Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin!
Takavedon bensankulutus
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Mehtäänkö oot ajamassa kun käännät noin hurjasti oikeelle suoralla tiellä?
Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin!
Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Klappia on melkein tuosta asennosta suoraan asentoon ....larssi21074 kirjoitti:Mehtäänkö oot ajamassa kun käännät noin hurjasti oikeelle suoralla tiellä?![]()
![]()
![]()
Ei kai siun lada ole kommari jos noin kampee vasuriin!
30 vuoden rasitukset alkaa näkyä; oikeastaan ohjaus on teknisistä laitteista ainoa, johon en ole paljon koskenut.
Kommarihan se on: made in CCCP!
Ja tässä ROOpen mopomoottorin kulutusta Manson kokoontumisreissulta.
Tankki oli korkkia myöten tankattu lähtiessä, menomatkalla olin letkan viiminen, jolloin letkan haitariefekti korostuu.
Nopeus oli vähän alle rajotusten, enimmäkseen..
Paluumatkalla vähän yli rajotusten, ohituksia ja muuta tuomittavaa, mut reipas ja tasanen meno ilman turhia stoppeja.
Menomatka ja vähän paluutakin: 430km ja 29.5L = 6.86L/100km
Loput paluumatkasta: 307km ja 18,5L = 6.02L/100km
Melko utopistista, sanoisin.. Korjataan mittarivirhe (10% vähemmän kilsoja) ja tankkaustoleranssit (pyöristys ylempään tasalitraan)
Meno: 387km ja 30L = 7,75L/100km
Paluu: 276.3 ja 19L = 6.88L/100km
Joo-o, uskottava se on!
Nii, ja bensasuuttimet on edelleen jotain 1.k 150-165 2.k 140 ja ilmat 160 ja 170.
Ja kaasuttimena toimii Weberin 32/36 DGV.
e:lisätty kaasarin malli.
Tankki oli korkkia myöten tankattu lähtiessä, menomatkalla olin letkan viiminen, jolloin letkan haitariefekti korostuu.
Nopeus oli vähän alle rajotusten, enimmäkseen..
Paluumatkalla vähän yli rajotusten, ohituksia ja muuta tuomittavaa, mut reipas ja tasanen meno ilman turhia stoppeja.
Menomatka ja vähän paluutakin: 430km ja 29.5L = 6.86L/100km
Loput paluumatkasta: 307km ja 18,5L = 6.02L/100km
Melko utopistista, sanoisin.. Korjataan mittarivirhe (10% vähemmän kilsoja) ja tankkaustoleranssit (pyöristys ylempään tasalitraan)
Meno: 387km ja 30L = 7,75L/100km
Paluu: 276.3 ja 19L = 6.88L/100km
Joo-o, uskottava se on!
Nii, ja bensasuuttimet on edelleen jotain 1.k 150-165 2.k 140 ja ilmat 160 ja 170.
Ja kaasuttimena toimii Weberin 32/36 DGV.
e:lisätty kaasarin malli.
Viimeksi muokannut Mara, 29.5.2007 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Odotinkin sitä milloin Mara tulee kääntämään veistä haavassa...

Eli kaikki edellytykset pitäisi olla pienemmälle kulutukselle. Kun tosiaan toi ROOpen kaasari ei juuri eroa omasta mehumaijasta. Meikäläisessä se on vaan lähes uutta vastaava, ei muuta.
Onko vika sittenkin kuljettajassa vai mikä...tosin luulen että osaan ajaa matka-ajoa samalla tavalla kuin muutkin
Mikä v*ttu siinä oikein mättää...
Eli kaikki edellytykset pitäisi olla pienemmälle kulutukselle. Kun tosiaan toi ROOpen kaasari ei juuri eroa omasta mehumaijasta. Meikäläisessä se on vaan lähes uutta vastaava, ei muuta.
Onko vika sittenkin kuljettajassa vai mikä...tosin luulen että osaan ajaa matka-ajoa samalla tavalla kuin muutkin
Mikä v*ttu siinä oikein mättää...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Riipaisin Weberistä taas kannen irti ja laittelin alkuperäisen 145:sen suuttimen ykköskurkulle.
Uskomaton muutos, näinpäin sen vasta huomasi. Viisi numeroa pienemmällä suuttimella pieninkin ylämäki vaikkapa 60:n alueella aiheutti helvetinmoisen puutumisen, siis tasakaasulla ajaen. Nyt menee taas pintakaasulla kevyesti vääntäen, eikä minkäänlaista puutumista tunnu.
Tsekkasin vielä tulpat, kaikki kauniin ruskeita/vaaleita, joten soppa lienee edes sielläpäin.
Eipä siis ole tuo suuttimen pienennys ratkaisu mihinkään
Uskomaton muutos, näinpäin sen vasta huomasi. Viisi numeroa pienemmällä suuttimella pieninkin ylämäki vaikkapa 60:n alueella aiheutti helvetinmoisen puutumisen, siis tasakaasulla ajaen. Nyt menee taas pintakaasulla kevyesti vääntäen, eikä minkäänlaista puutumista tunnu.
Tsekkasin vielä tulpat, kaikki kauniin ruskeita/vaaleita, joten soppa lienee edes sielläpäin.
Eipä siis ole tuo suuttimen pienennys ratkaisu mihinkään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mitenkäs tuo larvanto muuten kiertää 120 vauhdissa noin vähän, kun minun 21023 pitäisi olla voimansiirrossa vastaavat rojut mutta se jodlaa 120 taulussa jo 4300 kierrostaladamaster kirjoitti:Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km
KUVA
^^ Eikös toi nyt mee vielä toleranssien puitteisiin. Nopeusmittareissa on varmasti heittoa eikä tuo kierroskulumittarikaan välttämättä mikään maailman tarkin ole
Viides vaihde on kova sana.
Viides vaihde on kova sana.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
2102:ssa on kireimmät välitykset. Muistaakseni info osiossa on asiasta juttua.Jusu kirjoitti:Mitenkäs tuo larvanto muuten kiertää 120 vauhdissa noin vähän, kun minun 21023 pitäisi olla voimansiirrossa vastaavat rojut mutta se jodlaa 120 taulussa jo 4300 kierrostaladamaster kirjoitti:Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km
KUVA
Minun 2103n on tietääkseni originaali.
Pitäisi tosiaan olla samat lootat ja mittarinpyörittäjät.
TeeÄmmän mukaan 1500S kulki vuonna 1973 noilla 3800 kierroksella noin satasta. Sitä sorttia se kulku minunkin roskalla on, mittarin näyttäessä tasan sataa kierroksia on noin 3700. Vauhtia on kyllä sitten joku kympin verran vähemmän... Mikähän mittari tässä nyt kusee ja kenen autossa?
Mutta päk tu topiksi
eli tankkasin täyteen, nyt olen 1630 kilometrin matkalla tuhlannut noin 153 litraa pensselinpesuainetta eli vajaat 9,4 litraa sataselle. Siihen ysin päälle se näköjään kulminoituu.
TeeÄmmän mukaan 1500S kulki vuonna 1973 noilla 3800 kierroksella noin satasta. Sitä sorttia se kulku minunkin roskalla on, mittarin näyttäessä tasan sataa kierroksia on noin 3700. Vauhtia on kyllä sitten joku kympin verran vähemmän... Mikähän mittari tässä nyt kusee ja kenen autossa?
Mutta päk tu topiksi
Niinno, onpa tuossa ylempänä erään Weberillä ryyditetyn Ladan kulutuslukemia eikä isoilta näytä. Eikä kuljettajakaan mikään ikäloppu ole. Että se siitä.
Kai sitä vois Ozonin laittaa muuten, mutta kun ei sen kanssa kerkeä mihinkään eikä siitä vähäisestä alakierrosväännöstä ole tietoakaan. Eikö muka ketään muuta raivostuta Ozonin "ominaisuudet"
Ainakin useilla nivamiehillä bensankulutus on tähtitieteellinen Ozonin kanssa, mutta vanhemman mallisella väkisin aukeavalla kakkosella varustetulla kaasarilla kulutus tippuu.
Kai sitä vois Ozonin laittaa muuten, mutta kun ei sen kanssa kerkeä mihinkään eikä siitä vähäisestä alakierrosväännöstä ole tietoakaan. Eikö muka ketään muuta raivostuta Ozonin "ominaisuudet"
Ainakin useilla nivamiehillä bensankulutus on tähtitieteellinen Ozonin kanssa, mutta vanhemman mallisella väkisin aukeavalla kakkosella varustetulla kaasarilla kulutus tippuu.
Viimeksi muokannut Jokari, 29.5.2007 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Oliskohan se sittenkin jo aikaisemmin Jaska HKI:n ehdottamama tukkoinen pakoputki.
Ajelin nimittäin eilen Ladan rampeille ja vähän myöhemmin pistin käyntiin. Olen jo pitkään ihmetellyt kun kylmäkäynnistyksissä ja joskus muulloinkin pohjasta kuuluu epämääräinen kilkatus. Ääni kuitenkin häviää aina jonkun ajan kuluttua.
Siinä rampeilla huomasi heti että ääni tulee keskipöntöstä. Laitoin korvan kiinni pönttöön ja melkoista kilinää sieltä sisältä kantautui.
Tätä teoriaa tukis myös se että normaalisti putken päästä tulee pakokaasu sellaisella paineella, että metrin päästäkin alkaa koppalakki irtoamaan päästä. Olen huomannut että näin ei ole aina, vaan joskus putken päästä tulee vain kevyt lehmänhenkäys
Ja vielä yksi teoriaa tukeva asia, lähdin tänään liikennevaloista eteenpäin, ja kakkoselle vaihdon jälkeen alkoi taas tyypillinen puutuminen. Ikkuna oli auki ja heikko veto senkun jatkui. Yht'äkkiä kuulin aivan heikon kilahduksen, jonka jälkeen lähti heti vetämään
Pitäsköhän korvata keskipönttö suoralla putkella, josko rupeais kulutus tippumaan
Ajelin nimittäin eilen Ladan rampeille ja vähän myöhemmin pistin käyntiin. Olen jo pitkään ihmetellyt kun kylmäkäynnistyksissä ja joskus muulloinkin pohjasta kuuluu epämääräinen kilkatus. Ääni kuitenkin häviää aina jonkun ajan kuluttua.
Siinä rampeilla huomasi heti että ääni tulee keskipöntöstä. Laitoin korvan kiinni pönttöön ja melkoista kilinää sieltä sisältä kantautui.
Tätä teoriaa tukis myös se että normaalisti putken päästä tulee pakokaasu sellaisella paineella, että metrin päästäkin alkaa koppalakki irtoamaan päästä. Olen huomannut että näin ei ole aina, vaan joskus putken päästä tulee vain kevyt lehmänhenkäys
Ja vielä yksi teoriaa tukeva asia, lähdin tänään liikennevaloista eteenpäin, ja kakkoselle vaihdon jälkeen alkoi taas tyypillinen puutuminen. Ikkuna oli auki ja heikko veto senkun jatkui. Yht'äkkiä kuulin aivan heikon kilahduksen, jonka jälkeen lähti heti vetämään

Pitäsköhän korvata keskipönttö suoralla putkella, josko rupeais kulutus tippumaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no niin, eli ei tarvii laittaa länsi-weberiä, Daaz-weber riittää eikä ole niin pahaa tuninkia, vain lievä tuninkiJokari kirjoitti:Ainakin useilla nivamiehillä bensankulutus on tähtitieteellinen Ozonin kanssa, mutta vanhemman mallisella väkisin aukeavalla kakkosella varustetulla kaasarilla kulutus tippuu.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)