Sivu 3/6
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 12.10.2010 9:12
Kirjoittaja AI
Eipä näy hirveästi patonki kiinnostavan. Viikon aikana yksi tarjous tullut, 2500 € joltain jobbarilta. En kyllä kuvitellutkaan että alkuperäisellä pyyntihinnalla menisi, laskin nyt hintaa reilunlaisesti. Jos jotain kiinnostaa ja vielä kalliilta tuntuu niin saa ehdottaa sopivampaa hintaa, tiedä vaikka myisinkin kun en tällä nyt tee yhtään mitään!
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 18.10.2010 16:13
Kirjoittaja AI
Laitoin puskurin ilmanottoaukkoihin tuon mustan muoviräppänän takaisin. Ei aavistustakaan missä lämpötilassa se kuuluu paikoillaan olla, missään manuaalissa ei moisesta ole mainintaa. Poishan minä sen kesällä otin kun lämpömittari kolmeakymmentä taisi näyttää. Yhdestä kulmasta jäi vähän huonosti kiinni kun oli kiinnike mennyt poikki.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 19.10.2010 10:47
Kirjoittaja AI
Poistin myynti-ilmoituksen Nettiautosta kun kukaan ei tuntunut olevan kiinnostunut. Ilmoitusta oli sentään katsottu näköjään 154 kertaa. Ajellaan sitten talvi tällä ja mersulla. Jos sitten keväällä saisi paremmin kaupaksi ja rahat tästä "Lada Trip To Arctic Ocean 2011" reissua varten.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 22.10.2010 8:16
Kirjoittaja Eki
AI kirjoitti:Ei aavistustakaan missä lämpötilassa se kuuluu paikoillaan olla, missään manuaalissa ei moisesta ole mainintaa.
Jossain lukee, ehkä paketissa jossa talvisuoja on joskus tullut, mutta kelläpä sitä enää tallessa olisi, että kannattaa asentaa/irrottaa renkaanvaihdon yhteydessä.
AI kirjoitti:Yhdestä kulmasta jäi vähän huonosti kiinni kun oli kiinnike mennyt poikki.
Minä olen aina varmistanut ne omat kiinnitykset parilla nippusiteellä, alkuperäiset kun eivät kovin vakuuta. Varsinkin Xantiassa ovat aika lapselliset. I-korisessa Xsarassa olivat paljon paremmat, tuon II-korisen kiinnikkeitä en muista... Uusi on kuitenkin niin kallis marmoritiskiltä haettaessa, että mielummin varmistaa sen kiinnityksen.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 22.10.2010 15:53
Kirjoittaja AI
Sain viimeinkin ostettua rispaantuneen takalasinpyyhkimen sulan tilalle uuden. Maksoi 17 €. Olisi siihen tavallinen 40 cm pitkä sulkakin käynyt mutta se olisi ollut aika hölmön näköinen, tämä on originaali muotoiltu sulka. Näkyy tuo takalasin pyyhin toimivan automaattisesti kun peruuttaa jos etulasin pyyhkimet ovat päällä.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 23.10.2010 15:01
Kirjoittaja corona
Samankaltaisella nykyisin ajelen, automaatti vuodelta 2005. Itse kyllä tykkään kovastikin. Eikä ole ollut yhtäkään vikaa viiteen vuoteen.
Puskurin naarmutin itse peruuttamalla, kilkalipulloilla (täyttävä pohjamaali, pintaväri ja lakka) sain ihan hyvin korjattua. Jotain tässä on kun peruuttaminen on kovin hankalaa, olisko nuo suurentavat peilit tms. Usein tuntuu, että just kolahtaa, mutta kun käyt katsomassa tilaa on metrikin... Samara ja 110:kin oli paljon helpompia peruuttaa ahtaaseenkin tilaan.
Tuo "viimasuoja" tosiaan on tarkoitus panna paikalleen talvipyörien kera ja vastaavasti pois kesärenkaisiin siirryttäessä. Näissähän on ollut ongelmana huohotinletkujen jäätyminen ja sitä myöten öljyjen ulostuleminen. Lieneekö kovinkaan monelle moista tapahtunut, mutta lämpeneehän se muutenkin paremmin. Oli mulla nappiksessakin aikoinaan muovinen peite säleikön edessä kovilla pakkasilla.
Pyyhkimissä semmoinenkin ominaisuus, että pysähtyessä esim valoihin menee automaattisesti jatkuvasta pyyhinnästä tihkuasentoon.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 24.10.2010 22:21
Kirjoittaja jere rantonen
En oo itte laittannu sitä suojaa vasta kun on pakkasta. Ja teflon spraytä tiivisteisiin kahvat ei kestä repimistä ovat melko heikot ja uudet kiinnikkeet maksaa pesoolla jonkun 50-1 e ei paha.
http://www.nettiauto.com/peugeot/306/3572640 . Hakekaa joku tost hätänen kinneri pois
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 4.11.2010 7:53
Kirjoittaja AI
corona kirjoitti:Pyyhkimissä semmoinenkin ominaisuus, että pysähtyessä esim valoihin menee automaattisesti jatkuvasta pyyhinnästä tihkuasentoon.
Niinpäs näkyy olevankin, eilen sateessa huomasin. Ylellistä. Ladassa oli ylellistä että tihkuasento edes ylipäätään toimii, yleensähän rele naksahtaa muutaman kerran ennen kuin pyyhkäisee, jos pyyhkäisee... Tuli Norjan reissulla tällainen ominaisuus OY-Ladasta tutuksi.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 4.11.2010 16:54
Kirjoittaja corona
Ja jos kuulet (tosin melko hiljaisen) PIIP -äänen, niin pesuneste on loppumassa. Tässä on kuulemma useampiakin piippauksia, mutta onneksi olen toistaiseksi kuullut vain tuon yhden. Outoa, ettei noista tahdo löytyä tietoa mistään. Tuon yhden piippauksen ja pesunesteen yhteydenkin tajusin vasta toisella kertaa.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 9.11.2010 13:44
Kirjoittaja AI
Lupailivat vähintään kymmentä senttiä lunta ja aamusesta kolmen aikoihin pitää töihin lähteä joten vaihdoin talvirenkaat alle, päästellään niillä sitten muutama viikko vesikelissä menemään...
Viime viikolla laittelin ovien tiivisteisiin silikonipuikolla silikonia. Johan on paljon etanansyöjä päättänyt tiivisteitä oviin laitella! Tuplatiivisteet monin paikoin. Jos vaikka pääsisi nyt sitten pakkasillakin sisälle rikkomatta muovisia ovenkahvoja.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 11.11.2010 15:02
Kirjoittaja AI
Eilen illalla kotiin tullessa sumussa ihmettelin miksi ihmeessä kaukovaloilla pitää ylöspäin suuntautua kaksi soihtumaista valosädettä molemmista umpioista. Siltojen alapintojako niillä on tarkoitus valaista? Häiritsevä ominaisuus!
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 25.11.2010 8:02
Kirjoittaja AI
Kylläpä oli eilen lumipöpperössä kummallinen ajettava, etuveto kun on eikä yli 20 vuoteen ole etuvedolla talvella ajanut. Tuntuu että puskee minne sattuu ruopiessa ja meinaa puskea mutkissa suoriksi sen sijaan että kääntyisi pienemmässä tilassa kuten takaveto. Mutta ei kyllä mihinkään jumiin meinannut jäädä eikä noita em. ilmiöitäkään rauhallisesti ajaessa liikenteessä pahemmin esiinny. Risteyksessä kun piti kunnolla jarruttaa niin tuntui aika hölmöltä kun poljin naksahti jalan alla niin kuin olisi jarruputki tai -letku pettänyt, ABS:t kun ovat.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 25.11.2010 10:21
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Etuveto on kuitenkin käytännössä parempi ajaa talvella ja etenee paksussa lumessa takavetoa paremmin. Paksussa lumessa on kitka renkailla iso etu.
ABS jarrut ovat sen takia juuri hyvät, että auto on aina ohjattavissa, äkkinäisessä jarrutuksessa, varsinkin mutkissa. Itse viime yönä olisin jäänyt 3 kertaa kiinni lumeen, ellei olisi työautossa tätä manuaalista luistonestoa.
Esimerkiksi liikkeelle lähdössä lumisohjossa käytän juuri tätä manuaalista luistonestoa ja kun olen päässyt eteenpäin, niin poistan luistoneston käytöstä.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 25.11.2010 13:14
Kirjoittaja Jokari
Lada Scandinavia kirjoitti:Etuveto on kuitenkin käytännössä parempi ajaa talvella ja etenee paksussa lumessa takavetoa paremmin.
Olen nyt viimepäivinä ruuvannut sekä taka- että etuvedolla kun tuota lunta on tullut ja en voi välttyä samalta ajatukselta kuin AI. Etuveto kiskoo, riuhtoo, vääntää ja puskee holtittomasti sinne tänne ilman päämäärää jos yrittää ajaa samoja nopeuksia kuin takavedolla. Siinä missä takaveto menee eleettömästi suurinpiirtein minne ratti näyttää perä kokoajan hieman irti tiestä....myös paksussa lumessa. Käytös on todella loogista.
Jostain syystä en ole vieläkään kovin mieltynyt etuvetojen talviajettavuuteen.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Lähetetty: 25.11.2010 14:38
Kirjoittaja Pavlovits
45 vuoden aikana aika monenlaisista ajamistani autoista talviautosuosikkini on edelleen VW 1600 TL