nopea ohjaus
-
warremies
1. En kyllä lähtisi äkkisistään suunnittelemaan tai valmistamaan minkäänlaista valurautaosaa auton ohjauksen osiin! Eiköhän jätetä valuraudan käyttö kattiloihin ja muuripohjapannuihin tai sitten autokäytössä pakosarjoihin tai vastaaviin osiin kovan mutta hauraan rakenteensa vuoksi.. valuteräs voisi kyllä periaatteessa tulla kyseeseen, sitä käytetään ilmeisesti joissakin tukivarsirakenteissa (en tarkoita nyt ladaa..). Mutta eiköhän näissä keskustelun aiheena olevissa kääntövarsissa ole materiaalina muottiin taottu seostettu teräs, jota voi kyllä hitsata, JOS taito VARMASTI riittää..!
Laitonhan tällainen hitsaamalla muutettu kääntövarsi tietenkin on, että tekijä/kuljettajahan vastaa sitten vahinkotapauksissa.
2. Jos auton rekisteriotteessa on merkintä "nopeuskilpailukäyttö" tai vastaavaa, niin sillä autolla EI SAISI ajaa muuta kuin kilpailuissa, niihin liittyvissä kilpakatsastus- ja muissa siirroissa kilpailupaikalla sekä sitten tieliikennekatsastukseen ja sieltä pois. Tätä mielipidettäni en muuta, ennen kuin joku näyttää lakitekstistä kohdan, jossa sanotaan toisin..
Laitonhan tällainen hitsaamalla muutettu kääntövarsi tietenkin on, että tekijä/kuljettajahan vastaa sitten vahinkotapauksissa.
2. Jos auton rekisteriotteessa on merkintä "nopeuskilpailukäyttö" tai vastaavaa, niin sillä autolla EI SAISI ajaa muuta kuin kilpailuissa, niihin liittyvissä kilpakatsastus- ja muissa siirroissa kilpailupaikalla sekä sitten tieliikennekatsastukseen ja sieltä pois. Tätä mielipidettäni en muuta, ennen kuin joku näyttää lakitekstistä kohdan, jossa sanotaan toisin..
No joka tapauksessa, jos nopeuttaa Ladan ohjausta niin myös sen keventäminen on paikallaan.
Eli nyt vois kokemuksena sanoa että se laakeroitu apusimpukka parantaa ohjausta huomattavasti, ainakin nastarenkailla ja talven liukkailla.
Lähtee ruorimaisuus ohjauksesta lähes kokonaan eikä voi enään haukkua ihan paskaks.
Jännää että noinkin pieni muutos parantaa heti.
Eli nyt vois kokemuksena sanoa että se laakeroitu apusimpukka parantaa ohjausta huomattavasti, ainakin nastarenkailla ja talven liukkailla.
Lähtee ruorimaisuus ohjauksesta lähes kokonaan eikä voi enään haukkua ihan paskaks.
Jännää että noinkin pieni muutos parantaa heti.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
2. Jos auton rekisteriotteessa on merkintä "nopeuskilpailukäyttö" tai vastaavaa, niin sillä autolla EI SAISI ajaa muuta kuin kilpailuissa, niihin liittyvissä kilpakatsastus- ja muissa siirroissa kilpailupaikalla sekä sitten tieliikennekatsastukseen ja sieltä pois. Tätä mielipidettäni en muuta, ennen kuin joku näyttää lakitekstistä kohdan, jossa sanotaan toisin..[/quote]
soitin tonne katsastuskonttorille ja varmistin asian ELI JOS KILPA-AUTO ON SUOMEN KILVISSÄ(oma suf-236) NIIN AUTOLLA SAA AJAA JUST NIIN PALJON KUN HUVITTAA SIVIILILIIKENTEESSÄ. JOS TAAS ON PUNAKILPINEN KILPA-AUTO NIIN SILLÄ EI SAA AJAA KUIN KILPAILUPÄIVÄNÄ KILPAILUPAIKALLA. ELI EI EES PYSTY TREENAAN KUN SULJETULLA RADALLA!!!!!!! ETTÄ SILLEEN KÄYPÄ KATTOMAS VIEL FAKTAT AKEN SIVUILLA.
soitin tonne katsastuskonttorille ja varmistin asian ELI JOS KILPA-AUTO ON SUOMEN KILVISSÄ(oma suf-236) NIIN AUTOLLA SAA AJAA JUST NIIN PALJON KUN HUVITTAA SIVIILILIIKENTEESSÄ. JOS TAAS ON PUNAKILPINEN KILPA-AUTO NIIN SILLÄ EI SAA AJAA KUIN KILPAILUPÄIVÄNÄ KILPAILUPAIKALLA. ELI EI EES PYSTY TREENAAN KUN SULJETULLA RADALLA!!!!!!! ETTÄ SILLEEN KÄYPÄ KATTOMAS VIEL FAKTAT AKEN SIVUILLA.
Eikä ilmeisesti ole kovin kalliskaan, tuolla itä-Suomessa.Misha kirjoitti:No joka tapauksessa, jos nopeuttaa Ladan ohjausta niin myös sen keventäminen on paikallaan.
Eli nyt vois kokemuksena sanoa että se laakeroitu apusimpukka parantaa ohjausta huomattavasti, ainakin nastarenkailla ja talven liukkailla.
Lähtee ruorimaisuus ohjauksesta lähes kokonaan eikä voi enään haukkua ihan paskaks.
Jännää että noinkin pieni muutos parantaa heti.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
soitin tonne katsastuskonttorille ja varmistin asian ELI JOS KILPA-AUTO ON SUOMEN KILVISSÄ(oma suf-236) NIIN AUTOLLA SAA AJAA JUST NIIN PALJON KUN HUVITTAA SIVIILILIIKENTEESSÄ. JOS TAAS ON PUNAKILPINEN KILPA-AUTO NIIN SILLÄ EI SAA AJAA KUIN KILPAILUPÄIVÄNÄ KILPAILUPAIKALLA. ELI EI EES PYSTY TREENAAN KUN SULJETULLA RADALLA!!!!!!! ETTÄ SILLEEN KÄYPÄ KATTOMAS VIEL FAKTAT AKEN SIVUILLA.[/quote]ladaracing pori kirjoitti:2. Jos auton rekisteriotteessa on merkintä "nopeuskilpailukäyttö" tai vastaavaa, niin sillä autolla EI SAISI ajaa muuta kuin kilpailuissa, niihin liittyvissä kilpakatsastus- ja muissa siirroissa kilpailupaikalla sekä sitten tieliikennekatsastukseen ja sieltä pois. Tätä mielipidettäni en muuta, ennen kuin joku näyttää lakitekstistä kohdan, jossa sanotaan toisin..
Aken tiedotteessa viime kesänä oli huomautus asiasta, jossa mainittiin että autoja, joissa on maininta "kilpailuauto", ei saa käyttää yleisessä liikenteessä muulloin kuin kilpailun aikana.Jos joku ammattitaidoton katsastaja ei muista lukemaansa tekstiä, niin soitto Ake:een varmistaa asian.Jos tämä maininta otteesta puuttuu, niin aja vaikka joka päivä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Juurikin näin! Koitin aken sivulta hakea tuota mutta en löytänyt. Senhän takia se teksti on että se rajoittaa tiellä ajamisen pois. Jos poliisi pysäyttää muualla kuin kisassa niin varmasti on ongelmia tiedossa.Toveri Sladimir kirjoitti: Aken tiedotteessa viime kesänä oli huomautus asiasta, jossa mainittiin että autoja, joissa on maininta "kilpailuauto", ei saa käyttää yleisessä liikenteessä muulloin kuin kilpailun aikana.Jos joku ammattitaidoton katsastaja ei muista lukemaansa tekstiä, niin soitto Ake:een varmistaa asian.Jos tämä maininta otteesta puuttuu, niin aja vaikka joka päivä.
Muutenkin ralliauton pitäminen normaalikilvissa on riskaapelia kun osia on vaihdettu/poistettu yli 50%!!! Jos joku haluaa tehdä kiusaa ja tekee akeen valituksen ralliautojen prosenteista niin kaikkiin kilvissä oleviin naksahtaa verot päälle...
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Ja se kantaautotarkastus pitäis tehdä jo 35% kohdalla.Voiko 2000 RS Escortti olla laillinen, jos aihio on 1.1 koneella ja rumpujarrut joka nurkassa.Itse en uskaltanut pitää ralliladaa suomen kilvissä, kun näin listan Ake:n uudelleenverottamista autoista.Jankos kirjoitti:Juurikin näin! Koitin aken sivulta hakea tuota mutta en löytänyt. Senhän takia se teksti on että se rajoittaa tiellä ajamisen pois. Jos poliisi pysäyttää muualla kuin kisassa niin varmasti on ongelmia tiedossa.Toveri Sladimir kirjoitti: Aken tiedotteessa viime kesänä oli huomautus asiasta, jossa mainittiin että autoja, joissa on maininta "kilpailuauto", ei saa käyttää yleisessä liikenteessä muulloin kuin kilpailun aikana.Jos joku ammattitaidoton katsastaja ei muista lukemaansa tekstiä, niin soitto Ake:een varmistaa asian.Jos tämä maininta otteesta puuttuu, niin aja vaikka joka päivä.
Muutenkin ralliauton pitäminen normaalikilvissa on riskaapelia kun osia on vaihdettu/poistettu yli 50%!!! Jos joku haluaa tehdä kiusaa ja tekee akeen valituksen ralliautojen prosenteista niin kaikkiin kilvissä oleviin naksahtaa verot päälle...
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
mitä ihmevirityksiä luulette kilpureissa olevan????
omassa on kaikki alkuperäistä ladan osaa mm. tukivarret ,perä,jarrut.kone.laatikko. miksi siitä tulisi maksaa muka vero?????
ymmärrän kyllä jos puhutaan starletista tai eskosta mut kuka niil paskoil
haluu ees ajaa. esim.kaveri myi ladansa pois ja osti starletin ja kone poks tokas kisas ja nyt valetaan betonii lohkoon et sais koneen kestämään virityksen. samalla rahalla ois tehnyt 2 ladan konetta kokonaan.
ja kerkeää toll ladal ny viel ainakin b-junnuis kun ajaa vaan riittävän kovaa!!!!!!!!
omassa on kaikki alkuperäistä ladan osaa mm. tukivarret ,perä,jarrut.kone.laatikko. miksi siitä tulisi maksaa muka vero?????
ymmärrän kyllä jos puhutaan starletista tai eskosta mut kuka niil paskoil
haluu ees ajaa. esim.kaveri myi ladansa pois ja osti starletin ja kone poks tokas kisas ja nyt valetaan betonii lohkoon et sais koneen kestämään virityksen. samalla rahalla ois tehnyt 2 ladan konetta kokonaan.
ja kerkeää toll ladal ny viel ainakin b-junnuis kun ajaa vaan riittävän kovaa!!!!!!!!
Ihan kohtuuhyvin tiedän mitä virityksiä noissa kilpureissa on ja ihan saman tietää sladimir kun samanlaisilla 1300 rallye malleilla ajellaan 
Ei se riitä prosentteihin että on alkuperäistä lada osaa, jos moottorikoko on muuttunut niin prosentit kuluu. josa vaihdelaatikko on vaihdettu vakiosta suorakytkyyn prosentit menee jne.
Mulla ainakin on prosentit näin:
poistettuja
- mittaristo 1,2 %
- penkit 4,4 %
- verhoilut 2,0 %
- puskurit 2,4%
- etusäleikkö 1,0%
yhteensä: 11%
Vaihdetut
- moottori 12 %
- vaihteisto + kytkin 9 %
- sähköjohdot 1% (en varma osuudesta)
- laturi 1,5%
- taka-akselisto osittain 5% ??? (välitys+lukko)
Yhteensä 28,5 %
Kaikki yhteensä on 39,5 eli olisi pitänyt tehdä kaikki tarvittavat muutoskatsastukset yms.
Lisäksi tuohon mun autoon on vaihdettu luukkuja yms. ja toisekseen on halvempaa pitää tarroilla, kun ei tarvii maksaa käyttömaksua ja vakuutuskin on ainakin mulla halvempi.
Ei se riitä prosentteihin että on alkuperäistä lada osaa, jos moottorikoko on muuttunut niin prosentit kuluu. josa vaihdelaatikko on vaihdettu vakiosta suorakytkyyn prosentit menee jne.
Mulla ainakin on prosentit näin:
poistettuja
- mittaristo 1,2 %
- penkit 4,4 %
- verhoilut 2,0 %
- puskurit 2,4%
- etusäleikkö 1,0%
yhteensä: 11%
Vaihdetut
- moottori 12 %
- vaihteisto + kytkin 9 %
- sähköjohdot 1% (en varma osuudesta)
- laturi 1,5%
- taka-akselisto osittain 5% ??? (välitys+lukko)
Yhteensä 28,5 %
Kaikki yhteensä on 39,5 eli olisi pitänyt tehdä kaikki tarvittavat muutoskatsastukset yms.
Lisäksi tuohon mun autoon on vaihdettu luukkuja yms. ja toisekseen on halvempaa pitää tarroilla, kun ei tarvii maksaa käyttömaksua ja vakuutuskin on ainakin mulla halvempi.
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
olen samaa mieltä stefan kanssa eli vaihdetut osat ei syö prosentteja koska käytetään vastaavia osia kuin alkuperäisessä. kysymys on kerran kilpa-autosta niin siinä on jotain erivapauksia.ehkäpä??? kysyn sitä työmaalta entiseltä katsastusmieheltä joka tuli järkiinsä ja tuli oikeisiin töihin!!!
vakuutusmaksu on riippuvainen sulla kuinka paljon ajat vuodessa.
mulla kilpuri vakuutus 158e vuosi. ei seisonta korvauksi mut ei myöskään tarvi murehtia onko vakuutus voimassa.
vakuutusmaksu on riippuvainen sulla kuinka paljon ajat vuodessa.
mulla kilpuri vakuutus 158e vuosi. ei seisonta korvauksi mut ei myöskään tarvi murehtia onko vakuutus voimassa.
Siis vaihdetut osat kyllä vie prosentteja, periaatteessa vaikka vaihdat vain toisen samanlaisen moottorin niin prosentit menee. Tosin en nyt tiedä miten uutta sääntöä tulkitaan moisessa, mutta ainakin maaliskuuhun asti. Mutta jos poistat jonkun osan sitä korvaamatta millään, niin ei mielestäni prosentteja pitäisi tulla. Esimerkiksi puskurien poisto.
Vauhdin tae - alamäki
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä