
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
voi prkl putkisto pitäs kasata. ja pitäs saada pari 90 mutkaa.. ei kukaan saisi "työsuhde etuna" paria 2,5" happosta mutkaa? voisin maksaakkin jotain 

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
vakio tulpat. olisko ne ollu 6 vai jopa 9 tuossa 1700cc-jusu- kirjoitti:Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
joo, no mä pistin 6:sten tilalle 7:skat.
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
mulla oli 7:set.. mut ny tulee ihan vakiot 6:set 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
eikö pitkät imusarjat toiminu?pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Toimi hyvinkin mutta ei saanu tiiviiks niiden jatko laippoja, eikä konepelti mahtunu...iigorr kirjoitti:eikö pitkät imusarjat toiminu?pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
mitenkäs iigorin ruoska laulaa???
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
jos nyt tällä viikolla saisi sen inspiraation kiristää ahdin kiinni ja laittaa syyläri ja vedet ja pakoputki loppuun, niin sitten laulaa taaspappa- igor kirjoitti:mitenkäs iigorin ruoska laulaa???


Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??
Jos muuten 1600 ahtaa, ja hakee hyvvää polttoaine taloutta ja hyviä vääntöjä, ei siis mitään kisa virejä vaan käyttöpeliä jolla ajetaan 10 000 kesässä ja pitäs kestää pidempäänkin kuin sen yhden kesän, niin mikä turbo ois hyvä ratkasu? Ja koneeseen tulee 4piste ruisku megan ohjaamana...
Jos muuten 1600 ahtaa, ja hakee hyvvää polttoaine taloutta ja hyviä vääntöjä, ei siis mitään kisa virejä vaan käyttöpeliä jolla ajetaan 10 000 kesässä ja pitäs kestää pidempäänkin kuin sen yhden kesän, niin mikä turbo ois hyvä ratkasu? Ja koneeseen tulee 4piste ruisku megan ohjaamana...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Holset H1D on parhaiten toiminu ahdin mitä mulla on ollu, toki se oli hieman muokattu eli turbiini 60mm trim ? garretar 0.48 portillisella pesällä ja Kompura 50mm trim44. Puhkui tosi kivasti 2bar paineilla noin 7000rpm asti ja heräsikin sopivasti. Koneessa oli 8.2 puristussuhteet joten polttoaine talous ei kovin hyvä ollu. Jos uutta konetta tekisin niin puristukset tulisi 9-10 välille, sais voimaakin hieman pienemmillä paineilla ja silti kestäis tarvittaessa melkein 2bar ahtoja.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
ne on sellast venäläis valmisteiset vakio männätIlkkaHe kirjoitti:Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
onkos kukaan perehtynyt punton olikos 1,4 litrasen turbo koneen mäntiin? pitäs kuulemma sopia ladaan aika helpolla?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
olisko punto gt /uno turbo 92-93? halkaisija 80.5, lakikorkeus, 33.3 tappi 22, korkeus 61.3, kuppia 2mm ja venttiilin koloja 3.5mm laesta mitattuna jos oikein mahlen luetteloa tulkitsin.
sitten 93-97 puntoa olis turbolla ja 80.5mmmänillä tiedoilla laki 34.15, korkeus 62.15, tappi 22, kiilamaisella palotilalla joka ilmeisesti 2.35mm syvä keskeltä ja venttiilien kohdalta 2.4mm
ladan omat1.3/1.6 mitat halkaisija 79mm, lakikorkeus 38mm, kokonaiskorkeus 77mm ja joko kuppia 2mm tai 6.9mm venttiilikoloja
sitten 93-97 puntoa olis turbolla ja 80.5mmmänillä tiedoilla laki 34.15, korkeus 62.15, tappi 22, kiilamaisella palotilalla joka ilmeisesti 2.35mm syvä keskeltä ja venttiilien kohdalta 2.4mm
ladan omat1.3/1.6 mitat halkaisija 79mm, lakikorkeus 38mm, kokonaiskorkeus 77mm ja joko kuppia 2mm tai 6.9mm venttiilikoloja
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa