2107 110 tekniikalla (turbo)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

Zapsky kirjoitti:Mutta mitäs sitten kun alkaa tehdä mieli lisää löylyä, jota Ladan koneesta kyllä saa :D
sit käännetään hukkaportilta lisää painetta, onko siinä muka joku ongelma?
itse olen tuumaillut että mitä konttorin setä sanoo, jos teholapussa on 1heppa vähemmän kun tehdas ilmottaa vaparista. mut kaikkihan sen tietää että viritys on onnistunut jos tehot ei laske yli 20%
toisaalta, mistä tommosessa omavalmiste moottorissa tietää, jos siellä onkin vaikka samaran alakerta.. ei asioista kannata tehä vaikeita :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Noni sain tuommosen köyhän videopätkänki aikaseks tuonne youtubeen

http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=dmu9CjfF7WY
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Onkos tässä nimimerkiltä "pikkumaukka" ostettu kone?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

THI-900 kirjoitti:Onkos tässä nimimerkiltä "pikkumaukka" ostettu kone?
ei kyllä tää on ihan satakympin toosalla eikä kuiskarin
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

THI-900 kirjoitti:Onkos tässä nimimerkiltä "pikkumaukka" ostettu kone?
Kyllähän tuota pikkumaukalta kyselin mutta, löyty sitte tuosta iha vierestä pata nii jäi hakematta.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Hei tuleekos kellekkään mielee ideoita kun on tuo laatikko jämähtäny vähä kiinni :lol: Onko muilla ollu samoja ongelmia? Kun ei sitte millää lähe irtoomaa. Jouduin taas vaihteeks koneen nostamaan pois keulilta kun tuli pikkunen kytkin ongelma ja nyt on sitte luatikko nii perkeleen tiukassa.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Ihan mielenkiinnosta meinasin kuvia kattella, mutta tuo kuvalinkki ei johtanu mihinkään...
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Ahaa juu pitääpä käydä napsimassa kuvia ja laittaa tänne.
Nyt pitäis näkyä alla olevasta linkistä, lisäilen kuvia sinne kun joudan.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Jos jollain muullakin on vastaava prokkis meneillään, niin vaihdelaatikon akselin päätä pitää lyhentää ja kaventaa pikkusen muuten hirttää kapuraan kiinni. Nimimerkillä kokemusta tuli :lol: On sitte vähä tiukassa. Pikkusen päivitystä projektiin, uudet suuttimet 1.8T passatista, vesiletkujen/putkien modausta, ahtopuolta hieman uusiks. Kuvia lisää ku kone on paikallaan taas.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

juu ite huomasin tuon kun kone ja loota oli irti ja sovellin niitä toisiinsa paikalleen. jos ei lyhentäny kytkinakselia niin pohjas ja loota ei pyöriny kun oli kiinni koneessa. mulla ei tarvinu kaventaa akselia kun kampuran päähän koneistettiin kolo takavetosen silmälaakerille, mitä ei etuvetosessa ole. takavetosen loota sen tarvii. joissain vanhemmissa autoissa on laakerin tilalla vaihtoehtosesti pusla, mutta ite ajattelin tehä kunnolla ja laitoin laakerin. takapotkun silmälaakeri on just saman paksunen halkasijaltaan ku etuvetosen kampurassa se "ulkoneva osa" joka keskittää vauhtipyörän. laakeria pitää jättää sen verta ulos, että se keskittää vauhtipyörän samoin kuin takavetosessa.
ihan mielenkiinnosta, miten muuten teit yhden laatikon ja koneen kiinnityspultin passaamaan? sehän kuskinpuolen ylempi korvakon reikä heittää pari senttiä sivulle, ku etuvetosen lohko on kapeempi.
ite ratkasin sillain että tein vekin lootaan, laitoin lootan kiinni ja vekin kohdalle alumiini putkenpätkä pultilla kiinni ja hitsasin kiinni, eli uus korvakko.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

jäi laittamatta se yks laatikon pultti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

mul on myös silmälaakeri kampurassa.
ja kytkin koppaan on hitsattu täytettä ja porattu uus reikä. loota tosin oli se sileäkylkinen, kytkin koppa on vaan edelleen koneistajalla sorvattavana, kun sinne sisälle tulee saabin kytkin sylinteri. luulen että tuostakin laitteesta muodostuu vielä melkonen ikuisuusprojekti :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Nonni nyt on taas testilenkit ajettu ja hienosti toimii :D Ei tarvis kun löytää kierroslukutieto tuosta 110 johtosarjasta.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Nyt on pakko heittää kyssäriä kun heräs mielenkiinto.. passasko tohon etuvetosen lohkoon takapotkun koneenkorvakot suoraan vai pitikö työstää? itellä ois kesällä koneen vaihto hahmottumassa ja nuita samaran/110 1.5i koneita tuntuu löytyvän helpommin täälläpäin kun 1700 koneita..
Lada 21044 1700i -96
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

liki pitäen suoraan.
toisella puolella ainakin oli isompi kierre ja tihee. sama kierre kun vauhtipyörän pulteissa muistaakseni. sit ainakin 16v koneessa tulee se kannen vesikanava sinne koneen takapäähän missä on myös vakiona termari, vaatii vähän tilaa tulipeltiin. ja sit esim öljypohja on vähän huonosti suunniteltu takavetoasennukseen, loiskelevy ei ole suorassa kun on suunniteltu hiukan kallistettuun koneeseen ja aika vähän öljytilaa siellä etupäässä-> kiihdytyksessä karkaa veilä herkemmin rasvat pumpun sihdiltä mitä takapotkussa. tää on ihan yhtä bolt on ku fiiatin sileekylkinen laatikko ladan koneeseen :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin