Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Eipä näy hirveästi patonki kiinnostavan. Viikon aikana yksi tarjous tullut, 2500 € joltain jobbarilta. En kyllä kuvitellutkaan että alkuperäisellä pyyntihinnalla menisi, laskin nyt hintaa reilunlaisesti. Jos jotain kiinnostaa ja vielä kalliilta tuntuu niin saa ehdottaa sopivampaa hintaa, tiedä vaikka myisinkin kun en tällä nyt tee yhtään mitään!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Laitoin puskurin ilmanottoaukkoihin tuon mustan muoviräppänän takaisin. Ei aavistustakaan missä lämpötilassa se kuuluu paikoillaan olla, missään manuaalissa ei moisesta ole mainintaa. Poishan minä sen kesällä otin kun lämpömittari kolmeakymmentä taisi näyttää. Yhdestä kulmasta jäi vähän huonosti kiinni kun oli kiinnike mennyt poikki.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Poistin myynti-ilmoituksen Nettiautosta kun kukaan ei tuntunut olevan kiinnostunut. Ilmoitusta oli sentään katsottu näköjään 154 kertaa. Ajellaan sitten talvi tällä ja mersulla. Jos sitten keväällä saisi paremmin kaupaksi ja rahat tästä "Lada Trip To Arctic Ocean 2011" reissua varten.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Eki

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Eki »

AI kirjoitti:Ei aavistustakaan missä lämpötilassa se kuuluu paikoillaan olla, missään manuaalissa ei moisesta ole mainintaa.
Jossain lukee, ehkä paketissa jossa talvisuoja on joskus tullut, mutta kelläpä sitä enää tallessa olisi, että kannattaa asentaa/irrottaa renkaanvaihdon yhteydessä.
AI kirjoitti:Yhdestä kulmasta jäi vähän huonosti kiinni kun oli kiinnike mennyt poikki.
Minä olen aina varmistanut ne omat kiinnitykset parilla nippusiteellä, alkuperäiset kun eivät kovin vakuuta. Varsinkin Xantiassa ovat aika lapselliset. I-korisessa Xsarassa olivat paljon paremmat, tuon II-korisen kiinnikkeitä en muista... Uusi on kuitenkin niin kallis marmoritiskiltä haettaessa, että mielummin varmistaa sen kiinnityksen.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Sain viimeinkin ostettua rispaantuneen takalasinpyyhkimen sulan tilalle uuden. Maksoi 17 €. Olisi siihen tavallinen 40 cm pitkä sulkakin käynyt mutta se olisi ollut aika hölmön näköinen, tämä on originaali muotoiltu sulka. Näkyy tuo takalasin pyyhin toimivan automaattisesti kun peruuttaa jos etulasin pyyhkimet ovat päällä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja corona »

Samankaltaisella nykyisin ajelen, automaatti vuodelta 2005. Itse kyllä tykkään kovastikin. Eikä ole ollut yhtäkään vikaa viiteen vuoteen.
Puskurin naarmutin itse peruuttamalla, kilkalipulloilla (täyttävä pohjamaali, pintaväri ja lakka) sain ihan hyvin korjattua. Jotain tässä on kun peruuttaminen on kovin hankalaa, olisko nuo suurentavat peilit tms. Usein tuntuu, että just kolahtaa, mutta kun käyt katsomassa tilaa on metrikin... Samara ja 110:kin oli paljon helpompia peruuttaa ahtaaseenkin tilaan.
Tuo "viimasuoja" tosiaan on tarkoitus panna paikalleen talvipyörien kera ja vastaavasti pois kesärenkaisiin siirryttäessä. Näissähän on ollut ongelmana huohotinletkujen jäätyminen ja sitä myöten öljyjen ulostuleminen. Lieneekö kovinkaan monelle moista tapahtunut, mutta lämpeneehän se muutenkin paremmin. Oli mulla nappiksessakin aikoinaan muovinen peite säleikön edessä kovilla pakkasilla.
Pyyhkimissä semmoinenkin ominaisuus, että pysähtyessä esim valoihin menee automaattisesti jatkuvasta pyyhinnästä tihkuasentoon.
jere rantonen

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja jere rantonen »

En oo itte laittannu sitä suojaa vasta kun on pakkasta. Ja teflon spraytä tiivisteisiin kahvat ei kestä repimistä ovat melko heikot ja uudet kiinnikkeet maksaa pesoolla jonkun 50-1 e ei paha. http://www.nettiauto.com/peugeot/306/3572640 . Hakekaa joku tost hätänen kinneri pois
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

corona kirjoitti:Pyyhkimissä semmoinenkin ominaisuus, että pysähtyessä esim valoihin menee automaattisesti jatkuvasta pyyhinnästä tihkuasentoon.
Niinpäs näkyy olevankin, eilen sateessa huomasin. Ylellistä. Ladassa oli ylellistä että tihkuasento edes ylipäätään toimii, yleensähän rele naksahtaa muutaman kerran ennen kuin pyyhkäisee, jos pyyhkäisee... Tuli Norjan reissulla tällainen ominaisuus OY-Ladasta tutuksi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja corona »

Ja jos kuulet (tosin melko hiljaisen) PIIP -äänen, niin pesuneste on loppumassa. Tässä on kuulemma useampiakin piippauksia, mutta onneksi olen toistaiseksi kuullut vain tuon yhden. Outoa, ettei noista tahdo löytyä tietoa mistään. Tuon yhden piippauksen ja pesunesteen yhteydenkin tajusin vasta toisella kertaa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Lupailivat vähintään kymmentä senttiä lunta ja aamusesta kolmen aikoihin pitää töihin lähteä joten vaihdoin talvirenkaat alle, päästellään niillä sitten muutama viikko vesikelissä menemään...

Viime viikolla laittelin ovien tiivisteisiin silikonipuikolla silikonia. Johan on paljon etanansyöjä päättänyt tiivisteitä oviin laitella! Tuplatiivisteet monin paikoin. Jos vaikka pääsisi nyt sitten pakkasillakin sisälle rikkomatta muovisia ovenkahvoja.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen illalla kotiin tullessa sumussa ihmettelin miksi ihmeessä kaukovaloilla pitää ylöspäin suuntautua kaksi soihtumaista valosädettä molemmista umpioista. Siltojen alapintojako niillä on tarkoitus valaista? Häiritsevä ominaisuus!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja AI »

Kylläpä oli eilen lumipöpperössä kummallinen ajettava, etuveto kun on eikä yli 20 vuoteen ole etuvedolla talvella ajanut. Tuntuu että puskee minne sattuu ruopiessa ja meinaa puskea mutkissa suoriksi sen sijaan että kääntyisi pienemmässä tilassa kuten takaveto. Mutta ei kyllä mihinkään jumiin meinannut jäädä eikä noita em. ilmiöitäkään rauhallisesti ajaessa liikenteessä pahemmin esiinny. Risteyksessä kun piti kunnolla jarruttaa niin tuntui aika hölmöltä kun poljin naksahti jalan alla niin kuin olisi jarruputki tai -letku pettänyt, ABS:t kun ovat.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Etuveto on kuitenkin käytännössä parempi ajaa talvella ja etenee paksussa lumessa takavetoa paremmin. Paksussa lumessa on kitka renkailla iso etu.
ABS jarrut ovat sen takia juuri hyvät, että auto on aina ohjattavissa, äkkinäisessä jarrutuksessa, varsinkin mutkissa. Itse viime yönä olisin jäänyt 3 kertaa kiinni lumeen, ellei olisi työautossa tätä manuaalista luistonestoa.
Esimerkiksi liikkeelle lähdössä lumisohjossa käytän juuri tätä manuaalista luistonestoa ja kun olen päässyt eteenpäin, niin poistan luistoneston käytöstä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada Scandinavia kirjoitti:Etuveto on kuitenkin käytännössä parempi ajaa talvella ja etenee paksussa lumessa takavetoa paremmin.
Olen nyt viimepäivinä ruuvannut sekä taka- että etuvedolla kun tuota lunta on tullut ja en voi välttyä samalta ajatukselta kuin AI. Etuveto kiskoo, riuhtoo, vääntää ja puskee holtittomasti sinne tänne ilman päämäärää jos yrittää ajaa samoja nopeuksia kuin takavedolla. Siinä missä takaveto menee eleettömästi suurinpiirtein minne ratti näyttää perä kokoajan hieman irti tiestä....myös paksussa lumessa. Käytös on todella loogista.

Jostain syystä en ole vieläkään kovin mieltynyt etuvetojen talviajettavuuteen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

45 vuoden aikana aika monenlaisista ajamistani autoista talviautosuosikkini on edelleen VW 1600 TL
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin