Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

no nyt se on taas ajossa 8)

putkiston tein ahtimelta takaakselin kohdille. siitä vielä putki kyljelle ni on pro :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

iigorr kirjoitti:no nyt se on taas ajossa 8)

putkiston tein ahtimelta takaakselin kohdille. siitä vielä putki kyljelle ni on pro :D
Hönkiikö vielä remmillä?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

-jusu- kirjoitti:
iigorr kirjoitti:no nyt se on taas ajossa 8)

putkiston tein ahtimelta takaakselin kohdille. siitä vielä putki kyljelle ni on pro :D
Hönkiikö vielä remmillä?
huomenna pitäs käydä kaverilla säätää sytytys ennakko ja sitten vaan remmi kii 8)
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja mower »

mitenkähän kannattais/olis järkevintä rakentaa 1.7i:hin sytkäpuoli turbon kans? bensaa syöttään ajattelin laittaa tuplat kun hirveellä budjetilla ei olla rakentamassa. eli mikäs olis paras ratkaisu?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja mower »

ja sitten suoraan vaan tarpeeks myöhäselle? eli ei mitään ahtojen mukaan menevää myöhästystä?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mower kirjoitti:ja sitten suoraan vaan tarpeeks myöhäselle? eli ei mitään ahtojen mukaan menevää myöhästystä?
niin. voihan siihen tietty rakentaa ahtojen mukaan säätyvänkin..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
-jusu- kirjoitti:
iigorr kirjoitti:no nyt se on taas ajossa 8)

putkiston tein ahtimelta takaakselin kohdille. siitä vielä putki kyljelle ni on pro :D
Hönkiikö vielä remmillä?
huomenna pitäs käydä kaverilla säätää sytytys ennakko ja sitten vaan remmi kii 8)
mutta ethän voi tietää sytkä ennakkoa jos et säädä sitä nakutuksen mukaan..
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

noh nyt on lada taas kokonaa iskussa!

ennakko on nyt 22. ei viitti vakio kamoilla ettii nakutus rajaa.. onko joku laittanu enemmän ku 22?

hyvin potkii nytten ku pakokaasut pääse paremmin pihalle ku parempi putkisto 8) eikä oo pakopaineetkaa nii hirveet :?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=1 nykyään :lol:

oisko pääkaupunki seudulla hyvää penkkiä?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

En jaksa alkaa kahlaamaan, saako 1.5:sesta porattua 1.6:sta? Niin että kestääkin vielä jotain.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Mitä hyötyä on alipainesäätimen poistosta? Sillähän saa vain lisättyä bensan kulutusta ja vetoa huononnettua kevyellä kaasulla ajellessa...
500whp.net
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Mitä hyötyä on alipainesäätimen poistosta? Sillähän saa vain lisättyä bensan kulutusta ja vetoa huononnettua kevyellä kaasulla ajellessa...
itse en harraste auton parissa mieti bensan kulutusta..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

siis keskipako säätöhän pitää hitsata jumiin jotta sytytys ei karkaa liian aikaiselle kovilla kierroksilla... alipaine ennakko saa toimia normaalisti.. koska painehan lykkää ennakon pers-säätöihin, joten moottori toimii paremmin ilman ahtoja jos on alipaine säädin pelissä :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:
micco kirjoitti:
iigorr kirjoitti:no halvin eikä ollenkaan huono vaihtoehto on kärjetön sytkä vaan. siitä se alipaine säädin pois.
Mitä hyötyä on alipainesäätimen poistosta? Sillähän saa vain lisättyä bensan kulutusta ja vetoa huononnettua kevyellä kaasulla ajellessa...
itse en harraste auton parissa mieti bensan kulutusta..
Ei muakaan bensankulutus hirveästi kiinnosta eikä sillä 80 litralla mitä tankkiin menee kovin kauaa radalla räppäillä.
Ihmetyttää vaan kun toisessa viestissä kehoitat ottamaan alipainesäädön pois ja toisessa meinaat että ylipaineella myöhäistävä sytkä olisi hyvä (niinkuin onkin).
500whp.net
Vastaa Viestiin