Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Pyöreähköksi pakkasivat sen "olkipatjan", tuoksusta olen samaa mieltä pavlovitskuoman kanssa. Muutamankäyttökerran jälkeen olkipatjan pyöreys latistui.
warre 353w sedan,
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Ettei karkaisi täysin otsikosta niin nuo kommenttini liittyivät tuohon SSS... takapenkkikuvioon. Tuollaista takapenkkiä en ole käyttänyt, mutta hetekaa ja olikipostellia kylläkin. Hankasalmella Amiraalissa aitassa ja varsinkin Hankamäessä heinäaikaan kun uinahelin päiväunia "Saunalla" toisten tehdessä seiväsheinää. Ikääkin oli tarpeeksi että tuon muistaa vielä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Sain selville auton värin rintapellistä "Light Blue Metallic 892".Väriä on käytetty Starletissa ja Corollassa 30 vuotta sitten.Liimasin erikeeperillä kuskin puoleisen ikkunan tiivisteen joka lähti aina jokus laskettavan ikkunan mukaan.Putsasin puolan etuvastuksen liittimet,rasvasin saranoita ja lukkoja.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Ostin 3 spraypurkkia sävytettyä maalia ja 2 purkkia lakkaa.Pitäisi vielä tehdä pintahommia ennen maalausta.Lohkon maadoituksen rintapeltiin pitää uusia,samoin lohkon maadoitus etupalkkiin.Öljyt ja suodatin vaihtoon.Venttiilien säätö,sytytyksen säätö strobolampulla.Keskipakosäätimen ja alipainesäätimen tarkistus strobolampulla.Pientä puhdetta riittää mutta ihan kivaa mobiilin näpertelyä.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Metallihohto mutta hillitty sellainen.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Uusin maadoitukset lohko-etupalkki ja lohko-tulipelti.Maalaus meni miten meni.Tavara ei tullut oikein hyvin pullosta (metalliväri) ja jäi kesken.Kun lakkaan piti saada kovetinta ja ohenninta niin maalikaupan myyjä oli lähtentyt kesälomille ja muut myyjät oli H.Moilasina.Itse asiassa netistä tarkistin että sitä olisi pitänyt saada Herttoniemestä,jota siellä ei ollut.Vedin telalla reilun litran lakkaa auton pintaan,eikä kovetintakaan olisi tarvinnut koska lakka oli "parasta ennen" reilu kymmenen vuotta sitten
.Lakka kuivui niin nopeasti että kuplat eivät ehtineet nousta pintaan ennen hyytymistä.Parin ristiin vedon tasopituksen jälkeen pinta jo nahkottui siten että se veti vielä kuivumattomasta massasta villamaista nöyhtää joten työ oli lopetettava siihen.Massarajaan vedin myös lakkaa joten sitä ei tarvi vahvistaa ja toim kiiltävän mustan esiin.
Kuljettajan oven ruostereiän paikkasin L-muotoon pokatulla pellinpalasella jonka sain kiinni parilla pop-niitillä alaslasketusta ikkunan raosta vatuloiden.Näin tehden säästyi ovipahvin irroittamiselta.

Kuljettajan oven ruostereiän paikkasin L-muotoon pokatulla pellinpalasella jonka sain kiinni parilla pop-niitillä alaslasketusta ikkunan raosta vatuloiden.Näin tehden säästyi ovipahvin irroittamiselta.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Kävin hakemassa pojalta lissää autoon kuuluvia romppeita.Thule kattotelineet,strobolamppu,kompressori tupakan sytyttimeen,hiekkapuhalluslaite keräävällä pussilla pieniin ruostevaurioihin+30kg masuunihiekkaa,koritiinaa+juotetta,kemiallista metallia,Tectyl pohjamassaa,kotelonsuoja-ainetta spray pulloissa,aseöljyä,tulppa-avain,jäänestoainetta,silikonispraytä,pohjamaalia,kirkaslakkaa,talvirenkaat ym...
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Säädin sytytystä.Pistoolin navat akkuun,sensoriplugi ykkössylinterin johtoon oikein päin,alipainesäätimen letku irti,virranjakajan säätimen pultti auki,auto käyntiin ja säätämään.Sytytys oli 10 astetta EYKK ja säädin sen ohjearvoon 5 astetta EYKK.Mottorin tyhjäkäyntikierrokset laski,moottori reagoi herkemmin kaasuun.Lopullinen säätö venttiilien säädön jälkeen.Pitää muistaa katsoa imuilman esilämmitys,onko se automaattinen vai vanhaakin vanhempi jousi/läppä systeemi?
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Vanhoissa Toyotissa on käytetty outoja pulttikokoja.En ole tavannut yhtään 13mm:n pulttia/mutteria.13 lähinnä kylläkin 12mm ja 14mm.Juontuukohan tuo itämaiseen taikauskoon jossa 13 on epäonnen luku? Esimerkiksi Kiinassa 8 on onnenluku,ääntämykselisesti lähellä rikastumista.Itse asun 8 kerroksessa vuokralla ja minuun ei ole rikstuneet kuin huono tuuri,liitännäissairaudet ja huonot puujalkavitsit jotka saattavat myötähäpeään kaikki kuuloetäisyydellä olevat.
Bensankulutus on aika pientä en ole vielä mitannut mutta pienempi kuin Fiat Temprassa joka oli 400kg painavampi.
Bensankulutus on aika pientä en ole vielä mitannut mutta pienempi kuin Fiat Temprassa joka oli 400kg painavampi.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Tarkistin huohotinputken venttiilin toiminnan.Itse venttiili sijaitsee venttiilikopan päällä.Kun puristaa pihdeillä huohotinputken lyttyyn auton ollessa tyhjäkäynnillä pitäisi kuulua naksahdus,kuten kuuluukin.Huohotinputki on niin lyhyt ja lämpimässä paikassa että en ole koskaan kuulut että DX Corolla oli puskenut öljyjä ulos huohottimen tukkeuduttua.Auton kulussa on pintakaasulla ollut pientä nuhaisuutta.Otin suodattimen pois ja auto kulki paremmin.Löysin auton mukana tulleitten tavaroitten joukosta uuden suodattimen.Imu ilman säätö on alipaineeseen perustuva.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Ostin moottoriöljyt Biltemasta,suodattimenkin kerkesin ostaa mutta se kahvikupin kokoinen oli täysin väärä,minkä varaosamyyjä antoi.Ei muuta kuin asiakaspalvelun kautta kuitti ja rahat takaisin.Pitää tästä lähtien keskittyä autoilussa tällaisten dingelitangeli kauppojen sijasta ammattiliikkeisiin.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Moottoriöljyt vaihdettu,helppoa kuin heinänteko.Konehuonessa alassuin oleva ölynsuodatin irti.Öljypohjan tulppa lähtee jakarilla.
Käynnistyksenkin olen taas ryyppyläpällä varustetulla autolla oppinut:
-kylmäkäynnistys-ryyppy ulos ja käynnistetään.
-käynnistys kesäpäivänä kun autolla on jo ajettu ja seisottamisesta on useia tunteja-startataan,auton käynnistyessä vedetään ryyppyä.
-lämpimän koneen käynnistys.Ei suin surminkaan paineta kaasua vasta kun startti on pyörittänyt pari sekuntia,sitten lisääntyvässä määrin kaasua.
Valomuistia tuskin laitan,kun pysähdyttäessä vasen käsi on valmis kiertämään valokatkaisinta (selkäytimessä).
Noin 3000 km ajettu,eleetöntä aika tylsää menoa ilman suurempia haasteita.
Käynnistyksenkin olen taas ryyppyläpällä varustetulla autolla oppinut:
-kylmäkäynnistys-ryyppy ulos ja käynnistetään.
-käynnistys kesäpäivänä kun autolla on jo ajettu ja seisottamisesta on useia tunteja-startataan,auton käynnistyessä vedetään ryyppyä.
-lämpimän koneen käynnistys.Ei suin surminkaan paineta kaasua vasta kun startti on pyörittänyt pari sekuntia,sitten lisääntyvässä määrin kaasua.
Valomuistia tuskin laitan,kun pysähdyttäessä vasen käsi on valmis kiertämään valokatkaisinta (selkäytimessä).
Noin 3000 km ajettu,eleetöntä aika tylsää menoa ilman suurempia haasteita.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Takapönttö rupesi pöriseen.Vika on takimmaisen äänenvaimentajan etupuolella.Yritin etsiä pakoputkea netistä mutta vanhempiin kuin -90 ei meinaa saada.Pakoputki on vaihdelaatikon kohdalta laippaliitoksella,joten se on helppo itsekkin laittaa.En ole vielä ehtinyt tutkia,miten taka-akselin ylitys on toteutettu,kun huoltomonttukin on työpaikalla.Jotain pitäs saada tehtyä kun ensi viikolla ajan 1500km (kuulosuojaimet päässä)?
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Ainakin motonetin kautta saa tilattua vaikka tällä hetkellä ei varastossa olekaan.
Re: Kokemuksia v.1982 Toyota Corollasta.
Kävin Motonetissä,siellä sanoivat viimeisen DX Corollan putken saaneet myytäväksi vuonna 2008.Tyydyin ostamaan tiivistemassaa.Putki oli reiällä J-muotoisen kanniatinkoukun repäistyä.putkeen reiän.Kahdella klemmarilla ,tiivistemassalla ja pellin palalla paikkasin putken.Täytyy rakentaa osista myöhemmin putki uudelleen.