Sivu 3/4

Lähetetty: 20.11.2004 23:52
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Kyllä imagon korjauksella alkaa olla kiire, eikä vain Suomessa. Sinänsä hullua, että nämä mielikuvaongelmat pohjautuvat jo takaveto Ladaan, vaikka sen suurin ongelma kai lienee enimmiltään ollut vanhanaikaisuus ja valmistusmaa.

Lähetetty: 21.11.2004 17:51
Kirjoittaja samarai
mielikuvien ja imagojen parantaminen on erittäin vaikeaa, koska siihen opitaan psyykkisesti jo lapsena kotona, kouluissa jne. Esim. suosittu esimerkki oppikirjoissakin esittämään "laadun erilaisuutta" on verrata Ladaa Mersuun. Imago-vaikeuksista kärsii varmaan vieläkin esim. Skoda vaikka se onkin jo enemmän Audi kuin oikea "sokota".

Lähetetty: 21.11.2004 21:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ladan imagoon luotetaan venäjällä, nykyään kaikki VAZ merkit kulkee siellä Ladan nimellä, toisaalta siellä onkin ensimmäinen varsinainen Lada ollut 110-sarja, takavedot Zhiguleita ja Samarat Sputnikkeja, Lada lähinnä vientinimenä.

Nykyinen mallisto on Lada 2105/2107, Lada Samara, Lada 110/111/112, Lada Kalina, Lada Niva, Lada 2120

Lähetetty: 22.11.2004 3:46
Kirjoittaja R-J
Taitaa tosiaan nuo asenteet välittyä jo siementen mukana. -Kummuille laaksoon mäkeen, toivoen, emme käteen-

Lähetetty: 22.11.2004 21:35
Kirjoittaja veli alexei
R-J kirjoitti:Taitaa tosiaan nuo asenteet välittyä jo siementen mukana. -Kummuille laaksoon mäkeen, toivoen, emme käteen-
Näin se menee pienssä Suomessa. Kädestä käteen.

Lähetetty: 22.11.2004 22:17
Kirjoittaja R-J
Ja sen kyllä huomaa. :roll:

Lähetetty: 22.11.2004 22:46
Kirjoittaja veli alexei
R-J kirjoitti:Ja sen kyllä huomaa. :roll:
Joskus se on hyvä joskus paha.

Lähetetty: 23.11.2004 7:15
Kirjoittaja R-J
Näinpä. :P

Lähetetty: 24.11.2004 18:58
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lapsille ovat tärkeimmät esimerkit omat vanhemmat. Kun tullaan murrosikään, tilanne muuttuu yksilölliseksi. Toisille jää vanhempin antamat mallit mukaan kulkemaan, toiset taas muuttuvat ajatusmaailmaltaan vastakkaisiksi. Kun 110 tuli markkinoille, siirtyi jonkun verran aikaisemmin käytetyillä suunnilleen saman kokoluokan japskeilla ajaneista uuteen Ladaan. Jos tuolloin sai ns. maanantaiyksilön, niin kyllä se asenne silloin muodostuu omista kokemuksista.

Kyllä ennakkoasenteesta johtuvia imago-ongelmia on muillakin merkeillä, kuin Ladalla, sen huomaa jo tätä palstaa lukiessa. Japanilaiset eivät pääse riisikuppimaineestaan, Fiatit on paskoja, Mersut ja Bemarit ovat asennevammaisten autoja jne.

Lähetetty: 28.11.2004 10:08
Kirjoittaja R-J
Onhan näitä muitakin. Tosiaan.

Lähetetty: 28.11.2004 10:36
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Joo, kyllä varmaan joka merkille löytyy joku negatiivinen piirre, toisille se ei vain haittaa myyntiluvuissa. (esim. Toyota = riisikuppi)

Toisaalta Ladan imagonnosto ei kuitenkaan pitäisi olla ylivoimainen juttu. Onhan 110:iin ainakin minun mielestäni kohdistunut ihan aitoa mielenkiintoa. Joidenkin yksilöiden runsas vikaherkkyys ei kuitenkaan taida olla kovin yleisesti tiedossa. Enemmän taitaa haitata määrättyjen tarvikkeiden puute. Ja tietysti se, että sitä ei voi markkinoidan epätasaisen laadun takia siten, kuin yleensä autoja markkinoidaan.

Jos Kalina saadaan markkinoille, niin ensin tarvitaan jonkun verran pioneereja, jotka ostavat auton. Sitten kun niitä alkaa näkymään enemmän liikenteessä, voi joku muutakin merkkiä ajava kiinnostua autosta ihan ostomielessä.

Ja taas tuli kylmää vettä niskaan. Yksi työkaveri oli käynyt katsomassa vuoden vanhaa 111 STW:tä Deltassa. Työkaveri oli käynyt siellä ihan avoimin mielin, mutta vaimo ilmoitti sitten, että siihen talouteen ei Ladaa hankita ja piste.

Lähetetty: 28.11.2004 11:35
Kirjoittaja R-J
Joo, Toyotahan on listaykkönen. Ladan hankinnasta, muistuu mieleen eräs tutuntuttu. Oli aikoinaan hankkinut Ladan, vaikka oli lähtenyt etsimään käytettyä autoa. Ajellut kotiin ja vaimo oli järkyttynyt näkemästään ja kysynyt, et miks sä nyt tollasen ostit? Ihan nappis siis oli kyseessä. Äijä oli tokassu vaan, et muualla tarjottiin vain pelkkää kahvia, Lada-liikkeessä tarjottiin pullakahvit. Siks ostin. Tapausta sen verran tuntien on ihan tositarina. Vaan ei se kauaa nappis siinä perheessä viihtyny, kun vaimo oli sanellu ehtoja. Joko Lada lähtee. Tai minä lähden. Nykyään vaimo on edelleen ko. tyypillä sama. Auto ei. Ajelee käsittääkseni nykyään Pösöllä. :roll: Tuosta on tosin kauan aikaa, joskus 70-luvun loppupuolella tapahtunut, mutta tapahtuma on todistetusti totta. :? :roll:

Lähetetty: 28.11.2004 22:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
naiset on outoa porukkaa, niillä on yleensä auton suhteen enemmän valittamista ja naisiahan meidän miesten pitää kuunnella :wink:

Lähetetty: 28.11.2004 23:07
Kirjoittaja R-J
Se on kyllä monesti näin, että autoa kritisoivat. Vaan onkos se nyt sitten loppujen lopuksi kovinkaan outoa. Niinhän tekevät ystävät, sukulaiset, tuttavat, työkaverit. Kaikilla on yleensä aina jotain kommentoitavaa, ainakin, jos on kyse Ladasta. Ja yleensä "turhimmat" kommentit kuulee niiltä, joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta Ladasta. Ja tämä pätee kaikkiin, ei missään nimessä vain naisiin. :roll:

Lähetetty: 29.11.2004 9:19
Kirjoittaja ilkkaturunen
Ladan myynnin surkeet luvut johtuvat laadusta, ja kauan saavatkin parantaa laatuaan ennenkuin ostajatkin uskovat siihen :cry:
60 luvun japsit sai saman huonon maineen, riisikuppi mikä riisikuppi
laatuaan japsimerkit sai parantaa 25 vuotta ennen kuin ostajat totesivat,
nämähän ovat hyviä autoja oli sitten kyse Nissanista tai Toyotasta.
Vieläkin puhutaan ranskan rapeista ja Citikan osalta ison-kissan (pehmeydestä). Saarella tehty Ford oli paskempi kuin saksassa kasattu Escort jne, jne, jne. Mutta autohan on (varsinkin suomessa) omistajansa näköinen, vaatii hyvää itsetuntoo kaivaa Ladaansa lumipyryssä hankesta kun vieres kaveri hyppää Webastolla lämmitetyyn Bemariin :D
Ladahan on elämän tapa ilman politikointia, huvittava, sympaattinen,
kikotin josta tulee puhetta joka paikassa minne menenkin :D
Tosin on mullakin jokunen asiakas jonka luo ei viitti mennä Ladalla,
vaikkakin tietävät että itä-autoja on mulla muutama :roll:
Ennen keräsin kaikki jenkki romut pihaani, mutta ei se oo pääasia
autoharrastuksessa että kierretään Kaivopuistonrantaa luu ulkona,
ja arvostellaan toisten autoja, pohjalta (miksi sä et kromauta noita puskureita uudelleen kun ne hilseilee???). Ladan omistaminen on huoletonta, pikku ulkonäkö fibat ei paljoo paina tässä Ladaporukassa :D
Jokainen ajaa millaisella Ladalla haluaa. Sehän tuo jopa hauskuutta
tähän harrastukseen. Minä ainakin pidin Hesan kokoontumis-ajojen nappis farkusta johon oltiin tällätty kumisorsa konepeltiin :D
Hauska juttu, mutta teeppä se 59 Cadyyn :roll: