koneen takapäähän missä on myös vakiona termari, vaatii vähän tilaa tulipeltiin. ja sit esim öljypohja on vähän huonosti suunniteltu takavetoasennukseen, loiskelevy ei ole suorassa kun on suunniteltu hiukan kallistettuun koneeseen ja aika vähän öljytilaa siellä etupäässä-> kiihdytyksessä karkaa veilä herkemmin rasvat pumpun sihdiltä mitä takapotkussa. tää on ihan yhtä bolt on ku fiiatin sileekylkinen laatikko ladan koneeseen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti