Tällänen projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja START »

vanhoissa kuorkiksissa tuota on käytetty mutta en kyllä missään henkilöautossa ole kuullut.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Ainakin Uazissa ja Zilissä kardaani käsijarru, on kyllä sitten aika huono keksintö.
21013 2300tic
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Jos en pahasti muista väärin, ni Plymouth Furyssä olis käsjarru kardaanissa..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
laadaa 1300

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja laadaa 1300 »

uaz on toiminut käsijarrun puolesta :D muuten on ollut pikku laittoa :shock: se kuuluu asiaan .. katsosin uudemmasta noin 00 ooppelista .... salama on etumerkissä mut tuskin kaka jarruihin vaikuttaa :shock:
laadaa 1300

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja laadaa 1300 »

ralli lada kirjoitti:Ainakin Uazissa ja Zilissä kardaani käsijarru, on kyllä sitten aika huono keksintö.
laadaa 1300 kirjoitti:uaz on toiminut käsijarrun puolesta :D muuten on ollut pikku laittoa :shock: se kuuluu asiaan .. katsosin uudemmasta noin 00 ooppelista .... salama on etumerkissä mut tuskin kaka jarruihin vaikuttaa :shock:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Mitenkäs avolavojen käsijarrut ja tojotan maastureiden niissä taisi olla kanssa kartaanissa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Gustav

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Gustav »

Noniin. sellainen kysymys että onko kukaan vaaihtanut perässä olevaa öljytiivistettä/laakeria? siinä missä kardaaani tulee perään kiinni?vai onko siinä ollenkaan öljytiivistettä?Kuinka v.mäinen homma se on?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ On siinä normaali stefa. Ei tosin ole mikään stanukokoinen. Mutterin asento pitää merkata ennenkuin avaat sen. Sen jälkeen laippa pois ja sen voi vaihtaa. Mutterin kiristys samaan asentoon ja taas mennään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Tällänen projekti

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Jimsgarage kirjoitti:Minun entisessä '70 Nalle-Sisussa (puolibussi) käsijarru oli toteutettu kardaani-puristimella (joka kulmassa normaalit nestejarrurummut). Kardaania yksinkertaisesti puristettiin pienillä "jarrukengillä". Onkohan tuommoisia toteutettu missään autoissa? Ajoneuvosäännösten ei ainakaan pitäisi estää kyseistä...?

- Jim
land rovereissa ja rangeissa on tollanen kässäri. bx citicassa on hyvän kokoset satulat jossa käsijarru vivulla satulassa. paineen säädin väliin jos on liian raju jarruteho.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin