Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

voi prkl putkisto pitäs kasata. ja pitäs saada pari 90 mutkaa.. ei kukaan saisi "työsuhde etuna" paria 2,5" happosta mutkaa? voisin maksaakkin jotain :?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

-jusu- kirjoitti:Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
vakio tulpat. olisko ne ollu 6 vai jopa 9 tuossa 1700cc
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

joo, no mä pistin 6:sten tilalle 7:skat.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mulla oli 7:set.. mut ny tulee ihan vakiot 6:set :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut :?
eikö pitkät imusarjat toiminu?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut :?
eikö pitkät imusarjat toiminu?
Toimi hyvinkin mutta ei saanu tiiviiks niiden jatko laippoja, eikä konepelti mahtunu...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mitenkäs iigorin ruoska laulaa???
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:mitenkäs iigorin ruoska laulaa???
jos nyt tällä viikolla saisi sen inspiraation kiristää ahdin kiinni ja laittaa syyläri ja vedet ja pakoputki loppuun, niin sitten laulaa taas :D nyt ei oo taas vähään aikaan innostanu :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??

Jos muuten 1600 ahtaa, ja hakee hyvvää polttoaine taloutta ja hyviä vääntöjä, ei siis mitään kisa virejä vaan käyttöpeliä jolla ajetaan 10 000 kesässä ja pitäs kestää pidempäänkin kuin sen yhden kesän, niin mikä turbo ois hyvä ratkasu? Ja koneeseen tulee 4piste ruisku megan ohjaamana...
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Holset H1D on parhaiten toiminu ahdin mitä mulla on ollu, toki se oli hieman muokattu eli turbiini 60mm trim ? garretar 0.48 portillisella pesällä ja Kompura 50mm trim44. Puhkui tosi kivasti 2bar paineilla noin 7000rpm asti ja heräsikin sopivasti. Koneessa oli 8.2 puristussuhteet joten polttoaine talous ei kovin hyvä ollu. Jos uutta konetta tekisin niin puristukset tulisi 9-10 välille, sais voimaakin hieman pienemmillä paineilla ja silti kestäis tarvittaessa melkein 2bar ahtoja.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

IlkkaHe kirjoitti:Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??
ne on sellast venäläis valmisteiset vakio männät 8)
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja iigorr »

onkos kukaan perehtynyt punton olikos 1,4 litrasen turbo koneen mäntiin? pitäs kuulemma sopia ladaan aika helpolla?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

olisko punto gt /uno turbo 92-93? halkaisija 80.5, lakikorkeus, 33.3 tappi 22, korkeus 61.3, kuppia 2mm ja venttiilin koloja 3.5mm laesta mitattuna jos oikein mahlen luetteloa tulkitsin.

sitten 93-97 puntoa olis turbolla ja 80.5mmmänillä tiedoilla laki 34.15, korkeus 62.15, tappi 22, kiilamaisella palotilalla joka ilmeisesti 2.35mm syvä keskeltä ja venttiilien kohdalta 2.4mm

ladan omat1.3/1.6 mitat halkaisija 79mm, lakikorkeus 38mm, kokonaiskorkeus 77mm ja joko kuppia 2mm tai 6.9mm venttiilikoloja
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin