1600sl turbotus
- Lada-Jussi
Re: vähän OT
kyseessä on siis ollut ihan ensimmäistä vuosikertaa axtekki-katti laite joissa noita ongelmia on ollut, mutta tosiaan on etukäteen varoitettukin.pravda kirjoitti:Kyllä se Valtion Lada (1500 farkku -92) millä ajelin vei pensaa.En saanu kaupunki ajossa tosin viemään 23 litraa enempää sataselle,en vaikka kuinka pieksinNätillä ajollakaan ei paljoa alle 20 litran menny.Tosin se tais muutenkin olla maanantai kappale, 8kk/8krt korjattavana. Viimisillä kerroilla paljastui imusarjassa vuotoa ja viiminen piste tuli kun vähän yli 20 tkm ajettuna hajos laatikko kun oli öljyt kadonnu lomasijaisen ajossa.Harvinaisen v***umainen ajettava kapine.Huoltokirjan välissä oli irtolehtinen,missä huomautettiin että auto saattaa nykiä tasakaasulla ajettaessa,no onhan se naula lattiassakin tasakaasu
Ite satsaisin muumana euron turbottamisen sietävään kaasarin ja säästäisin hermoi ja tupakkia..
ajotyylilläkin saa paljon aikaan, Puuhamaan 1500 Combi -87 oli kuulemma ensimmäisen kesän jälkeen (kesätyöntekijöiden jälkeen) lähes entinen, ainoa suora pelti oli pensatankin luukku. Itsekin näin sen vielä käytössä aikanaan ja kesäpojat veteli vaihteita raakana ja muutenkin tyyliin v***u Lada pe**ele. kaiken kaikkiaan auton mittariin kai kertyi jotain 30 tkm....

Hajosi sitten kannen tiiviste niin piti ottaa kansi irti, samalla hieman työstin palotiloja isommiksi että saa lisää painetta. Vakio puristuksilla ajelin 1.0 bar paineilla, joten paljonkohan nyt kärsii ahtaa?
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... iennen.jpg[/img]
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... toiltu.jpg[/img]
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... valmis.jpg[/img]
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... iennen.jpg[/img]
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... toiltu.jpg[/img]
[img]http://turbodiesel.no-ip.com/jotain/tur ... valmis.jpg[/img]
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kyllä tuokin on pitkällä matkalla menny 11.6 kulutuksella vaikka seokset on vieläkin turhan rikkaalla, mutta männät kestää paremmin rikasta seosta niin saa olla.hougan kirjoitti:aikamoinen kulutus? itellä menee säästölinjalla alle 10 ja normaalis vähän päälle.. kilon ahtaa kans.
voimaa
voimaa
Mulla on vakio männät eikä ne ainakaan vielä hajonnu, eikä turboon mitään lupia tartte kunhan päästömääräykset täyttyy ja tehot on todistetusti alle 100.8 hevosvoimaa. Mulla tosin tuo on alunperin turbotettu 86 vuonna joten silloisten sääntöjen mukaan ei tehotodistusta tavita eli ei ole mitään tehorajaa. Jos nykyään haluaa tehorajattoman niin akelle erikoilupa anomus jossa mahdollisuus saada hyväksyttynä takaisin on luokkaa lotossakin saa 7 oikein helpommin 
Vakio männät kestävät kohtuu hyvin 1bar painetta mutta jos seos ei pysy rikkaalla ahtojen kanssa niin sulavat varmasti. Omahan oli rakennettu täysin vakio sisuskaluilla ja puristuksilla ilman cooleria ajelin 0.7bar ja coolerin kans on nyt ollu 1.1bar, eikä mitään muuta ole hajonnu kuin kannen tiiviste, kasa syttytulppia ja imusarja en ymmärrä mikä sen oli halkaissu (tuskin johtui turbosta).

Vakio männät kestävät kohtuu hyvin 1bar painetta mutta jos seos ei pysy rikkaalla ahtojen kanssa niin sulavat varmasti. Omahan oli rakennettu täysin vakio sisuskaluilla ja puristuksilla ilman cooleria ajelin 0.7bar ja coolerin kans on nyt ollu 1.1bar, eikä mitään muuta ole hajonnu kuin kannen tiiviste, kasa syttytulppia ja imusarja en ymmärrä mikä sen oli halkaissu (tuskin johtui turbosta).
voimaa
voimaa
mun farkku on rakennettu -95 AKEn luvalla. mites turbiinin larppa kulkee?
farkku kiihtyy vielä hyvin vitosella kuuteen tonniin.. 7000 menis mut se rupee menee jo hinuttamisex. tuli muuten paskat housuihi ku joutus vaihtaan kaistaa tolla nopeudella vakioalustalla 165 pyörillä..
tai siis ohittaan edellä olevan. tais ihmetellä ku pappafarkku meni et vinkuna kävi! 
farkku kiihtyy vielä hyvin vitosella kuuteen tonniin.. 7000 menis mut se rupee menee jo hinuttamisex. tuli muuten paskat housuihi ku joutus vaihtaan kaistaa tolla nopeudella vakioalustalla 165 pyörillä..

Ihan kohtuu hyvin kulkee 1600sl vakio välitykset eli melko nopeat, 0-100 noin 8 sek allekin menis jos olis pitoa. 5 rupeaa kiihtymään vasta 120 jälkeen ja 6000rpm rupeaa hieman laantumaan mutta nostaa kuitenkin 7000rpm saakka. On kans aika villiä menoa 175r13 renkailla vaikka onkin bilstein iskarit. Vaurioita tähän mennessä tuulilasin pyyhkijä taittui ja kattoa kiertävä lista sojotti suoraan taaksepäin 

voimaa
voimaa
sutii? onx se madallettu? ku toi farkku ei sudi vaa kiskasee perän alas ja nostaa keulan nii et tuntuu irtoovan maasta. ku taas vanha larba pätkityil jousil suti vaa.. taitaa sittenki toimii noi ladan nelilinkit.
hiukka reilu kuus sekkaa saatii farkku kiihtyyn. tarttis laittaa siihe fiatin laatikko ku noi ladan välityxet on mitä on. nii muute farkku on sitte myynnis vieläkin!

Joo sutii mielestäni ei ole perästä madallettu kulaa saattaa olla vähän tai siiten jouset on kuoleentunu. kyllä se keula vähän keventyy ja perä laskee lähdössä mutta sitten rupeaa pomppimaan, eli ei ole paljosta kiinni mutta kun pito menetetään niin linkki ei toimi enää sen jälkeen. Pitäis koittaa vaihtaa puslat jäykempiin tuntuis että vasen pyörä kuopaisee aina ensin ja rupeaa pomppimaan jolloin toinenkin rupeaa sutimaan.
voimaa
voimaa
iskareina uudet bilsteinit, eivät hirmuisesti parantaneet liikkeelle lähtöä mutta kaarre ominaisuudet parani kummasti. Toisaalta farkussa on kyllä enemmän painoa perällä se voi vaikuttaa pitoihin. mulla on akkukin vielä keulalla.
voimaa
voimaa
männät
mulla hajos vakiomäntä (1bar). siittä irtosi männän renkaiden välissä oleva alumiini. joten oljyä rupes kulumaan, ei muita vaurioita. nykyisin mulla on turbo audin männät ja ainakin koeajot ne on kestänyt. kytkin on ongelma, edellisissä turbo versioissa kytkin on pitänyt mutta nyt liikkeelle lähdössä se luistaa, muttei ajossa muuten. mulla on 4 lapainen sintterilevy nivan asetelmalla. mulla on bilsteinit kans joka nurkassa mut tilasin konin säädettävät iskarit (400€) kohta tiedetään onko ne paremmat kuin bilsut...