VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Ei ollu poikki ei. Vaijeri oli syöny yhdestä oven kiilapyörästä keskiön _poikki_ . ite vaijeri kondiksessa mutta rulla on metallijätettä.

Noh RC harrastajaystäväni varaosalaarista löytyi pyörän laakeri josta sitte 2 prikalla ja 8mm pultilla tehtiin uusi kiilapyörä ja nyt ikkuna aukeaa paremmin kun mun omistuksessa ikinä.

jee.

Leftan toimintakuntoon saattamisen yrittäminen polttaa kivasti sulakkeita rasiasta.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Katsastettu, 0 ongelmaa.

talvirenkaita vaihdellessa kuskin etupyörän keskiöstä lähti jengat mäkeen.

Mistäs noita rihlapultteja sais ja millä mitoilla?
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Alkuperäinen sähköboksi vaihdettu takaisin, sen toivossa että flekti alkaisi toimimaan.
Ilmeisesti tuli ADHD horkassa vaihdettua johtimet sikinsokin ja homma ei pelaa.

Motonetistä kytkin, sulakeboksi ja hiukka sähköjohtoa. Vanhat valoautomatiikan releet hyötykäyttöön. Virtapuoli oranssista johtimesta joka roikkui käyttömättämänä konehuoneessa ja kytkimestä naks ylös niin jo pelaa flekti. jo loppu leikki sen kanssa. Eli virtaa ei tule tuulettimelle jos auto ei ole käynnissä. Haukkaa ihan törkeesti virtaa, latausmittari heittää valkoiselle hetkeksi kun tuuletin lähtee päälle. Biltemasta muoviflekti tilalle joskus.

Lämppärin hanan vaihto! Hanskalokeron sisusta veks, paljon enemmän tilaa käsille. Sähköboksi pois edestä niin sai vanhan hanan pois paljon näppärämmin.

Edelleen maalaamatta. :(

seuraava homma olisi renkaiden vaihto teräsvanteilta todella rumiin ja mystisiin fiatin vanteisiin, 13" näyttäis olevan ja jakokin pitäisi olla 4x98
Toivottavasti ne ovat hiukka suoremmat niin tuolla olisi hiukka kivempi ajaa.

autoprosta tilattu renkaiden pinnapultit, keskiöistä on jengat kadonnu ja kaverin korjaustyökalu ei oikein jeesannut. jos vaikka tuo auttaisi.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Mansesta tulla tupsahti takatukivarret, uretaani puslaiset ja paksummasta tavarasta kuin alkuperäiset. _Hieman_ erilainen ajettava, soratiellä oli oikein mukavaa lukkoperän kanssa :)
Ilmeisesti tämä on ajettu joskus kantoon kun repsikan puoleinen alkuperäinen poikittaistuki oli käyrä.

Jyrisee edelleen tietyissä nopeuksissa. Vanteet ja ristikkonivelet on ainoat alkuperäiset osat enää.

Panhard tangon kiinnike rungosta aikalailla valmis, ruoste syöny kiinnikkeen reikäjuustoksi. Löytyyköhän venäjältä valmista peltipalaa?

Takajarrujen huolto, kengät vaihdettu. Testiajossa tuli huomattua, että poljin meni kerran pohjaan. Tietenkin siinä vaiheessa tuli ilmi kun oli vauhtia semmonen 80km/h ja piti mutkaan jarrutella.
Tämän jälkeen jarrut pelaa normaalisti. Käppäri ei pelaa ollenkaan, tais tulla löysättyä liikaa ja kiristettyä vaijeria liian vähän.

Tänään sitten jarrunesteiden tarkistus ja sen käppärivaijerin kiristys.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja jta »

Panhardille löytyy kiinnikeitä ja näkyy vielä olevan hyllyssäkin eikä ole edes kallis. http://www.mansemotors.fi/panhard-tango ... nnike-2101

Tuossa jarrurempassa niin muistitko ennen liikkeelle lähtöä polkea paikoillaan jarrua että kengät säätyy oikealle etäisyydelle? Joskus ite unohtanut tehdä tuon kun edestä käytin satulat irti ja olin painanut männät sisään. Säikäyttää kummasti kun ei heti jarrut otakkaan.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

No enpä tietenkään muistanu ( en siis tiennyt koko asiasta ), käppärin löysäsin kyllä mutta toi jarrupumppaaminen jäi kokonaan tekemättä.
Sylinteritkin voisi tietysti vaihtaa kun taisivat ollla alkuperäiset.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

taakse vaihdettu sami79:n kanssa uudet jarrusylinterit ja herra kiristeli vaijerinkin, niin kyllä pelaa. Oli todella likaiset nesteet, vaihdettiin sitten eteenkin uusi jarruletku kun vaihteeeeeeeksi oli vanne syöny.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
pressa
Viestit: 10487
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja pressa »

matomaukka kirjoitti:vaihdettiin sitten eteenkin uusi jarruletku kun vaihteeeeeeeksi oli vanne syöny.
En jaksa lukea koko juttua läpi, minkälaisilla vanteilla saa jarruletkun rikki?? Vai onko letku asennettu väärinpäin tai muuten vinoon??
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

alkuperäiset peltivanteet, Ei oikein ymmärrystä löydy miten sen pystyy väärinpäin asentamaan, pyöreämpi pää iskariin ja lattapää jarrusylinteriin. Onko se nyt sitte asenettu ylös vai alaspäin niin siinäpä sitä kyssäriä riittää, samilla oli joku erikoisempi jarruletku, joka ei mennyt sitten millään sillä pellinpätkällä kiinni. Sitä tutkineena tuntuu olevan oikein asennettu kun ei kulumia näy. Itte olen sössiny jo 2 jarruletkua, ja nimenomaan kuskin puolelta.

Hyvin sillä Helsinkiin pääs.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
pressa
Viestit: 10487
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja pressa »

matomaukka kirjoitti:Ei oikein ymmärrystä löydy miten sen pystyy väärinpäin asentamaan... Onko se nyt sitte asenettu ylös vai alaspäin niin siinäpä sitä kyssäriä riittää... ei mennyt sitten millään sillä pellinpätkällä kiinni...
Oikea jarruletku oikein asennettuna ei pysty mitenkään koittamaan vanteeseen. Jarruletkun tulee lähteä satulasta alaspäin ja hivenen sisäänpäin, tekee siistin U:n alaspäin ja liittyy putkeen. Jos vanha letku on ollut väärin, ja aina laitetaan samoin väärin niin onko se auton, letkun vai asentajan vika??
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

samalla tavalla ne on sinne pyritty laittamaan kun ne ovat siellä _aina_ olleet.

Mutta hei,

kiitos pressa neuvosta.

Tämä kyseinen kosla alkaa unohtumaan kun tuli helsingistä haettua ihka oikea nappisilmä.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Katsastettu, hylkäys.

Jarruvalot sekä repsikan takapyörän nostokorvake läpimätä, ihmettelinkin että mikä ihme siellä natisee kun laitoin uudet tukivarret.

polkimen katkaisijasta piuhat irti, akulta hyppylanka liittimet, vot sie jarruvalot palaa. sähkömittari käteen, jarruvalokatkaisimelle ei tule sähköä. Virtalukko irti, crc:tä täyteen koko laitos = jarrut pelaa.

Huomenna hitsausta.

sulakeboksista palaa edelleen 3. sulake moottorista eturenkaaseen katsottuna. mittarivalo himmennin pois, kellon roikkuvat johdot vielä kertaalleen sähköteippiin, kellon maadoitusjohto keskikonsolin kiinnityskohtaan kiinni.

edelleen palaa sulake. Seuraavaksi lähtee vetokoukku hevon veehen.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin