Se ei käy,se ei käy,se ei kertakaikkiaan käy

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

liero kirjoitti:onko sun laadassa remmikone ? jakohihna poikki kenties :cry:
epäilisin kumminkin eka tota jakajan kantta ja sen kavereita...
itse muistan joskus muinoin, kun ei saatu Fiat 128 käyntiin edes hinaamalla (kipunat ja kasot toimi). Syyksi paljastui jakohihnasta lähteneet hampaat, hihna oli muuten päällepäin hyvän näköinen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

samarai kirjoitti:
liero kirjoitti:onko sun laadassa remmikone ? jakohihna poikki kenties :cry:
epäilisin kumminkin eka tota jakajan kantta ja sen kavereita...
itse muistan joskus muinoin, kun ei saatu Fiat 128 käyntiin edes hinaamalla (kipunat ja kasot toimi). Syyksi paljastui jakohihnasta lähteneet hampaat, hihna oli muuten päällepäin hyvän näköinen.
Joo itelle on hihnakoneen kanssa käynyt noin. Meno lakkas vaan kun seinään. Sit ihmettleen kun ei ees lupaa vaikka starttaa hyvin. Siinä sitä sitten ihmettelin kunnes huomasin että ei varmaan käy kun nokkapyörä ei liikahdakkaan. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itse sentään tajusin tarkistaa tuon jakohihnan, kun kaveri yritti startata. Kait ei vaan tykänny kun ei päässyt lämmitykseen, mihin oli jo kerennyt tottua niin kotona kuin työmaalla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Hihna on vaihdettu kesällä. Kumma jos heti katkee :shock: . Sen verran mitä sitä sieltä ylhäältä raosta näkee, niin tuntui ihan paikallaan olevan. Edelliset illat on mennyt nukkumalla, joten en ole kerennyt Ladalle mitään tekemään. Nyt olis vapaata mutta hankalaa tuo on yksin, esim. kipinän tarkastaminen :cry: . Jossain vaiheessa varmaan loppuu akustakin virta.

Enkä mä tosiaan oo hitsi kellekään :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Slapa

Viesti Kirjoittaja Slapa »

Näissä keleissä on jotain, mistä lada ei tykkää. Mun toinen kanttilamppu kombi ei näillä tosi surkeilla sadekeleillä käynnisty, vaikka virtaa kyllä on ja pyörittää reippaasti. Kaikki toimii muuten, mutta ei oikein edes lupaa. Ja jos vähän lupaa, niin ei sit enempää. Eilen sahasin rautatieaseman parkissa (jossa muuten joku oli parkannu kanttilamppusensa viereiseen ruutuun, kumman yleinen tapa ladisteilla) ainakin 15 minuuttia, mutta ei. Sitten soitin kaverin antamaan lisävirtaa ja heti lähti kun pari kertaa pyöräytti.
Sitten samainen auto tänä aamuna, pienen yöpakkasen jäljiltä lähti ensimmäisellä, niinkuin aina pakkasella.
Toinen samanlainen kombi lähtee aina kerrasta. Sääli että siinä on kaasari sökö ja sähköt elää omaa elämäänsä portaattomasti 8-16 voltin välillä...

Slapa
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kosteus on aina ollut Ladalle kirosana. Ainakin vanhemmissa yksilöissä. Ja on kai sitä näissä uusissakin. Omat kosteuskujeilut liittyy lähinnä nappiksiin.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Taidan mennä kokeilemaan masinolia suoraan kaasariin :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eikä auttanut yllämainittukaan.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

jostain luin että noissa paljon ajetuissa/tai muuten huono tiivisteisisä ladan remmikoneissa kampiakselin päästä kuseva tiiviste pääsis "voitelemaan" remmiä jotain kautta ja saattaa heittää pari pykälää pieleen??? ja joissain tojotan vanhoissa remmikoneissa on samaa vikaa...

eli jos kehtaa jossain sohjosateessa kurkata ne merkit niin sais ainakin yhden mahdollisuuden eliminoitua tai sitten löydettyä sen syyn...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Mutta siis pyöriikö se nokkapyörä? Kun ei sen hihnan tarvi katketa välttämättä. Riittää kun hampaat menee siitä hihnasta huonoksi/katoaa ja sitten nokkapyörä jättää pyörähtämättä ja sitä myöten vaikka alkaisi sitten ihmeen kautta pyöriä niin sillon onkin jako jo niin metsässä ettei varmaan starttaa. Itselle on käynyt juuri noin hihnakoneessa että kesken ajon on yht'äkkiä meno lakannut ja sitten ei edes lupaa. Kaikkea tutkittuani huomasin että paha on käydä kun nokkapyörä ei pyöri. Hihnasta oli hamapaita vaan kadonnut. Että ei se silloinkaan edes poikki mennyt. Eikä muuta kun hinaten kotio remmiä vaihtaan.

Toi on yleistä toi mitä LamaAjanElvis tuossa sanoo että tuo rasva sinne hihnalle roiskuu ja sitä hihnaa "syö" ja voitelee. Tämä siis lisää ihan kemiallista kulutusta ja sitten mahdollista lipsumista jne. Näin ollen hihna voi mennä nopeastikkin huonoon kuntoon.

Ja entäs se jakopään kiristin. Sitähän ei vaihdettu... Lisäisikö se hihnan nopeaa kulumista... Toinen on se peltoauton tyristorisytkä mikä arveluttaa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No vaikee kattoo pyöriikö samalla kun starttaa, kun ei noita silmiä riitä joka suuntaan. Ihan sama. Alkaa hitsit jo tarpeeks. :x
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:No vaikee kattoo pyöriikö samalla kun starttaa, kun ei noita silmiä riitä joka suuntaan. Ihan sama. Alkaa hitsit jo tarpeeks. :x
No ukon retale (tms. vastaava tuote) kattoon sinne kun veivataan. Tai sitten jotain merkkiä että missä oli. Starttaus. Merkkiä kattoon. En muista saako Ladassa siihen kunnon kiintopistettä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No ukon retaletta ei ehkä tänä viikonloppuna ole saatavilla, vastaavat tuotteet ilmoittautukoon ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:No ukon retaletta ei ehkä tänä viikonloppuna ole saatavilla, vastaavat tuotteet ilmoittautukoon ;).
hinaa sunnuntaiksi linnatuulen, siellä kokoontuu joukko asiantuntijoita ja avuliaita herrasmiehiä :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

:shock:

"hinaa linnatuuleen" :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin