Lada-Jussi kirjoitti:
jatketaan vielä vähän offtopic, kuinka paljon tollasissa yli 300 tkm ajetuissa dieseleissä yleenä korjaustarvetta esiintyy, miloin suuttimet ja pumput alkaa yleensä paukkumaan? tarviiko dieseli aina lohkon esilämmitystä vai saako sen ilman lämppäriäkin käyntiin talvella, kuten Ladan?
No tuo chevroletin kone(6.2d) oli läpikäynyt täydellisen remontin jo 200.000km ajettuna, tyyppi vika, männät hajoaa noissa eka vuosimalleissa. Uudemmat kestää vähintään tuplaten. Se ei tahtonut enää käynnistyä hyväkuntoisenakaan ilman lämmitystä jos pakkasta oli yli 10 astetta.
Isuzun avolava lähti armeijassa ollessani ilman lämmitystä käyntiin viikon seisomisen jälkeen -30asteessa, sillä ei tosin ollut ajettu ku joku 150tkm(takuu kilometrit). Olivat muuten halpoja autoja aikoinaan, 9vuotta vanha, tuonverran ajettu avolava paku, hintaa 12.000mk, vuonna -92. Paljoko nykyään maksaa 9v vanhat pakut?
Datsuni oli minulla pisimpään, ostaissani käynnistyi vielä hyvin kahdenkymmenen asteen pakkasesta ilman lämmitystä. 7vuoden omistuksen jälkeen ei käynnistynyt enää edes nollakelillä ilman lämmitystä. Suutin remontti ja kylmäkäynnistyvyys parani. Auton mittarissa ei ollu ku reilu 250tkm. Epäilen että oli ruuvattu, koska kansipahvikin piti noihin aikoihin vaihtaa...
,_,/ukka