Sivu 4/5
Lähetetty: 16.2.2006 20:50
Kirjoittaja larssi21074
Mulla kans on rälläköity ne hinauskorvat pois ja puskureita laitettu lähemmäs koria 2107:ssa
Tulee paljon siistimpi ja viisaamman näköinen kun ei näy edes ne kiinnityspellit sieltä päistä. Muistaakseni laitoin molempia n. 2,5cm koria lähemmäs. Nyt ne ovat sen näköiset kuin tehtaallakin on varmasti alunperin ajateltu.
Lähetetty: 16.2.2006 20:56
Kirjoittaja Jokari
Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Lähetetty: 16.2.2006 21:11
Kirjoittaja RussianTUNER
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Voi V! Mulla noista omista noi muoviosat paskana, muuten tosi hyvässä kromissa.

Lähetetty: 16.2.2006 21:40
Kirjoittaja Neero82
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Lähetetty: 16.2.2006 21:45
Kirjoittaja Jokari
Neero82 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm)

Lähetetty: 16.2.2006 22:11
Kirjoittaja Neero82
Jokari_ kirjoitti:Neero82 kirjoitti:Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
etupuskuri pysyy varmasti kiinni kun vaan työntää sen koriin kiinni eikä se tarvitse kiinnityspultteja sekä sama juttu taakse... ainakin se toimi mun laatokas sillalailla...
tosi joku voi repiä ne parkkipaikalla vihtuillakseen irti
Etupuskuria en oo laittamassa...mutta kyllähän puskuri pitää jotenkin olla kiinni. Meinasin että jos porailis vaan vanhan reiän taakse uuden ja jättää reikien välille välille pienen kannaksen (~5-10 mm)

No kun painat puskurin koriin kiinni ni ota porakone käteen ja poraat kiinnitys reiästä pultille reiän ja laitat siihen läpi pultin ja niin sinun puskurisi on kiinni.
Itse katoin sen turhaksi koska puskurit oli niin lujassa ilmankin että ei tarvinnut...
Lähetetty: 16.2.2006 23:50
Kirjoittaja destor
Jokari_ kirjoitti:Mitenkäs ootte toteuttanut tuon puskurien sisäänpäin tuomisen...? Poraillu uudet reiät vanhojen taakse vai miten?
Meinasin vaan että jossain vaiheessa vois tuon takapuskurin laittaa kiinni vähän kunnostettuna. Vaatii ainakin perusteellisen hionnan ja maalauksen. Tahi sitten hommaan nollaseiskan kromipuskurin...kattoo nyt.
Jos tarviit 2107 takapuskuria niin minulla voisi olla, jos kiinnostusta löytyy niin voidaan ottaa kuva kromien kunnosta joten pääset miettimään kelpaako. Tarjouksen perusteella myydään.
Lähetetty: 17.2.2006 0:03
Kirjoittaja larssi21074
Muistaakseni pitkittäisputket joilla puskuri tulee kiinni, jäivät minulla ilman kunnon kiinnitystä, toisin sanoen vetoa eivät kestä. Puristusta samallatavalla kuin muutenkin, siihen ei nimittäin mitään kannasta jäänyt siihen reikien väliin..
Samapa tuo, onhan puskuri sivuilta kiinni, ja ei ole niitä hinauskorvallisiakaan.
Lähetetty: 17.2.2006 9:15
Kirjoittaja mickey-69
Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas

Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....

Oli aikas muhkea esitys....

Lähetetty: 17.2.2006 10:59
Kirjoittaja RTJN65
mickey-69 kirjoitti:
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....

Oli aikas muhkea esitys....

Mulla olis just tollanen etupuskurin alumiiniosa kaupan. UUSI.
Lähetetty: 17.2.2006 11:59
Kirjoittaja NesteHukka
pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naista
Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.
Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).
Lähetetty: 17.2.2006 12:15
Kirjoittaja Jokari
NesteHukka kirjoitti:pressa kirjoitti:ratti vaihtoon??
olen omistanut ja ajanut useilla ladoilla eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa rattia eikä poistaa puskureita
no kukin tekee kuten haluaa
Itestä tuntuu ainakin kamalalta ajaa kauhealla ruorilla. 12" ralliratti sopii käteen (=paksu), eikä kädet ole sellaisessa asennossa kuin halaisi 200 kiloista naista
Itse en yksinkertaisesti pysty käyttämään "kymmentä vaille kaksi"-ajoasentoa yli 12" ratilla.
Jos on raskas veivata, niin sou not. Lihakset saa kuntoilua samalla kun tekee jotakin kivaa (=ajaa).
Pienellä ratilla kun tottuu veivaamaan, niin tuntuu kaikissa nykyautoissa olevan jättimäinen ruori ja siihen päälle vielä ohjaustehostin = aivan liian köykänen ohjaus...ralliratista on hyvä puristella vähän tiukemmissakin tilanteissa, eikä tunnu koko aika että luotsais linja-autoa
Ainoa pieni huono puoli tuossa on että kädet jää suhteellisen suoriksi kymmentä vailla kaks asennossa ja tuppaavat vähän puutumaan. Yleensä ajelenkin mitä ihmeellisimmillä otteilla ja vaihtelen vähän väliä...ei pääse ainakaan nukahtamaan
Kahta en vaihda; höpinäputki ja ralliratti!

Lähetetty: 17.2.2006 14:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
mickey-69 kirjoitti:Neero82 kirjoitti:Tuli iha kivan näköinen omasta kun rälläköin noi "hinauskoukut" pois ja työnsin puskurit kinni koriin... kokeilkaapas

Hmm...., aikas hieno sovellus... Tuollainen saattaa olla aikas hyvän näköinen juttu..., voisin joskus ajatella jopa johonkin käyttöautoon...
Muistattekos vielä vanhan 1600:n, joissa viimeisissä malliessa (ainakin -84) oli alupuskurit, joissa edessä oli vielä parkki/vilkku yhdistelmä puskurissa, niin puskurin ja korin välissä oli muovilista, joka peitti raon korin ja puskurin välissä....

Oli aikas muhkea esitys....

joo kyllähän noi 2106:t muistetaan ja noissa 2103 koppasissa on kans metalli härpäkkeet täyttämässä tuota rakoa, sinänsä voisi olla järkevää että puskurin ja korin väliin jäisi vääntövaraa ettei pikkukolhussa vääntyis välttämättä koko kori.
2107 mallista on kai puskuriversio jossa kiinnikkeet on joustavat (kai joku jenkkimalli) eli pienessä kolhussa puskuri antaa periksi, ei siis väänny puskuri eikä kori, silloin on etua siitä että välissä on vähän tilaakin.
Re: Puskurit pois
Lähetetty: 17.2.2006 16:19
Kirjoittaja Misha
aropupu kirjoitti:mickey-69 kirjoitti:1. Ratti vaihtoon heti oston yhteydessä.... (tän tietää varmaan kaikki Ladalla ajaneet)
auton näköinen

lentokonettakos se nyt muistuttaa
Musta Ladan oma ratti on ihan hyvä.
Ilman puskureita kanttilada näyttää lähinnä moottoriveneeltä.
Tai ehkä Hjallis Harkimolta.
Lähetetty: 17.2.2006 17:23
Kirjoittaja larssi21074
Kyllä kaikki takaveto ladan ratit taitaa mustia olla!
Mitä lie tarkotit..
