Sivu 4/30

Lähetetty: 26.5.2007 21:00
Kirjoittaja larssi21074
Mehtäänkö oot ajamassa kun käännät noin hurjasti oikeelle suoralla tiellä? :shock: :o :lol:

Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin! :P

Lähetetty: 26.5.2007 21:13
Kirjoittaja ladamaster
larssi21074 kirjoitti:Mehtäänkö oot ajamassa kun käännät noin hurjasti oikeelle suoralla tiellä? :shock: :o :lol:

Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin! :P
Klappia on melkein tuosta asennosta suoraan asentoon .... :D
30 vuoden rasitukset alkaa näkyä; oikeastaan ohjaus on teknisistä laitteista ainoa, johon en ole paljon koskenut.

Kommarihan se on: made in CCCP!

Lähetetty: 26.5.2007 23:57
Kirjoittaja Mara
Ja tässä ROOpen mopomoottorin kulutusta Manson kokoontumisreissulta.
Tankki oli korkkia myöten tankattu lähtiessä, menomatkalla olin letkan viiminen, jolloin letkan haitariefekti korostuu.
Nopeus oli vähän alle rajotusten, enimmäkseen..
Paluumatkalla vähän yli rajotusten, ohituksia ja muuta tuomittavaa, mut reipas ja tasanen meno ilman turhia stoppeja.

Menomatka ja vähän paluutakin: 430km ja 29.5L = 6.86L/100km :D
Loput paluumatkasta: 307km ja 18,5L = 6.02L/100km :shock:

Melko utopistista, sanoisin.. Korjataan mittarivirhe (10% vähemmän kilsoja) ja tankkaustoleranssit (pyöristys ylempään tasalitraan)

Meno: 387km ja 30L = 7,75L/100km
Paluu: 276.3 ja 19L = 6.88L/100km

Joo-o, uskottava se on! 8)

Nii, ja bensasuuttimet on edelleen jotain 1.k 150-165 2.k 140 ja ilmat 160 ja 170.
Ja kaasuttimena toimii Weberin 32/36 DGV.

e:lisätty kaasarin malli.

Lähetetty: 27.5.2007 0:05
Kirjoittaja Jokari
Odotinkin sitä milloin Mara tulee kääntämään veistä haavassa... :lol: :lol:

Eli kaikki edellytykset pitäisi olla pienemmälle kulutukselle. Kun tosiaan toi ROOpen kaasari ei juuri eroa omasta mehumaijasta. Meikäläisessä se on vaan lähes uutta vastaava, ei muuta.

Onko vika sittenkin kuljettajassa vai mikä...tosin luulen että osaan ajaa matka-ajoa samalla tavalla kuin muutkin :lol:

Mikä v*ttu siinä oikein mättää...

Lähetetty: 27.5.2007 20:49
Kirjoittaja Jokari
Riipaisin Weberistä taas kannen irti ja laittelin alkuperäisen 145:sen suuttimen ykköskurkulle.
Uskomaton muutos, näinpäin sen vasta huomasi. Viisi numeroa pienemmällä suuttimella pieninkin ylämäki vaikkapa 60:n alueella aiheutti helvetinmoisen puutumisen, siis tasakaasulla ajaen. Nyt menee taas pintakaasulla kevyesti vääntäen, eikä minkäänlaista puutumista tunnu.
Tsekkasin vielä tulpat, kaikki kauniin ruskeita/vaaleita, joten soppa lienee edes sielläpäin.

Eipä siis ole tuo suuttimen pienennys ratkaisu mihinkään :roll:

Lähetetty: 27.5.2007 22:44
Kirjoittaja Jusu
ladamaster kirjoitti:Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km

KUVA
Mitenkäs tuo larvanto muuten kiertää 120 vauhdissa noin vähän, kun minun 21023 pitäisi olla voimansiirrossa vastaavat rojut mutta se jodlaa 120 taulussa jo 4300 kierrosta :?:

Lähetetty: 27.5.2007 23:05
Kirjoittaja Jokari
^^ Eikös toi nyt mee vielä toleranssien puitteisiin. Nopeusmittareissa on varmasti heittoa eikä tuo kierroskulumittarikaan välttämättä mikään maailman tarkin ole :)

Viides vaihde on kova sana.

Lähetetty: 27.5.2007 23:09
Kirjoittaja ladamaster
Jusu kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km

KUVA
Mitenkäs tuo larvanto muuten kiertää 120 vauhdissa noin vähän, kun minun 21023 pitäisi olla voimansiirrossa vastaavat rojut mutta se jodlaa 120 taulussa jo 4300 kierrosta :?:
2102:ssa on kireimmät välitykset. Muistaakseni info osiossa on asiasta juttua.
Minun 2103n on tietääkseni originaali.

Lähetetty: 27.5.2007 23:15
Kirjoittaja Mara
ladamaster kirjoitti: 2102:ssa on kireimmät välitykset. Muistaakseni info osiossa on asiasta juttua.
Minun 2103n on tietääkseni originaali.
Juu, mutta 21023:ssa on 4.1 välitys vakiona. :wink:

Lähetetty: 29.5.2007 0:13
Kirjoittaja Jusu
Pitäisi tosiaan olla samat lootat ja mittarinpyörittäjät. :!:
TeeÄmmän mukaan 1500S kulki vuonna 1973 noilla 3800 kierroksella noin satasta. Sitä sorttia se kulku minunkin roskalla on, mittarin näyttäessä tasan sataa kierroksia on noin 3700. Vauhtia on kyllä sitten joku kympin verran vähemmän... Mikähän mittari tässä nyt kusee ja kenen autossa?

Mutta päk tu topiksi :arrow: eli tankkasin täyteen, nyt olen 1630 kilometrin matkalla tuhlannut noin 153 litraa pensselinpesuainetta eli vajaat 9,4 litraa sataselle. Siihen ysin päälle se näköjään kulminoituu.

Lähetetty: 29.5.2007 8:34
Kirjoittaja pressa
tuntuu tuo kulutus olevan kääntäenverrannollinen kuljettajan ikään

nuoret poijjaat saavat laittaa veepereitä ja talismaaneja ja muuta hömppää ja bensaa palaa silti

vanhemmilla lada kuljettajilla alkuperäiskaasuttimellakin ollaan siedettävissä lukemissa

Lähetetty: 29.5.2007 14:02
Kirjoittaja Jokari
Niinno, onpa tuossa ylempänä erään Weberillä ryyditetyn Ladan kulutuslukemia eikä isoilta näytä. Eikä kuljettajakaan mikään ikäloppu ole. Että se siitä.

Kai sitä vois Ozonin laittaa muuten, mutta kun ei sen kanssa kerkeä mihinkään eikä siitä vähäisestä alakierrosväännöstä ole tietoakaan. Eikö muka ketään muuta raivostuta Ozonin "ominaisuudet" :?:
Ainakin useilla nivamiehillä bensankulutus on tähtitieteellinen Ozonin kanssa, mutta vanhemman mallisella väkisin aukeavalla kakkosella varustetulla kaasarilla kulutus tippuu.

Lähetetty: 29.5.2007 14:15
Kirjoittaja ladamaster
Juuri eilen mietin 2103:lla ajellessa, miten mukavasti auto pelaa mekaanisella kaasuttimella ilman alipainesäätöä. Ei viivettä, ei outoa tehon nousua kaasua hellittäessä, tasaista vetoa.
Eikös perien välityksessä ole eroa eri malleissa. Nelosvaihde on kaikissa vaihteistoversioissa suora...

Lähetetty: 29.5.2007 19:50
Kirjoittaja Jokari
Oliskohan se sittenkin jo aikaisemmin Jaska HKI:n ehdottamama tukkoinen pakoputki.
Ajelin nimittäin eilen Ladan rampeille ja vähän myöhemmin pistin käyntiin. Olen jo pitkään ihmetellyt kun kylmäkäynnistyksissä ja joskus muulloinkin pohjasta kuuluu epämääräinen kilkatus. Ääni kuitenkin häviää aina jonkun ajan kuluttua.
Siinä rampeilla huomasi heti että ääni tulee keskipöntöstä. Laitoin korvan kiinni pönttöön ja melkoista kilinää sieltä sisältä kantautui.

Tätä teoriaa tukis myös se että normaalisti putken päästä tulee pakokaasu sellaisella paineella, että metrin päästäkin alkaa koppalakki irtoamaan päästä. Olen huomannut että näin ei ole aina, vaan joskus putken päästä tulee vain kevyt lehmänhenkäys :roll:
Ja vielä yksi teoriaa tukeva asia, lähdin tänään liikennevaloista eteenpäin, ja kakkoselle vaihdon jälkeen alkoi taas tyypillinen puutuminen. Ikkuna oli auki ja heikko veto senkun jatkui. Yht'äkkiä kuulin aivan heikon kilahduksen, jonka jälkeen lähti heti vetämään Kuva

Pitäsköhän korvata keskipönttö suoralla putkella, josko rupeais kulutus tippumaan :twisted:

Lähetetty: 29.5.2007 20:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jokari kirjoitti:Ainakin useilla nivamiehillä bensankulutus on tähtitieteellinen Ozonin kanssa, mutta vanhemman mallisella väkisin aukeavalla kakkosella varustetulla kaasarilla kulutus tippuu.
no niin, eli ei tarvii laittaa länsi-weberiä, Daaz-weber riittää eikä ole niin pahaa tuninkia, vain lievä tuninki :wink: mut kyl tosi äijät pärjää auton orkkiskokoonpanollakin jos ei pärjää niin auto on väärä, tästä syystä minäkään en aja axteekeilla.