1200S rakentelua opiskelun sivussa
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Eikös nuo tuon mallin ovipahvit kuulu suomi sisustaan? Omassa 1200S mallissa on suomi sisusta ja siinä on kans tuon tyyppiset ovipahvit. Jos oikein muistan niin eikös normaalit ovipahvit ollu tämän tyyliset noissa.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Ainakin mun 1200s:n ovipahvit ja penkit on just tuollaiset mustat...jta kirjoitti:Jos oikein muistan niin eikös normaalit ovipahvit ollu tämän tyyliset noissa.
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Tälle ei ole hirveästi tapahtunut, pääasiassa seisoo tallissa ja odottaa parempia aikoja. Mitänyt muutaman kerran käynyt vähän ulkoiluttamassa kun on hieman aikaa ja keliä löytynyt:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_36 ... mg1280.jpg
Talvirenkaat tuli tosiaan pyöräytettyä jo aika kauan sitten, viimeinen kuva kesärenkailla viime vuodelta:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_35 ... mg1280.jpg
Tuli käyttöauto vaihdettua, niin siihen on mennyt kaikki ylimääräinen aika, Ladasta lähinnä vaan juteltu turvakaarien tekijän kanssa että jotain pitäisi tehdä että saisi kaaret aluilleen
Opiskelut vie paljon aikaa kun autokin eri paikkakunnalla, jos tälle nyt saisi edes kesään mennessä tehtyä vähän siistimmän sisustan / purettua kokonaan pois kaaria varten.
Vieläkin himottaisi löytää jostain 1700 lohko seuraavaa moottoria varten, ei ole vaan osunut kohdalle... Kyllä se siitä taas lähtee kun nämä opiskelut vähän hellittää. Tavoitteena ainakin päästä ensi kesänä ratapäiville jollain kokoonpanolla!
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_36 ... mg1280.jpg
Talvirenkaat tuli tosiaan pyöräytettyä jo aika kauan sitten, viimeinen kuva kesärenkailla viime vuodelta:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_35 ... mg1280.jpg
Tuli käyttöauto vaihdettua, niin siihen on mennyt kaikki ylimääräinen aika, Ladasta lähinnä vaan juteltu turvakaarien tekijän kanssa että jotain pitäisi tehdä että saisi kaaret aluilleen
Opiskelut vie paljon aikaa kun autokin eri paikkakunnalla, jos tälle nyt saisi edes kesään mennessä tehtyä vähän siistimmän sisustan / purettua kokonaan pois kaaria varten.
Vieläkin himottaisi löytää jostain 1700 lohko seuraavaa moottoria varten, ei ole vaan osunut kohdalle... Kyllä se siitä taas lähtee kun nämä opiskelut vähän hellittää. Tavoitteena ainakin päästä ensi kesänä ratapäiville jollain kokoonpanolla!
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Noniin, pitkästä aikaa tänne juttua. Lada on kyllä pyörinyt mielessä tässä koko kevään ja kyllä sille on nyt alkanut tapahtumaankin. Töitä sain kesäksi ja rahaa alkoi samalla valumaan edes jonkin verran!
Leima käytiin noutamassa tuolla uudella koneella, päätin olla sanomatta mitään koneenvaihdosta ja päästöt rajoja hipoen meni täydestä. Takajarrupaineensäätimen oli vaan lyönyt lukkoon talvella seisoessa, sitä sitten rassasin ja kävin uudelleen näyttämässä. Leiman myötä koko homma saikin taas inspistä ja aloitin tuolla camber-kulmien säätämisellä.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Elikkä siis simppelisti palikkaa alatukivarren väliin, duunikaveri sorvasi sopivan kokoiset nippelit ja paikallaan olleet shimmilevyt jätin sinne kuitenkin, ties vaikka joku olisi joskus oikeasti pyöränkulmat säätänyt? No joka tapauksessa aurauskulmathan tuossa hommassa menee ihan minne sattuu, ne tuli samoilla vauhdeilla säädettyä.
Sen jälkeen aloin ja petaamaan turvakaarihommaa ja koko sisusta lähti. Johdotuksia tuli ihmeteltyä ja päävirtakatkaisin asennettua. Akku ja uusi pissanpojansäiliö moottoreineen siirtyivät takakonttiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Sitten vihdoin koittikin aika turvakaarille, siellä auto viihtyi pari viikkoa ja eilen se saapui jälleen kotiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Rapsuttelin jo innoissani ne pikimatot tuolta sisustan puolelta pohjasta irti, 12kg taisi painoa siinäkin lähteä. Vaikka lähteekin kuumapuhaltimella ja lastalla nätisti niin kyllä siinä hetken sai jynssätä. Seuraava vaihe onkin maalata sisäpuolta ja muidenkin tekemättömien asioiden lista on loputon... Kytkinkin suli leiman jälkeen (on siellä ilmeisesti jotain tehoa?) ja ostin nelilapaisen jousitetun sintterin, sekin vielä asennusta vailla muun muassa.
Tässä yritetään pitää nyt työtahtia yllä, pitäisi yhteen privaattikisaan mahdollisesti ehtiä. Kaikki penkkien kiinnitykset, ratin asennot, hydraulinen käsijarru, kytkimen vaihto, luukkujen kiinnitykset ja kaikki muukin mahdollinen pitäisi vielä ennen sitä saada tehtyä...
Niin ja tosiaan, futurecupin suuntaanhan tätä autoa tässä samalla rakennetaan. Kaaret kelpaavat kyllä ralliinkin. Kadullehan tässä kuitenkin ensin päädytään kun ei ole leimallisia penkkejä tai muuta, mutta kaikki yritetään kuitenkin tehdä niin että tällä pääsisi joskus jonkun futurecup asvalttisprintinkin ajamaan. Rallikuskiksi pääsystä toiveita elätän, vaimitenseoli?
Katsotaan miten käy...
Leima käytiin noutamassa tuolla uudella koneella, päätin olla sanomatta mitään koneenvaihdosta ja päästöt rajoja hipoen meni täydestä. Takajarrupaineensäätimen oli vaan lyönyt lukkoon talvella seisoessa, sitä sitten rassasin ja kävin uudelleen näyttämässä. Leiman myötä koko homma saikin taas inspistä ja aloitin tuolla camber-kulmien säätämisellä.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Elikkä siis simppelisti palikkaa alatukivarren väliin, duunikaveri sorvasi sopivan kokoiset nippelit ja paikallaan olleet shimmilevyt jätin sinne kuitenkin, ties vaikka joku olisi joskus oikeasti pyöränkulmat säätänyt? No joka tapauksessa aurauskulmathan tuossa hommassa menee ihan minne sattuu, ne tuli samoilla vauhdeilla säädettyä.
Sen jälkeen aloin ja petaamaan turvakaarihommaa ja koko sisusta lähti. Johdotuksia tuli ihmeteltyä ja päävirtakatkaisin asennettua. Akku ja uusi pissanpojansäiliö moottoreineen siirtyivät takakonttiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Sitten vihdoin koittikin aika turvakaarille, siellä auto viihtyi pari viikkoa ja eilen se saapui jälleen kotiin.
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_40 ... mg1280.jpg
Rapsuttelin jo innoissani ne pikimatot tuolta sisustan puolelta pohjasta irti, 12kg taisi painoa siinäkin lähteä. Vaikka lähteekin kuumapuhaltimella ja lastalla nätisti niin kyllä siinä hetken sai jynssätä. Seuraava vaihe onkin maalata sisäpuolta ja muidenkin tekemättömien asioiden lista on loputon... Kytkinkin suli leiman jälkeen (on siellä ilmeisesti jotain tehoa?) ja ostin nelilapaisen jousitetun sintterin, sekin vielä asennusta vailla muun muassa.
Tässä yritetään pitää nyt työtahtia yllä, pitäisi yhteen privaattikisaan mahdollisesti ehtiä. Kaikki penkkien kiinnitykset, ratin asennot, hydraulinen käsijarru, kytkimen vaihto, luukkujen kiinnitykset ja kaikki muukin mahdollinen pitäisi vielä ennen sitä saada tehtyä...
Niin ja tosiaan, futurecupin suuntaanhan tätä autoa tässä samalla rakennetaan. Kaaret kelpaavat kyllä ralliinkin. Kadullehan tässä kuitenkin ensin päädytään kun ei ole leimallisia penkkejä tai muuta, mutta kaikki yritetään kuitenkin tehdä niin että tällä pääsisi joskus jonkun futurecup asvalttisprintinkin ajamaan. Rallikuskiksi pääsystä toiveita elätän, vaimitenseoli?
Katsotaan miten käy...
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Hienoa rakentelua! Mutta mihin tarkoitukseen tuo päävirta kytkin on?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Hätätilanteessa auton sammuttamista varten..? Pitäisi saada tuohon se vetovaijeri tehtyä että saa auton ulkopuoleltakin auton sammuksiin.toktornivako kirjoitti:Hienoa rakentelua! Mutta mihin tarkoitukseen tuo päävirta kytkin on?
Eilen tuli epoksimaali lattiaan pohjaväriksi ja tänään maalasin turvakaaret pensselillä, saattaa joutua vielä toiseen kertaan vetämään mutta ihan hyvä tulos kyllä:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_41 ... mg1440.jpg
Huomenna sitten varmaankin lattian maalaus punaiseksi... Jos sen jälkeen niitä penkkejä sovittelemaan.
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Miten tuo päävirtakytkin on kytketty?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Juu ei kun näyttää vaan ihan tollaselta "traktori" mallilta päävirta kaapelin välissä? Oletkos kokeillut sammuuko auto tuosta kääntämällä?Makke kirjoitti:Hätätilanteessa auton sammuttamista varten..? Pitäisi saada tuohon se vetovaijeri tehtyä että saa auton ulkopuoleltakin auton sammuksiin.toktornivako kirjoitti:Hienoa rakentelua! Mutta mihin tarkoitukseen tuo päävirta kytkin on?
.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Siinä olikin itseasiassa hieman miettimistä, tuo kuva on otettu kun se oli pelkästään akun plussan välissä. Ja eihän se siitä sammunut...
Nykyään se on kytketty niin että se katkaisee kaikilta laturilta lähteviltä johdoilta virran, ei ole tullut vielä kokeiltua sammuuko. Kaiken järjen mukaan pitäisi?
Nykyään se on kytketty niin että se katkaisee kaikilta laturilta lähteviltä johdoilta virran, ei ole tullut vielä kokeiltua sammuuko. Kaiken järjen mukaan pitäisi?
-
jaketech racinteam
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
6 napasella saat sen sammumaan oikeen ja on ryhmäsääntöjen mukainen kytkentä eli koko sähköjärjestellä jännitteettömäksi. voi tuolla 2 napasella palaa paikat.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Pitääkin vissiin sellainen sitten hankkia, olisiko jotain kytkentäkaaviota sille?jaketech racinteam kirjoitti:6 napasella saat sen sammumaan oikeen ja on ryhmäsääntöjen mukainen kytkentä eli koko sähköjärjestellä jännitteettömäksi. voi tuolla 2 napasella palaa paikat.
EDIT: Ahaa nyt alan ymmärtää, tuosta nykyisestä kytkennästä siis hajoaisi varmaankin laturi. Onneksi ei tullut vielä kokeiltua...
-
jaketech racinteam
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
http://smg.photobucket.com/user/pikkuti ... a.jpg.htmlMakke kirjoitti:Pitääkin vissiin sellainen sitten hankkia, olisiko jotain kytkentäkaaviota sille?jaketech racinteam kirjoitti:6 napasella saat sen sammumaan oikeen ja on ryhmäsääntöjen mukainen kytkentä eli koko sähköjärjestellä jännitteettömäksi. voi tuolla 2 napasella palaa paikat.
EDIT: Ahaa nyt alan ymmärtää, tuosta nykyisestä kytkennästä siis hajoaisi varmaankin laturi. Onneksi ei tullut vielä kokeiltua...
eli purkaa latausvirran maihin vastuksen kautta ku virtakatkastaan. näin ei pala laturi
eli navat 1 ei ole kytkettynä yhteen ku päävirta on päällä. katkaisin off ni kaikki muut on auki mutta navat 1 kykeytyy.
Viimeksi muokannut jaketech racinteam, 2.7.2014 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Hieno projekti!
Kuinka reilua kaapelia laitoit kun siirsit akun konttiin? Täytys omassa projektissa kanssa siirtää patteri pois vaakaimujen tieltä.
Kuinka reilua kaapelia laitoit kun siirsit akun konttiin? Täytys omassa projektissa kanssa siirtää patteri pois vaakaimujen tieltä.
Lada kardan...??? Njet... Volga
-
Makke
Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa
Joo, nyt selkisi. Pitää hankkia tuo kuusinapainen kun se ei näytä paljoa maksavan.jaketech racinteam kirjoitti:http://smg.photobucket.com/user/pikkuti ... a.jpg.htmlMakke kirjoitti:Pitääkin vissiin sellainen sitten hankkia, olisiko jotain kytkentäkaaviota sille?jaketech racinteam kirjoitti:6 napasella saat sen sammumaan oikeen ja on ryhmäsääntöjen mukainen kytkentä eli koko sähköjärjestellä jännitteettömäksi. voi tuolla 2 napasella palaa paikat.
EDIT: Ahaa nyt alan ymmärtää, tuosta nykyisestä kytkennästä siis hajoaisi varmaankin laturi. Onneksi ei tullut vielä kokeiltua...
eli purkaa latausvirran maihin vastuksen kautta ku virtakatkastaan. näin ei pala laturi
eli navat 1 ei ole kytkettynä yhteen ku päävirta on päällä. katkaisin off ni kaikki muut on auki mutta navat 1 kykeytyy.
Kävin juuri äsken kytkemässä nykyisen kaksinapaisen niin että se työntää latausvirran suoraan akun plusnapaan, ei ainakaan hajoa laturi. Siltihän sinne jää virta pyörimään juurikin kyseiselle välille, eli ei kelpaa sääntöjen mukaan, toimii kuitenkin kadulle. Pitää kyllä laittaa tilaukseen tuo kuusinapainen samalla kun tilaa matalat kiskot penkkejä varten... Kiitos neuvoista!
Tuo taisi olla 50 neliömillin kokoista, pitäisi olla vähintäänkin riittävää. Motonetissä paljon halvempaa kuin biltemassa!Stuba kirjoitti:Hieno projekti!
Kuinka reilua kaapelia laitoit kun siirsit akun konttiin? Täytys omassa projektissa kanssa siirtää patteri pois vaakaimujen tieltä.