
Lada 110 1600 Suomeen!!
jaa, toihan oli mulle täysin uutta, että yläpuolisissa nokissakin on jo hydraulinostajat. Mä luulin, että vain alapuolisissa ne voi olla. Kehitys on tosin ajanut meikäläisestä ohi jo monelta suunnalta muuallakin. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Hydraulinostajista en ole ainakaan kuullut 8v koneen osaltalarssi21074 kirjoitti:Tänään tein lähempää tuttavuutta 1.6 8v mallin kanssa. Käynti ainakin uutena on nätti. Onkohan tuossa uudessa 8v koneessa jo hydr.vent.nostajat? 16v koneessahan ne on ollu aina.
Pellin alta löytyi aika paljon uutta! lohkon numero jäi vaivaamaan, siinä oli vain numero 1119. Tuoko lie uuden lohkon numero? Ainakin se on ladan tuttuun tapaan sininen kuten 1600 on aina ollut.
Niin ja noista päästönormeista, pistäisin pääni pantiksi että 1600 täyttää euro4-normit. Moottorin ohjausjärjestelmän päivittäminen viittaa siihen sekä toinen katalysaattori joka on heti pakosarjan alkupäässä. Tällä saadaan päästöt kuriin nopeammin kylmäkäynnistyksissä.
Myös nuo tehot viittaavat tiukempiin päästönormeihin.
No.. oli miten oli mutta kun saamme uudesta mallista huoltotiedotteet tuonne deltaan ni ilmottelen sit mitä uutta selviää!!
..ja eiköhän nuo lähetä varaosaluettelon myös tuohon uutukaiseen.
Lohkon numero kertoopi sen että kone on alun perin lähetty tekemään Kalinaan (1119 kalina HB) tuollainen 1,6 8v kone oli jo aiemmin kehitelty samaraankin mutta siinä oli eri sylinterin mitat tässä lohko oli kai mallia 21084. Sama homma takavetoisen 1700i:n lohkossa lukee 21213 kun se lohko on alunperin väännetty Nivaa varten.
Tuosta voisi päätellä että perus kalina Hb:ssa on 1,6 8-v kone....

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Aken sivuilta löytyy paremmat tiedot Ladasta kuin Deltan omilta
Uusien autojen kulutustaulukossa oli tiedot uusista 110 malleista joiden sylinterin tilavuus on 1,59 litraa, tehot on 66 ja 59 kW eli noin 90 ja 80 hv. siis 8-venttiilisen teho on noussut 16-venasen melkein pudonnut. yhdistetyt kulutukset on 7,7 ja 7,5 litraa, 8-v on ympäristöauto ei kannata ostaa 16-venttiilisiä.

Uusien autojen kulutustaulukossa oli tiedot uusista 110 malleista joiden sylinterin tilavuus on 1,59 litraa, tehot on 66 ja 59 kW eli noin 90 ja 80 hv. siis 8-venttiilisen teho on noussut 16-venasen melkein pudonnut. yhdistetyt kulutukset on 7,7 ja 7,5 litraa, 8-v on ympäristöauto ei kannata ostaa 16-venttiilisiä.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Joo.. Tuo mikkelin eka 1600 oli meillä tänään renkaanvaihossa ja ajoin sillä jopa vajaa 100m!!
Ainakin pientenkierrosten vääntö tuntui paremmalta kuin meidän 1.5 16v:ssä!
Huomenna vissiin luovutus onnellisille asiakkaille..

Ainakin pientenkierrosten vääntö tuntui paremmalta kuin meidän 1.5 16v:ssä!
Huomenna vissiin luovutus onnellisille asiakkaille..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
niin siitä on varmaan se hyöty, että tehdas säästää raaka-ainekustannuksissa "miljardi-ruplaa" vuodessa?Idän Ihme 1 kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Hyvinkään Deltan pihaan on tullut yksi uusi 21124 eli HB 1,6 16v koneella. Varsinaista koeajoautoa ei ole (eikä kai tulekaan), koeajot suoritettaan käytetyillä 110:llä![]()
keskimmäinen takavyö kulkee hassusti pitkin takakattoa ja lukot on istujan molemmin puolin. On taas toikin hyvä idea, eihän sitä keskimmäistä paikkaa voi muutenkaan käyttää kuin tilapäisesti, on sen verran ahdas takapenkki kuitenkin.
Muuten eroa oli vain moottorin joissain yksityiskohdissa, imusarja muovia, uusi moottorin peitelevy ja muuta pientä. Jostain tiedoista poiketen lokasuojassa luki kuitenkin Festival ja autossa oli aluvanteet.
Mitä hyötyä on muovisesta imusarjasta, muuta kuin että saattaa olla vähän kevyempi?
Kestääköhän tuollainen pidemmän päälle.............

Kapitalistifirmojen ahneet paskiais osakkaat haluvat nääs aina vaan lisää ja lisää voittoa..siis muovista ja ohuemmasta pellistä


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
muovinen imusarja.
No,Hoppa esim on käyttänyt tuota muovista imusarjaa jo 90-luvulla ja
Pököti samaten, että se ei nyt siinä mielessä ole uutuus
Pököti samaten, että se ei nyt siinä mielessä ole uutuus

No noi muoviset imusarjat on tehty joko PA6.6 (polyamidi) tai PEI (polyeetteri-imidi) tai jostakin muusta teknosestä muovilaadusta joissa on yleensä lasikuitua mukana noin 20-30%.
Noiden muovien pehmenislämpötilat on 170-240 asteen välillä ja sulamislämpötilat 190-290 asteen välillä.
Toi kansi ei yleensä käy noin korkeissa lämpötiloissa jolloin myös muovinen imisarja kestää hyvin.
Noiden muovien pehmenislämpötilat on 170-240 asteen välillä ja sulamislämpötilat 190-290 asteen välillä.
Toi kansi ei yleensä käy noin korkeissa lämpötiloissa jolloin myös muovinen imisarja kestää hyvin.
Lada rules
Tampereen Deltassa kävin eilen ja myyjä kertoi, että ensi viikolla tulee koeajoautoksi 1,6 16V farmari. "Ikkuna-autona" ollut 110HB oli jo myyty, muutaman päivän ehti siinä olla.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kävin eilen myöskin toteamassa että ainut esittelyauto on jo myyty. vaihtoautopuolella oli vain yksi Lada 110 sedan edulliseen 5000 euron hintaan vaihtoturvalla.Mikko_PKP kirjoitti:Tampereen Deltassa kävin eilen ja myyjä kertoi, että ensi viikolla tulee koeajoautoksi 1,6 16V farmari. "Ikkuna-autona" ollut 110HB oli jo myyty, muutaman päivän ehti siinä olla.
Hämeenlinnan Deltassa kävin tänään ja siellä oli vain pihalla yksi 110 STW josta ei myyjäkään tiennyt tarkemmin onko 1,5 vai 1,6, takaturvavyön vanhasta rakenteesta päättelin että taitaa olla vielä näitä vanhoja 1,5 versioita. Takaluukussa luki vain Lada 110.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Muovisen imusarjan hyöty on lisätä varaosamyyntiä? Tunnetusti ladan alumiininen imusatsikin osaa vääntyä, miten lie käy muovisen.. Ei kyllä mun mielestä ollu itse imusarja muovia kun sitä kattelin, kaasuläpän ja kannen välissä oli kyllä muovia, en vaan muista..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Nyt on 16V farmari koeajettavissa Treen Deltassa. Kuislan Janne sitä tuppasi kovasti koeajoon minulle, kun kävin tuon nokka-akselin asentotunnistimen vaihdattamassa, mutta piti opiskella ranskaa niin ei joutanut.
Siellä on myös nyt 1 kpl "edellisen mallin" farmari 12 000 euron hintaan varusteineen.
Siellä on myös nyt 1 kpl "edellisen mallin" farmari 12 000 euron hintaan varusteineen.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä