Lemströmin ladan lähdössä aina jännitettiin kestääkö vetoakseli.
Heh heh....., muistan kans aikoinaan saman jutun kun oltiin useasti seuraamassa noita Steet Cupin kisoja..... Nosti Lada nätisti etutassuja vielä kakkosellakin....
Muistelin juuri tuota lehtijuttua, ja hieman ihmettelin tuota kampurajuttua. Täytyisikin tallilla sovitella että kuinka helposti ladan kampura istuisi tc:n lohkoon. Sikäli jännä, että iskut menee himpun ristiin. Lyhytiskuisessa tc:ssa siis 71,5 ja pitkäiskussa 80mm, taitanee olla ollut jälkimmäinen kone... En kyllä ymmärrä mitä moisella haettu, jos on tosiaan ladan kampura ollut. Pitkäiskuun olisi käynyt sentään 18-satasen takokampurakin suoraan.
Tuo lehtiartikkeli mulla on jossain sähköisessä muodossa. Jos juko tietää jotain lisää niin kertokaa ihmeessä.
204 Ford Escort 2.0 L Markus Määttä Vammala 13.181 180.84
14 Fiat Coupe 2.0 Tbo Jari Takkinen Masala 13.187 175.05
57 Opel Ascona 2.4 L Jari Seppänen HML 13.200 162.08
92 Nissan 200SX Sami Lehtiranta Karhula 13.228 179.08
84 Chevrolet Camaro 427 CID Ari Jokinen Tampere 13.228 179.61
45 VW Kupla 2.3 L Juha Manninen Espoo 13.233 159.85
70 Chevrolet -74 Corvette 350 CID Hannu Elo Turku 13.268 171.79
237 Audi RS2 2.2 L Teppo Kalske Littoinen 13.287 175.39 4 Fiat -98 Coube Karl Lemström Helsinki 13.304 171.20
245 Triumph 889cc Petri Kalmari Jyväskylä 13.333 159.93
11 Ford -67 Fairlane 351 CID Jouni Järvinen 13.364 167.75
210 Oldsmobile -69 442 400 cid Ismo Niemi Rauma 13.509 162.99
117 Audi S2 2.2 L Pekka Savolainen Vantaa 13.510 160.97
kadunmiehen päivillä ajeli saman niminen heppu fiiatilla. olisiko sama mies, en tiedä
ladasta kyselin fhran sivuilla joskus ja vastaus oli että meni fiilikset nollaan kaadossa ja kärräsi kaatikselle koko hela hoidon.
Lemströmin ladan lähdössä aina jännitettiin kestääkö vetoakseli.
Heh heh....., muistan kans aikoinaan saman jutun kun oltiin useasti seuraamassa noita Steet Cupin kisoja..... Nosti Lada nätisti etutassuja vielä kakkosellakin....
Stefa kirjoitti:Muistaakos joku minkälaisia aikoja tuo punakone parhaillaan kulki?
Ajat oli "matalia" 11 aikoja, tais mennä loppuvaiheessa jopa alle 11 sek.... Loppunopeuksista itse muistan 212km/h, mutta oli kuulemma ollu joskus jopa 220km/h tietämillä....
RussianTUNER kirjoitti:onhan siinä isompi kone, mut onpaha kumminki tehoo.. ja ei kumminkaa tarvita mitää vitu ahtimii..
Minä en noista hitsin ahtimista paljon ymmärrä, mutta mopon virittämisestä sanottiin ennen, että jos tehoa ei katoa enemmän kuin 20%, viritystä voidaan pitää onnistuneena..
RussianTUNER kirjoitti:onhan siinä isompi kone, mut onpaha kumminki tehoo.. ja ei kumminkaa tarvita mitää vitu ahtimii..
Ai niin kuin "oikeeta" tehoa eikä mitään turbopaskaa?
Käypä iloksesi kattomassa http://www.autotalli.com paljonko m3 on maksanu uutena ja mitä joku perus kakslitranen sierra makso uutena. On hyvä verrata TODELLA eri hintaluokan autoja.
Ja kyllähän sellanen nelivetokossukin ihan kivasti kulkee, ja niistä isoja teholukemia otetaan. ja kyllä, niillä jätetään myös niitä pippelin jatkeita.
Ja edelleen, hinta on ollut huomattavasti pienempi kuin ämkolmosessa.
jatkakaa vaan väittelyä. ford vastaan bmw. sehän on hyvä että kirjoitettavaa riittää.
mä ainakin nostan hattua kaikille jotka menee varttimailin 11 sekkaa tai nopeemmin. silloin täytyy tehoa olla ja paljon. niissä tehoissa alustalla alkaa olla suuri merkitys. renkailla myös.
vierestä seurannut kun kaveri rakensi kadetista tasan 10 sekkaa menevän vehkeen. siinäkin panostus alustaan olisi tiputtanut aikaa, mutta myi pois uusien projektien tieltä.
tämän auton rakensi.
Opel kadett GT/T
teho: 600hp/600Nm/2.0bar
lisäinfo: saarelaracing
Viimeksi muokannut evo2, 15.12.2005 14:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.