Re: Turboa maanteiden Tupoleviin || Nyt ahdistaa liikaa, apua!
Lähetetty: 22.6.2008 15:20
Sanat "arpominen", "sytkä" ja "turbo" ei sovellu ikipäivänä samaan lauseeseen... 

https://ladakerho.fi/ladaboard/
Hommaat siihen uuden portin kellon tai toisen ahtimen... Ei se kilo ilman cooleria vielä paha ole, jos vaan seokset pysyyvät jotenkin edes mukana ja jos ei kone nakutaRevolver kirjoitti: Miten tuon portin voisi helposti ja ei tuhoisasti jumittaa auki?
Pitää tänään tarkastella noita seoksia oskiloskoopin kanssa että miltä ne näyttää kun ajelee. Ja sitten arpoa sytkälle joku hyvä kohta. Onko sillä mitään väliä kun minulla on kärjetön sytkä?
EDIT: Niin ja sittenhän pitää muistaa että minulla _ei_ ole intercooleria, jotta nuo 1bar paineet voi olla aika hurjat, vai??!
Kenties vehkeessä on vaimentava mittapää, joka on jäänyt päälle (10 tai 100 x vaimennus esim.) Siis käytössä ilmeisesti on joku digitaalinen muistioskilloskooppi?Revolver kirjoitti: Jännä juttu sillä lailla että kun yritettiin oskiloskoopilla mitata lambdaa niin ei saatu minkäänlaista käyrää syntymään. Mutta taas yleismittarilla saatiin lukemaa. Lambda on ihan uusi tarvike lambda, kahdella piuhalla. Jonkunlaista selitystä tähän?
Eiköhän tuo lie joku bakeliittipaneeli, joka komppaa taustallaRevolver kirjoitti:Kaasua painettaessa ja kun alkaa ahtamaan niin kuuluu myös kuskin jalkatilasta ihmeellistä rätinää. Ihan kun esim jarrutehostin tai joku vastaava rätisisi. Voisiko tämä olla mahdollista, vai onko sielä vaan joku joka resonoi?
Itse asiassa ei ole digitaalinen juttu, ihan vanha old skool analooginen oskiloskooppi. Siinä taitaa kyllä olla vaimentava mittapää, mutta se esim näyttää oikein hyvin sydänkäyrän kun siitä ottaa sormilla kiinni. Ja sen ei pitäisi olla hirmu voimakas kuitenkaan.Kenties vehkeessä on vaimentava mittapää, joka on jäänyt päälle (10 tai 100 x vaimennus esim.) Siis käytössä ilmeisesti on joku digitaalinen muistioskilloskooppi?
Mahdollista kyllä, toki tuota ääntä ei ollut ennen turbon laittoa. Mutta en nyt siitä niin huolestu. Pitää katsoa sitten kun on saanut turbon pelaamaan kunnolla että mikä sielä oikein komppaaEiköhän tuo lie joku bakeliittipaneeli, joka komppaa taustalla
No siinä tapauksessa et oikein järkevää käyrää saa, sillä tavallisella analogisella oskilloskoopilla voi tarkkailla vain jaksollisesti ja suhteellisen nopeasti vaihtelevaa jännitettä, lambda taas antaa luonteeltaan enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti muuttuvaa tasajännitettä. Siis kaasutinmoottorissa, suihkukoneessa se taitaa sahata tietyllä välillä. En mie tiijä, myö ajetaan vaan ozoonillaRevolver kirjoitti:Itse asiassa ei ole digitaalinen juttu, ihan vanha old skool analooginen oskiloskooppi. Siinä taitaa kyllä olla vaimentava mittapää, mutta se esim näyttää oikein hyvin sydänkäyrän kun siitä ottaa sormilla kiinni. Ja sen ei pitäisi olla hirmu voimakas kuitenkaan.Kenties vehkeessä on vaimentava mittapää, joka on jäänyt päälle (10 tai 100 x vaimennus esim.) Siis käytössä ilmeisesti on joku digitaalinen muistioskilloskooppi?
Näköjään oliEi se kilo ilman cooleria vielä paha ole, jos vaan seokset pysyyvät jotenkin edes mukana ja jos ei kone nakuta
Saako nuita sitten rajantakaa tarvikkeina? Olen tämän kuun lopussa menossa Pietariin, niin voisin yrittää käydä jossain varaosaputkassa sielä. Mutta eikös 1,7 ole suuremmat männät, joten sen tiiviste ei tuohon 1,6 sovi?Niin ja 1.7 koneen tiiviste kestää nakutusta sen verran että sillä sen kerkiää kuulemaan ja yleensä päästämään kaasun ennen tuhoa, valitettavasti sitä ei suomesta saa tarvikkeena.
Kiinnostava tieto tämä. Kiitos.ainakin 1600 tiiviste käy 1700 koneeseen. eli luulis niiten toiste päinkin sopivan
ja vuotaako se varmasti siitä tiivisteestä?