Sivu 3/4
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 22:00
Kirjoittaja Jokari
Menee kyllä jo eri valmistajien eroavaisuuksien piikkiin tuo 0,3 mm. Kytkinpaketti oli mielestäni merkkiä E.Sassone. Ajossa se ei tuntunut luistavan, mutta kymppitonnin jälkeen olikin jo peilinä. 96 hp/130 Nm.
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 22:05
Kirjoittaja Mäntä
voi olla..
Tuo merkkikään ei kyllä ole tutunn kuulonen, mutta vihreä paketti, jossa valkoisia raitoja...
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 22:23
Kirjoittaja mikko80
edelleen on kytkin ongelma vielä.
elikkä laatikkoa odotan saapuvaksi matkahuollosta.sitten on moposportista tarkoitus tilata 3 lapainen sintteri.
mutta,mutta se paine asetelma on vielä avoinna,kun en saa mistään selvillä ladan vakio kytkin levyn paksuutta??
että voisinko käyttää vakio paine asetelmaa,jos se sintteri levy olisi yhtä paksu kuin vakio levy.
nyt kun on alkanut asfaltti kuivumaan ja pyörä pitään huomaa sen kytkimen luistamisen.
no yksi perä on jo tuhottu ja vetoakseli.
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 22:30
Kirjoittaja AvtoBa3
mikko80 kirjoitti:ja vetoakseli.
Tämäpä yllätys

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 22:36
Kirjoittaja mikko80
tai oikeastaan niitä meni molemmat siinä rytäkässä,mutta toinen jäi ns.eloon vielä taistelusta.
yksi 5 lovinen laatikko hajosi, tuli reikä kylkeen ja rattaita+muuta romua ulos.
ilmeisesti joku valmistus virhe siinä??
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 23:13
Kirjoittaja pikku-maukka
mikko80 kirjoitti:l: yksi 5 lovinen laatikko hajosi, tuli reikä kylkeen ja rattaita+muuta romua ulos.
ilmeisesti joku valmistus virhe siinä??
ei nuo kestä rääkkäistä, 4-vaihteisetki saa rikki vaikka sanotaan kestävemmiks kun tarpeeks rääkkää.
vauhtisesta voi tietty asetelman kiinnityskohdan alta vähän sorvata pois niin tulee jäykempi kykin, muttei liikaa. kaveri puhu moista tehneensä ja vakio kytkimellä ja asetelmalla oli kuulemma paljon pitävämpi.
koko vauhtis oli kuulemma sorvattu puhtaaks ja siitä mihin asetelma tuleekiinni milli. sellaisia se puhu
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 10.3.2010 23:38
Kirjoittaja mikko80
tuli huomattua tosiaan et 5 lovinen ei kestä runtua,nyt on 4 vaihteinen taas paikallaan.
mutta odotellaan paketin saapumista matkahuoltoon,jos sitten alkaisi laatikko kestään.
kai se selvempi on et tilaan sitten moposportista sen sintterin ja paine asetelman sille sintterille.ei tarvi miettiä että sopiiko vai ei.
kun molemmat on ladaan bolt on kuulemma,niin ne sanoivat kun soittelin sinne.
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 12:57
Kirjoittaja START
pikku-maukka kirjoitti:
vauhtisesta voi tietty asetelman kiinnityskohdan alta vähän sorvata pois niin tulee jäykempi kykin, muttei liikaa. kaveri puhu moista tehneensä ja vakio kytkimellä ja asetelmalla oli kuulemma paljon pitävämpi.
koko vauhtis oli kuulemma sorvattu puhtaaks ja siitä mihin asetelma tuleekiinni milli. sellaisia se puhu
kytkimen simmaukseksi sitä taitavat nimittää
kun se on oikein tehty niin pitää huomattavasti paremmin..
kyllä ne vakio laatikot ja perät on aika hyviä sulakkeita ladassa. ja kytkimen pitämiseen löytyy lääke esim. tilttonilta tai ap-racingilta

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 18:47
Kirjoittaja pressa
Kuinka tehottomia on ralli starletit?? Niihinhän laitetaan ladan periä ja niissä kestävät...
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 19:18
Kirjoittaja 1500i
^Samoin jokkis autoihin
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 19:20
Kirjoittaja pressa
Eli nämä kaikki "viritetyt" vehkeet ovat vakio 1200 ladaa pienempitehoisia?
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 20:43
Kirjoittaja 1500i
Vissiin tai ajo on rauhallisempaa

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 21:36
Kirjoittaja Jokari
Ei kestä ainakaan Ladan vetarit Starletissa, paikallinen sankari särki noita repullisen ennenkuin meni koko akseli vaihtoon. Tuloksissa seisoi aina "keskeytyksen syy: vetoakseli"

Samoja kokemuksia myös kantautunut korviin muualtakin.
Aina poorin juuresta poikki ja perä irrotettava tumpin poistoa varten...
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 21:42
Kirjoittaja mikko80
ajo tavasta en tiedä ja epäilen että kyllä niitä siellä jokkiksessa paukkuu myös kappaleiksi.
ainakin siskon poika ystävän jokkis kuplaa olen "elvyttänyt" monta kertaa kun milloin on hajonnut mitäkin.
ehkä toi turbo nyt kuitenkin tekee osansa tohon kesto ongelmaan ja yli 200hv:n teho /225nm vääntö.
vaikka ei noi nyt niin tolkuttomia lukuja ole,mutta tarpeeksi 1200cc koneesta.
tallissa odottaa jo ladan 1600cc kone,täydellistä remonttia,uudet männät,vesi/öljypumppu/jakopää yms.
siihen sitten siirrän nykyisen koneen osat (turbo,megaruutta,imu/pakosarjan,kannen yms.)
katsotaan sitten mitä voimaa lähtee isolohko koneella??
Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?
Lähetetty: 11.3.2010 21:49
Kirjoittaja 1500i
Onko se sitten se perä mikä niissä poikii
Mitä kahtomassa olen käynyt niin ainakaan näissä pienemmissä kisoissa ei ole mitenkään varmaa aina se maaliin pääsy tai edes pyörillään olo eli kattokerholaisia tulee tai muuten vaan rusinoita
