Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Aloitetaanpa tällainen kun tuo etanansyöjien tekele nyt käsiin mersukaupasta jäi eikä vaimo sillä enää aja. Tokihan tämän myydä olisi voinut mutta kun velaton, viaton ja virheetön on niin yritetään itse sillä suhailla. Parisenkymmentä kilometriä yli 148 tkm oli mittarissa kun itse sillä nyt aloin vaimon jäljiltä ajella ja nyt sillä reilut 300 km olen ajanut ja pikkuhiljaa alkaa tottua.

Eilen ensimmäisen kerran tällä työreissun ajoin. 520 kg kuorma varastolta lähtiessä itse mukaan lukien oli kyydissä ja hyvin kulki ympäri kaupunkia, kaksi kertaa jollain pihalla takaosasta kuului raaps-ääni kun asfalttia jokin raapi. Illalla taskulampun kanssa alustaa yritin tutkailla mutta mistään ei minkäänlaista raapimajälkeä löytynyt. Olisi vaan ihan kiva tietää mikä ensimmäisenä maahan kiinni ottaa. Ladassa kun ei ota kuin kuraläpät ja varaston ovella pakoputki raapaisee kynnystä. Jonkinasteisia nakutusääniä liikkeelle lähdössä tuppaa välillä kuulumaan ja ykkönen on jotenkin vaikea vaihde hitaassa ajossa, on kuin Ladan kakkonen. Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?

Nollailin trippimittarin viime tankkauksella ja seurailen tuhatkunta kilometriä kulutusta. Vaimon ajossa tämä kulutti vain kuutisen litraa sadalla, ei toki tarkasti tullut seurattua mutta paljon harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.

Musiikkia tässä on ajaessa nautinto kuunnella. Ei jää mitään auton metelin alle kunhan vain ikkunat ovat kiinni. Alkuperäisen urpå-soittimen korvasin JVC:n laitteella jossa soi mp3:t CD:ltä ja muistitikulta. Antennijohtoa en saanut paikoilleen kun oli erilainen liitin. Sähköjen kanssa oli ensin pientä ihmettelyä kun oven avasi niin soitin meni päälle ja alkoi soittamaan cd:tä alusta ja noin puolen minuutin päästä se sammui ellei autoa käynnistänyt. Ja aina kun soitin sammui myös asetukset nollautuivat. Hetken päätä raavittuani yhtä johtoa muutin ja nyt soittimelle tulee jatkuva virta eli toimii ainoastaan soittimen omista nappuloista, näin ne Ladoihinkin olen kytkenyt. Alkuperäisen soittimen etulevy oli huomattavasti JVC:tä suurempi, asennusaukko kuitenkin onneksi ihan DIN. Pitää kysellä josko jostain saisi sellaisen peitelevyn tuohon ettei jää ilkeitä rakoja soittimen ympärille. Paremmat kaiuttimet, jotkut Rainbow't Kärkkäiseltä on jo hankittuna mutta ei asennettuna vielä. Ovat kuulemma hyvät. Ainakaan eivät ole kiinalaiset vaan saksalaiset.

Kyllä Ladan käytölle tämän jälkeen aika vähän jää järkisyitä, Ladasta on kyllä parempi näkyvyys ja se kiinnittää enemmän huomiota (voi joillekin olla huonokin puoli). Ja paljon hauskempi laite Lada kyllä tämän ilmeettömän sitikan rinnalla on. Toki kun Patonki hajoaa niin järkisyitä saattaa Ladalle muistua mieleen kummasti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

AI kirjoitti:Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?
Kannattaa kokeilla ja myös kovaa ajoa.
AI kirjoitti:Vaimon ajo
:arrow:
Karstainen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

lada.h.s kirjoitti:
AI kirjoitti:Pitäisiköhän kokeilla 98:a tuohon nakutukseen?
Kannattaa kokeilla
ei kannata. suunniteltu kyllä toimimaan muullakin. taas riippuu että mitä "nakutusta" tämäkin on olevinaan, vain siihen oikeaan nakutukseen auttaa oktaaniluvun nosto. :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Yhellä tutulla Xsara 1.6 Break ja 2000 mallinen. Ajettu noin 160tkm.
Siinä sisäpuhallus toimi vain täysillä. Vuosi sitten korjasin, jotta muutkin nopeudet toimisivat, laitoin 10a sulakkeen yhden vastuslangan väliin.
Kosteilla keleillä sulake aina paloi ja nyt 3 viikkoa sitten laitoin ohkasen kuparilangan vastukseksi ja samalla poistin raitisilmasuodattimen.
Nyt on toiminut moitteettomasti, myös sadekeleillä ja puhallusnopeus on selkeästi suurempi, kun suodatin on pois.
Olen ajanut tätä Citikkaa ja on sellaista leppoisaa menoa. Myös oik. ovenkahva oli mennyt rikki ja helppo vaihtaa uusi kahva, tässä mallissa kiinnitys niiteillä.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?

Ei mahda tarvita korkeaoktaanista, kyllä tuollaisen moottorin pitäisi haistaa jo nakutuksensa ja hoitaa ne itte.
AI kirjoitti:harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.
Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jusu kirjoitti:Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?

Ei mahda tarvita korkeaoktaanista, kyllä tuollaisen moottorin pitäisi haistaa jo nakutuksensa ja hoitaa ne itte.
AI kirjoitti:harvemmin sai kanisterista olla kaatamassa bensaa kuin Lada Combiin.
Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?
Sinne laitetaan jotain seitenkutosta pentsiiniä ja ihmetellään kun nakuttaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kuva
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Jusu kirjoitti:Jos työhommissa pitää satojen kilojen kuormia ajella niin eikös duunipaikasta pitäis saada siihen souviin jo pakettiauto ettei tarvia omalla autolla etupyörät ilmassa ajaa?
Olisi tuon kuorman voinut kahdessa osassakin kuljettaa mutta piti kokeilla miten patonki täyden kuorman kuljettaa. Aika iso osa tilistä on kilometrikorvauksia, siksi omalla autolla.
Jusu kirjoitti:Minkä tautta niitä kanisterista pitää tankata?
Ettei vaimon tarvitse käsiään liata bensamittarilla.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Joo kyllähän nuo bensapistoolit on yleensä niin saastaisia että tarvii kintaat...voi helevetti :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Pisti silmään puskurin alapuolella jotenkin ylimääräisen oloinen musta muovi. Nykäisemällähän se irti lähti ja alla on jotkin ilmanottoaukot. Lienee tarkoitus pistää talveksi tuolla muovilla umpeen? No hyvä että keskikesällä hoksasi ottaa irti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Syvennyin tuohon kauko-ohjattuun keskuslukitukseen ja ostin avaimiin paristot (2,50 €/kpl) ja vaihdoin toiseen avaimeen. Käyttöohje neuvoo aktivoimaan avaimen laittamalla virran päälle (autoon ilmeisesti) ja käyttämään kauko-ohjausta. Ei ruvennut toimimaan. Googletusta ja selvisi että nappia pitää painaa auton virrat päällä kymmenen sekuntia, ehkä kauemminkin kunnes ovet menevät lukkoon. Puolisen minuuttia painoin jokaisessa kolmessa virtalukon virrat päällä -asennossa, ei toimi. Lisää googletusta ja selvisi että välillä nuo eivät ala toimimaan vaan vaatii huoltokäynnin jossa systeemi koodataan uudestaan ja maksaa 20-30 €. Jotenkin tuntuu että käytän lukkoja mekaanisella avaimella enkä ala sammakonsyöjäinsinöörin kehittämää maksuautomaattia ruokkimaan! Tietysti voisi vielä kokeilla sitä toista avainta josko se alkaisi toimia mutta jos vika on auton puolella niin eihän se silloin silläkään toimi. Mutta eihän kokeileminen mitää maksa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Ostin eilen muistaessani "laturin hihnan" kun katselin että paikoillaan olevassa on pieniä murtumia jyrkissä mutkissa. Hihnahan kiertää monen mutkan kautta ja pyörittää laturin lisäksi ainakin ohjaustehostinta ja ilmastointilaitetta. Maksoi 27 € ja jotain senttejä päälle eli viisi kertaa enemmän kuin Ladaan. Mutta on pituuttakin vähän enemmän ja leveyttä ainakin tuplasti ja uriakin löytyy. Pitää varmaan kuva ottaa ennen kuin vanhan irrottaa ettei tarvitse ihmetellä uutta paikoilleen laittaessa että mitäs kautta tämä nyt kiersikään....
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

350 kg kuormalla ei pohja kolise maahan, eikä kuraläpät laahaa maata kuten Ladassa. Eipä tuon enempää tarvitse tavaraa kyytiin töissä ottaakaan. Kotiin tullessa otin polttopuuta kyytiin, mahtuu ainakin tuplasti sen mitä Ladassa kulkee. Onpa kiva tikkuja nyppiä pois tuosta takakontin huopaverhoilusta...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eikö sille eukolle kannattas kintaat ostaa?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

150 tkm tuli mittariin tiistaina Helsinginreissulla. Vieläkin tuntuu vähän väärän jalan kengältä koko härveli.

Maanantaina tuli noi Rainbow erillissarjakaiuttimet asennettua. Ero alkuperäisiin alkuun kuulosti aika vähäiseltä mutta ajaessa kun kääntää voluumia lisää niin johan eroa löytyy. Oli muuten ensimmäinen kerta kun näin muovista valmistetun bassokaiuttimen, sellaiset oli ovissa tehtaan jäljiltä, merkkiä ei ollut mutta luki "Made in Italy".
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin