Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Aloitetaanpa tällainen kun tuo etanansyöjien tekele nyt käsiin mersukaupasta jäi eikä vaimo sillä enää aja. Tokihan tämän myydä olisi voinut mutta kun velaton, viaton ja virheetön on niin yritetään itse sillä suhailla. Parisenkymmentä kilometriä yli 148 tkm oli mittarissa kun itse sillä nyt aloin vaimon jäljiltä ajella ja nyt sillä reilut 300 km olen ajanut ja pikkuhiljaa alkaa tottua.
Eilen ensimmäisen kerran tällä työreissun ajoin. 520 kg kuorma varastolta lähtiessä itse mukaan lukien oli kyydissä ja hyvin kulki ympäri kaupunkia, kaksi kertaa jollain pihalla takaosasta kuului raaps-ääni kun asfalttia jokin raapi. Illalla taskulampun kanssa alustaa yritin tutkailla mutta mistään ei minkäänlaista raapimajälkeä löytynyt. Olisi vaan ihan kiva tietää mikä ensimmäisenä maahan kiinni ottaa. Ladassa kun ei ota kuin kuraläpät ja varaston ovella pakoputki raapaisee kynnystä. Jonkinasteisia nakutusääniä liikkeelle lähdössä tuppaa välillä kuulumaan ja ykkönen on jotenkin vaikea vaihde hitaassa ajossa, on kuin Ladan kakkonen. Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?
Nollailin trippimittarin viime tankkauksella ja seurailen tuhatkunta kilometriä kulutusta. Vaimon ajossa tämä kulutti vain kuutisen litraa sadalla, ei toki tarkasti tullut seurattua mutta paljon harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.
Musiikkia tässä on ajaessa nautinto kuunnella. Ei jää mitään auton metelin alle kunhan vain ikkunat ovat kiinni. Alkuperäisen urpå-soittimen korvasin JVC:n laitteella jossa soi mp3:t CD:ltä ja muistitikulta. Antennijohtoa en saanut paikoilleen kun oli erilainen liitin. Sähköjen kanssa oli ensin pientä ihmettelyä kun oven avasi niin soitin meni päälle ja alkoi soittamaan cd:tä alusta ja noin puolen minuutin päästä se sammui ellei autoa käynnistänyt. Ja aina kun soitin sammui myös asetukset nollautuivat. Hetken päätä raavittuani yhtä johtoa muutin ja nyt soittimelle tulee jatkuva virta eli toimii ainoastaan soittimen omista nappuloista, näin ne Ladoihinkin olen kytkenyt. Alkuperäisen soittimen etulevy oli huomattavasti JVC:tä suurempi, asennusaukko kuitenkin onneksi ihan DIN. Pitää kysellä josko jostain saisi sellaisen peitelevyn tuohon ettei jää ilkeitä rakoja soittimen ympärille. Paremmat kaiuttimet, jotkut Rainbow't Kärkkäiseltä on jo hankittuna mutta ei asennettuna vielä. Ovat kuulemma hyvät. Ainakaan eivät ole kiinalaiset vaan saksalaiset.
Kyllä Ladan käytölle tämän jälkeen aika vähän jää järkisyitä, Ladasta on kyllä parempi näkyvyys ja se kiinnittää enemmän huomiota (voi joillekin olla huonokin puoli). Ja paljon hauskempi laite Lada kyllä tämän ilmeettömän sitikan rinnalla on. Toki kun Patonki hajoaa niin järkisyitä saattaa Ladalle muistua mieleen kummasti.
Eilen ensimmäisen kerran tällä työreissun ajoin. 520 kg kuorma varastolta lähtiessä itse mukaan lukien oli kyydissä ja hyvin kulki ympäri kaupunkia, kaksi kertaa jollain pihalla takaosasta kuului raaps-ääni kun asfalttia jokin raapi. Illalla taskulampun kanssa alustaa yritin tutkailla mutta mistään ei minkäänlaista raapimajälkeä löytynyt. Olisi vaan ihan kiva tietää mikä ensimmäisenä maahan kiinni ottaa. Ladassa kun ei ota kuin kuraläpät ja varaston ovella pakoputki raapaisee kynnystä. Jonkinasteisia nakutusääniä liikkeelle lähdössä tuppaa välillä kuulumaan ja ykkönen on jotenkin vaikea vaihde hitaassa ajossa, on kuin Ladan kakkonen. Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?
Nollailin trippimittarin viime tankkauksella ja seurailen tuhatkunta kilometriä kulutusta. Vaimon ajossa tämä kulutti vain kuutisen litraa sadalla, ei toki tarkasti tullut seurattua mutta paljon harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.
Musiikkia tässä on ajaessa nautinto kuunnella. Ei jää mitään auton metelin alle kunhan vain ikkunat ovat kiinni. Alkuperäisen urpå-soittimen korvasin JVC:n laitteella jossa soi mp3:t CD:ltä ja muistitikulta. Antennijohtoa en saanut paikoilleen kun oli erilainen liitin. Sähköjen kanssa oli ensin pientä ihmettelyä kun oven avasi niin soitin meni päälle ja alkoi soittamaan cd:tä alusta ja noin puolen minuutin päästä se sammui ellei autoa käynnistänyt. Ja aina kun soitin sammui myös asetukset nollautuivat. Hetken päätä raavittuani yhtä johtoa muutin ja nyt soittimelle tulee jatkuva virta eli toimii ainoastaan soittimen omista nappuloista, näin ne Ladoihinkin olen kytkenyt. Alkuperäisen soittimen etulevy oli huomattavasti JVC:tä suurempi, asennusaukko kuitenkin onneksi ihan DIN. Pitää kysellä josko jostain saisi sellaisen peitelevyn tuohon ettei jää ilkeitä rakoja soittimen ympärille. Paremmat kaiuttimet, jotkut Rainbow't Kärkkäiseltä on jo hankittuna mutta ei asennettuna vielä. Ovat kuulemma hyvät. Ainakaan eivät ole kiinalaiset vaan saksalaiset.
Kyllä Ladan käytölle tämän jälkeen aika vähän jää järkisyitä, Ladasta on kyllä parempi näkyvyys ja se kiinnittää enemmän huomiota (voi joillekin olla huonokin puoli). Ja paljon hauskempi laite Lada kyllä tämän ilmeettömän sitikan rinnalla on. Toki kun Patonki hajoaa niin järkisyitä saattaa Ladalle muistua mieleen kummasti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Kannattaa kokeilla ja myös kovaa ajoa.AI kirjoitti:Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?
AI kirjoitti:Vaimon ajo

Karstainen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
ei kannata. suunniteltu kyllä toimimaan muullakin. taas riippuu että mitä "nakutusta" tämäkin on olevinaan, vain siihen oikeaan nakutukseen auttaa oktaaniluvun nosto.lada.h.s kirjoitti:Kannattaa kokeillaAI kirjoitti:Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Yhellä tutulla Xsara 1.6 Break ja 2000 mallinen. Ajettu noin 160tkm.
Siinä sisäpuhallus toimi vain täysillä. Vuosi sitten korjasin, jotta muutkin nopeudet toimisivat, laitoin 10a sulakkeen yhden vastuslangan väliin.
Kosteilla keleillä sulake aina paloi ja nyt 3 viikkoa sitten laitoin ohkasen kuparilangan vastukseksi ja samalla poistin raitisilmasuodattimen.
Nyt on toiminut moitteettomasti, myös sadekeleillä ja puhallusnopeus on selkeästi suurempi, kun suodatin on pois.
Olen ajanut tätä Citikkaa ja on sellaista leppoisaa menoa. Myös oik. ovenkahva oli mennyt rikki ja helppo vaihtaa uusi kahva, tässä mallissa kiinnitys niiteillä.
Siinä sisäpuhallus toimi vain täysillä. Vuosi sitten korjasin, jotta muutkin nopeudet toimisivat, laitoin 10a sulakkeen yhden vastuslangan väliin.
Kosteilla keleillä sulake aina paloi ja nyt 3 viikkoa sitten laitoin ohkasen kuparilangan vastukseksi ja samalla poistin raitisilmasuodattimen.
Nyt on toiminut moitteettomasti, myös sadekeleillä ja puhallusnopeus on selkeästi suurempi, kun suodatin on pois.
Olen ajanut tätä Citikkaa ja on sellaista leppoisaa menoa. Myös oik. ovenkahva oli mennyt rikki ja helppo vaihtaa uusi kahva, tässä mallissa kiinnitys niiteillä.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?
Ei mahda tarvita korkeaoktaanista, kyllä tuollaisen moottorin pitäisi haistaa jo nakutuksensa ja hoitaa ne itte.
Ei mahda tarvita korkeaoktaanista, kyllä tuollaisen moottorin pitäisi haistaa jo nakutuksensa ja hoitaa ne itte.
Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?AI kirjoitti:harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Sinne laitetaan jotain seitenkutosta pentsiiniä ja ihmetellään kun nakuttaaJusu kirjoitti:Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?
Ei mahda tarvita korkeaoktaanista, kyllä tuollaisen moottorin pitäisi haistaa jo nakutuksensa ja hoitaa ne itte.
Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?AI kirjoitti:harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Olisi tuon kuorman voinut kahdessa osassakin kuljettaa mutta piti kokeilla miten patonki täyden kuorman kuljettaa. Aika iso osa tilistä on kilometrikorvauksia, siksi omalla autolla.Jusu kirjoitti:Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?
Ettei vaimon tarvitse käsiään liata bensamittarilla.Jusu kirjoitti:Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
^^ Joo kyllähän nuo bensapistoolit on yleensä niin saastaisia että tarvii kintaat...voi helevetti 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Pisti silmään puskurin alapuolella jotenkin ylimääräisen oloinen musta muovi. Nykäisemällähän se irti lähti ja alla on jotkin ilmanottoaukot. Lienee tarkoitus pistää talveksi tuolla muovilla umpeen? No hyvä että keskikesällä hoksasi ottaa irti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Syvennyin tuohon kauko-ohjattuun keskuslukitukseen ja ostin avaimiin paristot (2,50 €/kpl) ja vaihdoin toiseen avaimeen. Käyttöohje neuvoo aktivoimaan avaimen laittamalla virran päälle (autoon ilmeisesti) ja käyttämään kauko-ohjausta. Ei ruvennut toimimaan. Googletusta ja selvisi että nappia pitää painaa auton virrat päällä kymmenen sekuntia, ehkä kauemminkin kunnes ovet menevät lukkoon. Puolisen minuuttia painoin jokaisessa kolmessa virtalukon virrat päällä -asennossa, ei toimi. Lisää googletusta ja selvisi että välillä nuo eivät ala toimimaan vaan vaatii huoltokäynnin jossa systeemi koodataan uudestaan ja maksaa 20-30 €. Jotenkin tuntuu että käytän lukkoja mekaanisella avaimella enkä ala sammakonsyöjäinsinöörin kehittämää maksuautomaattia ruokkimaan! Tietysti voisi vielä kokeilla sitä toista avainta josko se alkaisi toimia mutta jos vika on auton puolella niin eihän se silloin silläkään toimi. Mutta eihän kokeileminen mitää maksa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Ostin eilen muistaessani "laturin hihnan" kun katselin että paikoillaan olevassa on pieniä murtumia jyrkissä mutkissa. Hihnahan kiertää monen mutkan kautta ja pyörittää laturin lisäksi ainakin ohjaustehostinta ja ilmastointilaitetta. Maksoi 27 € ja jotain senttejä päälle eli viisi kertaa enemmän kuin Ladaan. Mutta on pituuttakin vähän enemmän ja leveyttä ainakin tuplasti ja uriakin löytyy. Pitää varmaan kuva ottaa ennen kuin vanhan irrottaa ettei tarvitse ihmetellä uutta paikoilleen laittaessa että mitäs kautta tämä nyt kiersikään....
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
350 kg kuormalla ei pohja kolise maahan, eikä kuraläpät laahaa maata kuten Ladassa. Eipä tuon enempää tarvitse tavaraa kyytiin töissä ottaakaan. Kotiin tullessa otin polttopuuta kyytiin, mahtuu ainakin tuplasti sen mitä Ladassa kulkee. Onpa kiva tikkuja nyppiä pois tuosta takakontin huopaverhoilusta...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Eikö sille eukolle kannattas kintaat ostaa?
Reippaina käymme rekkain alle 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
150 tkm tuli mittariin tiistaina Helsinginreissulla. Vieläkin tuntuu vähän väärän jalan kengältä koko härveli.
Maanantaina tuli noi Rainbow erillissarjakaiuttimet asennettua. Ero alkuperäisiin alkuun kuulosti aika vähäiseltä mutta ajaessa kun kääntää voluumia lisää niin johan eroa löytyy. Oli muuten ensimmäinen kerta kun näin muovista valmistetun bassokaiuttimen, sellaiset oli ovissa tehtaan jäljiltä, merkkiä ei ollut mutta luki "Made in Italy".
Maanantaina tuli noi Rainbow erillissarjakaiuttimet asennettua. Ero alkuperäisiin alkuun kuulosti aika vähäiseltä mutta ajaessa kun kääntää voluumia lisää niin johan eroa löytyy. Oli muuten ensimmäinen kerta kun näin muovista valmistetun bassokaiuttimen, sellaiset oli ovissa tehtaan jäljiltä, merkkiä ei ollut mutta luki "Made in Italy".
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974