ladan moottorien erot/vaihteistot?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
mikko80

ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja mikko80 »

Nyt tarvittaisi viisaampien tietämystä tälläiseen asiaan.
kyseessä on 86vm pyöreä lamppuinen larpa.
onko ladan vanhoissa koneissa eroa imusarjan ja pakosarjan laippojen jaossa?
eli jos on 1200cc kone niin sopiiko siihen tehty imusarja/pakosarja 1500cc tai 1600cc koneeseen?
vai onko jako eri tai muita eroja?
eli pitääkö rakentaa imu/pakosarja uusiksi??
mites virranjakaja,jos on rakenneltu 1200cc koneeseen kärjetön sytkä niin sopiiko se suoraan heittämällä 1500cc tai 1600cc koneeseen?

toivottavasti oli tarpeeksi epäselvästi selitetty :lol:
mutta jos joku osaisi jeesata ton kysymyksen kanssa niin olisin tosi kiitollinen.
tietäisi että onko turha haaveilla koneen koon kasvattamisesta vaihtamalla isompi motti ja käyttää noita jo valmiina olevia osia siinä.
Viimeksi muokannut mikko80, 21.2.2010 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: ladan moottorien erot?

Viesti Kirjoittaja AI »

mikko80 kirjoitti: onko ladan vanhoissa koneissa eroa imusarjan ja pakosarjan laippojen jaossa?
Ei eli käy suoraan paikoilleen.
mikko80 kirjoitti: mites virranjakaja,jos on rakenneltu 1200cc koneeseen kärjetön sytkä niin sopiiko se suoraan heittämällä 1500cc tai 1600cc koneeseen?
Varsi on liian lyhyt.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: ladan moottorien erot?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Käykös tämä 1500 lohkoon?
10-0935 Virranjakaja Lada-1,7i 62.90 €

Jos käy, niin ei kannata ainakaan sen jakajan takia luopua rojektista... ;)
Itekin katellut samaa, jos tuo käy niin pitänee suunnitella hankintaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ladan moottorien erot?

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

juu ja eiköhän nuita kattiladojen kärettömiä sytkiä oo kylillä kaikkine hiluineen kohtuu hintaan... rajantakaa olen pariin ladaan tuonnut uuden kärellisen jakajan,tullut halvemaksi kuin täältä, käret kansi ja pyöriä.

eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
mikko80

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja mikko80 »

no toi sytkä ei oo ongelma,käytän ladan omaa jakajaa ja megasquirt hoitaa sit lopun.triggeri pyörää vaan paikalleen.se ei tota koneen vaihtoa kaada.
mites kytkin noissa ladan 1200cc-1500cc moottoreissa,saako nivan kytkimen sovitettua noihin kun alkaa luistaan vakio kytkin?
vai mitä kytkintä sinne kannattaa tunkea?

onko vaihdelaatikot keskenään sopivia noissa vanhemmissa ladoissa?
askina on 4 lovinen toosa,niin meneekö se 1200cc laatikko 1500cc tai 1600cc koneen perään ihan heittämällä?
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: ladan moottorien erot?

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

nyt silmätarkkana
Team perseauki racing kirjoitti: eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kytkin kaikissa takavetoisessa on sama. Nivassa taasen jäykempi paineasetelma, mutta toimii myös takavedon asetelmalla, levy on sama takavetoisen kanssa. Niin ja kaikki TAKAvetoisten laatikot vaihtuu BOLT ON keskenään. Kuten myös perävälitykset. Nivan ja takavedon laatikot ovat erilaisia, mutta todennäköisesti vaihtuu myös keskenään.

Niin ja vielä kerran:
Team perseauki racing kirjoitti: eikö tätä voisi johonkin laittaa kissan kokosilla kirjoimilla jotta venäläinen ei hyväksi todettua muuta, ei taida ihan ensimäinen kymysys olla tästä aiheesta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
mikko80

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja mikko80 »

eli toi nivan kytkin levy menee tonne paikalle ihan heittämällä,jos nyt oikein ton lukemani ymmärsin?
et voin käyttää tota 1200cc asetelmaa sen nivan levyn kanssa.

mut jos tilaan koko nivan kytkin paketin esim moto netistä niin se menee tohon 1200-1600cc koneisiin kiinni ihan vaan bolt on?

täällä tuntuu olevan avuliasta porukkaa ja saa asiallisia vastauksia tälläinen aloitteliakin,se on hieno homma. 8)
kiitos siittä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Motonetistä saat Nivaan tilaamalla vain tavallisen takavedon kytkinpaketin, todennäköisen vihreässä laatikossa oleva italialainen joka ainakin 96 hp vaparissa luisti niin että vauhtipyörästä näki peilailla itseään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko80

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja mikko80 »

no mitä kytkintä tonne ladaan sitten kannattaa laittaa jos on hiukankin enemmän potkua hakemassa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvälaatuinen kytkinpaketti riittää vaparissa yllättävän pitkälle, ja Nivan asetelmalla vielä paremmin. Tosin kuuleman mukaan Nivan asetelmaa ei ihan niin herkästi löydä kuin takavedon...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko80

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja mikko80 »

nyt en ihan pysynyt mukana,minkä takia toi nivan asetelma ois vaikea saada?
että jos tilaan esim. nivan koko kytkin paketin levy/asetelma niin onko se kuinka paljon vahvempi ja millaisia tehoja se kestää?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Koska Motonet myy samaa kytkinpakettia takavetoon ja Nivaan. Ja hyvin oletettavasti myös karvanoppakaupat. Se Nivan kytkinlevy on sama kuin takavedossa, niissä ei ole mitää eroa.

Niin ja noita Nivan paineasetelmia on vaikea löytää Venäjältäkin, ainakin Viipurista.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Ainakin moposportissa näyttäs olevan jousitettua sintteriä takavetoon, kai se vakion voittaa ainakin jos sen saa shimmattua hyvin. Jos sitä tehoa meinaa hakea ja vielä vaihtaa nopeasti niin kannattaa unohtaa nuo ladan vaihteistot.

STARTilla taitaa olla fiatin sileäkylkisen kanssa 2.0TC vinokoneen kytkin 4x4 Lancerin/Galantin kytkinlevyllä ja pitää ainakin ladan vakio kytkintä paremmin.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan moottorien erot/vaihteistot?

Viesti Kirjoittaja START »

ralli lada kirjoitti: STARTilla taitaa olla fiatin sileäkylkisen kanssa 2.0TC vinokoneen kytkin 4x4 Lancerin/Galantin kytkinlevyllä ja pitää ainakin ladan vakio kytkintä paremmin.
noin se tais suunilleen olla. eli vinokoneen asetelma ja vauhtipyörä lancerin levy ja 131 painelaakeri.
joo mulla loppu laatikko ongelmat siihen paikkaan kun vaihto merkkiä. nyt saa rempoa ja repiä ei rutise. jos kytkintä vaan painaa, ja on sillä pariin kertaan kyliltä kotia tultu ilman kytkintäkin. :wink:
jos ruvetaan puhumaan jostain liki 150hepasta niin kyllä sintteri rupee oleen vakio halkasijalla aika hyvä valinta. ja se nivan asetelma tai sitten joku oikeesti parempi (bemarista ne on muihin merkkeihin paljon sovitellut)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin