Lada Kalinasta hyvä pisnesidea Pirkalle
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
mielikuvien ja imagojen parantaminen on erittäin vaikeaa, koska siihen opitaan psyykkisesti jo lapsena kotona, kouluissa jne. Esim. suosittu esimerkki oppikirjoissakin esittämään "laadun erilaisuutta" on verrata Ladaa Mersuun. Imago-vaikeuksista kärsii varmaan vieläkin esim. Skoda vaikka se onkin jo enemmän Audi kuin oikea "sokota".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladan imagoon luotetaan venäjällä, nykyään kaikki VAZ merkit kulkee siellä Ladan nimellä, toisaalta siellä onkin ensimmäinen varsinainen Lada ollut 110-sarja, takavedot Zhiguleita ja Samarat Sputnikkeja, Lada lähinnä vientinimenä.
Nykyinen mallisto on Lada 2105/2107, Lada Samara, Lada 110/111/112, Lada Kalina, Lada Niva, Lada 2120
Nykyinen mallisto on Lada 2105/2107, Lada Samara, Lada 110/111/112, Lada Kalina, Lada Niva, Lada 2120

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Näin se menee pienssä Suomessa. Kädestä käteen.R-J kirjoitti:Taitaa tosiaan nuo asenteet välittyä jo siementen mukana. -Kummuille laaksoon mäkeen, toivoen, emme käteen-
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Lapsille ovat tärkeimmät esimerkit omat vanhemmat. Kun tullaan murrosikään, tilanne muuttuu yksilölliseksi. Toisille jää vanhempin antamat mallit mukaan kulkemaan, toiset taas muuttuvat ajatusmaailmaltaan vastakkaisiksi. Kun 110 tuli markkinoille, siirtyi jonkun verran aikaisemmin käytetyillä suunnilleen saman kokoluokan japskeilla ajaneista uuteen Ladaan. Jos tuolloin sai ns. maanantaiyksilön, niin kyllä se asenne silloin muodostuu omista kokemuksista.
Kyllä ennakkoasenteesta johtuvia imago-ongelmia on muillakin merkeillä, kuin Ladalla, sen huomaa jo tätä palstaa lukiessa. Japanilaiset eivät pääse riisikuppimaineestaan, Fiatit on paskoja, Mersut ja Bemarit ovat asennevammaisten autoja jne.
Kyllä ennakkoasenteesta johtuvia imago-ongelmia on muillakin merkeillä, kuin Ladalla, sen huomaa jo tätä palstaa lukiessa. Japanilaiset eivät pääse riisikuppimaineestaan, Fiatit on paskoja, Mersut ja Bemarit ovat asennevammaisten autoja jne.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo, kyllä varmaan joka merkille löytyy joku negatiivinen piirre, toisille se ei vain haittaa myyntiluvuissa. (esim. Toyota = riisikuppi)
Toisaalta Ladan imagonnosto ei kuitenkaan pitäisi olla ylivoimainen juttu. Onhan 110:iin ainakin minun mielestäni kohdistunut ihan aitoa mielenkiintoa. Joidenkin yksilöiden runsas vikaherkkyys ei kuitenkaan taida olla kovin yleisesti tiedossa. Enemmän taitaa haitata määrättyjen tarvikkeiden puute. Ja tietysti se, että sitä ei voi markkinoidan epätasaisen laadun takia siten, kuin yleensä autoja markkinoidaan.
Jos Kalina saadaan markkinoille, niin ensin tarvitaan jonkun verran pioneereja, jotka ostavat auton. Sitten kun niitä alkaa näkymään enemmän liikenteessä, voi joku muutakin merkkiä ajava kiinnostua autosta ihan ostomielessä.
Ja taas tuli kylmää vettä niskaan. Yksi työkaveri oli käynyt katsomassa vuoden vanhaa 111 STW:tä Deltassa. Työkaveri oli käynyt siellä ihan avoimin mielin, mutta vaimo ilmoitti sitten, että siihen talouteen ei Ladaa hankita ja piste.
Toisaalta Ladan imagonnosto ei kuitenkaan pitäisi olla ylivoimainen juttu. Onhan 110:iin ainakin minun mielestäni kohdistunut ihan aitoa mielenkiintoa. Joidenkin yksilöiden runsas vikaherkkyys ei kuitenkaan taida olla kovin yleisesti tiedossa. Enemmän taitaa haitata määrättyjen tarvikkeiden puute. Ja tietysti se, että sitä ei voi markkinoidan epätasaisen laadun takia siten, kuin yleensä autoja markkinoidaan.
Jos Kalina saadaan markkinoille, niin ensin tarvitaan jonkun verran pioneereja, jotka ostavat auton. Sitten kun niitä alkaa näkymään enemmän liikenteessä, voi joku muutakin merkkiä ajava kiinnostua autosta ihan ostomielessä.
Ja taas tuli kylmää vettä niskaan. Yksi työkaveri oli käynyt katsomassa vuoden vanhaa 111 STW:tä Deltassa. Työkaveri oli käynyt siellä ihan avoimin mielin, mutta vaimo ilmoitti sitten, että siihen talouteen ei Ladaa hankita ja piste.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Joo, Toyotahan on listaykkönen. Ladan hankinnasta, muistuu mieleen eräs tutuntuttu. Oli aikoinaan hankkinut Ladan, vaikka oli lähtenyt etsimään käytettyä autoa. Ajellut kotiin ja vaimo oli järkyttynyt näkemästään ja kysynyt, et miks sä nyt tollasen ostit? Ihan nappis siis oli kyseessä. Äijä oli tokassu vaan, et muualla tarjottiin vain pelkkää kahvia, Lada-liikkeessä tarjottiin pullakahvit. Siks ostin. Tapausta sen verran tuntien on ihan tositarina. Vaan ei se kauaa nappis siinä perheessä viihtyny, kun vaimo oli sanellu ehtoja. Joko Lada lähtee. Tai minä lähden. Nykyään vaimo on edelleen ko. tyypillä sama. Auto ei. Ajelee käsittääkseni nykyään Pösöllä.
Tuosta on tosin kauan aikaa, joskus 70-luvun loppupuolella tapahtunut, mutta tapahtuma on todistetusti totta.




R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Se on kyllä monesti näin, että autoa kritisoivat. Vaan onkos se nyt sitten loppujen lopuksi kovinkaan outoa. Niinhän tekevät ystävät, sukulaiset, tuttavat, työkaverit. Kaikilla on yleensä aina jotain kommentoitavaa, ainakin, jos on kyse Ladasta. Ja yleensä "turhimmat" kommentit kuulee niiltä, joilla ei ole mitään omakohtaista kokemusta Ladasta. Ja tämä pätee kaikkiin, ei missään nimessä vain naisiin. 

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 9.8.2004 15:37
Ladan myynnin surkeet luvut johtuvat laadusta, ja kauan saavatkin parantaa laatuaan ennenkuin ostajatkin uskovat siihen
60 luvun japsit sai saman huonon maineen, riisikuppi mikä riisikuppi
laatuaan japsimerkit sai parantaa 25 vuotta ennen kuin ostajat totesivat,
nämähän ovat hyviä autoja oli sitten kyse Nissanista tai Toyotasta.
Vieläkin puhutaan ranskan rapeista ja Citikan osalta ison-kissan (pehmeydestä). Saarella tehty Ford oli paskempi kuin saksassa kasattu Escort jne, jne, jne. Mutta autohan on (varsinkin suomessa) omistajansa näköinen, vaatii hyvää itsetuntoo kaivaa Ladaansa lumipyryssä hankesta kun vieres kaveri hyppää Webastolla lämmitetyyn Bemariin
Ladahan on elämän tapa ilman politikointia, huvittava, sympaattinen,
kikotin josta tulee puhetta joka paikassa minne menenkin
Tosin on mullakin jokunen asiakas jonka luo ei viitti mennä Ladalla,
vaikkakin tietävät että itä-autoja on mulla muutama
Ennen keräsin kaikki jenkki romut pihaani, mutta ei se oo pääasia
autoharrastuksessa että kierretään Kaivopuistonrantaa luu ulkona,
ja arvostellaan toisten autoja, pohjalta (miksi sä et kromauta noita puskureita uudelleen kun ne hilseilee???). Ladan omistaminen on huoletonta, pikku ulkonäkö fibat ei paljoo paina tässä Ladaporukassa
Jokainen ajaa millaisella Ladalla haluaa. Sehän tuo jopa hauskuutta
tähän harrastukseen. Minä ainakin pidin Hesan kokoontumis-ajojen nappis farkusta johon oltiin tällätty kumisorsa konepeltiin
Hauska juttu, mutta teeppä se 59 Cadyyn

60 luvun japsit sai saman huonon maineen, riisikuppi mikä riisikuppi
laatuaan japsimerkit sai parantaa 25 vuotta ennen kuin ostajat totesivat,
nämähän ovat hyviä autoja oli sitten kyse Nissanista tai Toyotasta.
Vieläkin puhutaan ranskan rapeista ja Citikan osalta ison-kissan (pehmeydestä). Saarella tehty Ford oli paskempi kuin saksassa kasattu Escort jne, jne, jne. Mutta autohan on (varsinkin suomessa) omistajansa näköinen, vaatii hyvää itsetuntoo kaivaa Ladaansa lumipyryssä hankesta kun vieres kaveri hyppää Webastolla lämmitetyyn Bemariin

Ladahan on elämän tapa ilman politikointia, huvittava, sympaattinen,
kikotin josta tulee puhetta joka paikassa minne menenkin

Tosin on mullakin jokunen asiakas jonka luo ei viitti mennä Ladalla,
vaikkakin tietävät että itä-autoja on mulla muutama

Ennen keräsin kaikki jenkki romut pihaani, mutta ei se oo pääasia
autoharrastuksessa että kierretään Kaivopuistonrantaa luu ulkona,
ja arvostellaan toisten autoja, pohjalta (miksi sä et kromauta noita puskureita uudelleen kun ne hilseilee???). Ladan omistaminen on huoletonta, pikku ulkonäkö fibat ei paljoo paina tässä Ladaporukassa

Jokainen ajaa millaisella Ladalla haluaa. Sehän tuo jopa hauskuutta
tähän harrastukseen. Minä ainakin pidin Hesan kokoontumis-ajojen nappis farkusta johon oltiin tällätty kumisorsa konepeltiin

Hauska juttu, mutta teeppä se 59 Cadyyn
