Noniin, pitkästä aikaa tänne juttua. Lada on kyllä pyörinyt mielessä tässä koko kevään ja kyllä sille on nyt alkanut tapahtumaankin. Töitä sain kesäksi ja rahaa alkoi samalla valumaan edes jonkin verran!
Leima käytiin noutamassa tuolla uudella koneella, päätin olla sanomatta mitään koneenvaihdosta ja päästöt rajoja hipoen meni täydestä. Takajarrupaineensäätimen oli vaan lyönyt lukkoon talvella seisoessa, sitä sitten rassasin ja kävin uudelleen näyttämässä. Leiman myötä koko homma saikin taas inspistä ja aloitin tuolla camber-kulmien säätämisellä.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Elikkä siis simppelisti palikkaa alatukivarren väliin, duunikaveri sorvasi sopivan kokoiset nippelit ja paikallaan olleet shimmilevyt jätin sinne kuitenkin, ties vaikka joku olisi joskus oikeasti pyöränkulmat säätänyt? No joka tapauksessa aurauskulmathan tuossa hommassa menee ihan minne sattuu, ne tuli samoilla vauhdeilla säädettyä.
Sen jälkeen aloin ja petaamaan turvakaarihommaa ja koko sisusta lähti. Johdotuksia tuli ihmeteltyä ja päävirtakatkaisin asennettua. Akku ja uusi pissanpojansäiliö moottoreineen siirtyivät takakonttiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Sitten vihdoin koittikin aika turvakaarille, siellä auto viihtyi pari viikkoa ja eilen se saapui jälleen kotiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Rapsuttelin jo innoissani ne pikimatot tuolta sisustan puolelta pohjasta irti, 12kg taisi painoa siinäkin lähteä. Vaikka lähteekin kuumapuhaltimella ja lastalla nätisti niin kyllä siinä hetken sai jynssätä. Seuraava vaihe onkin maalata sisäpuolta ja muidenkin tekemättömien asioiden lista on loputon... Kytkinkin suli leiman jälkeen (on siellä ilmeisesti jotain tehoa?) ja ostin nelilapaisen jousitetun sintterin, sekin vielä asennusta vailla muun muassa.
Tässä yritetään pitää nyt työtahtia yllä, pitäisi yhteen privaattikisaan mahdollisesti ehtiä. Kaikki penkkien kiinnitykset, ratin asennot, hydraulinen käsijarru, kytkimen vaihto, luukkujen kiinnitykset ja kaikki muukin mahdollinen pitäisi vielä ennen sitä saada tehtyä...
Niin ja tosiaan, futurecupin suuntaanhan tätä autoa tässä samalla rakennetaan. Kaaret kelpaavat kyllä ralliinkin. Kadullehan tässä kuitenkin ensin päädytään kun ei ole leimallisia penkkejä tai muuta, mutta kaikki yritetään kuitenkin tehdä niin että tällä pääsisi joskus jonkun futurecup asvalttisprintinkin ajamaan. Rallikuskiksi pääsystä toiveita elätän, vaimitenseoli?
Katsotaan miten käy...