Automatikue
Ainakin Postilla oli (kokeilussa ?) 2104:ja automaatilla; ainakin yksi. Saattoi myös intillä olla testattavana. Muistikuva on hatara, mutta Konelan jossakin teettämästä jutusta lienee ollut kyse, eli joltakin K:n vanhalta tietäjältä voinee selvittää, että mistä lootasta oli kyse. TH-180 taisi olla aika suosittu pikkutomaatti vielä tuolloinkin (omassa '84 E-Rekordissakin oli...).
Ei ilmeisesti ollut kauhean onnistunut laatikko-swappi; kulutus nousi helposti pitkälle toiselle kympille, kun löi draivin sisään ja polkas niin kerkes käymään kahvilla ennenkuin kiihtyi kahteenkymppiin jne. Eipä tuo sinänsä mikään ihme olekaan, Ladan kone kun ei vääntö- ja tehokäyriltään ole liian ihanteellinen normaaliautomaatille.
Ei ilmeisesti ollut kauhean onnistunut laatikko-swappi; kulutus nousi helposti pitkälle toiselle kympille, kun löi draivin sisään ja polkas niin kerkes käymään kahvilla ennenkuin kiihtyi kahteenkymppiin jne. Eipä tuo sinänsä mikään ihme olekaan, Ladan kone kun ei vääntö- ja tehokäyriltään ole liian ihanteellinen normaaliautomaatille.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Kuka, kenellä, missä, kuvia?!?!?!?!?lerppa kirjoitti:no kavelillahan on turussa tollanen automaatti lada 2.0 tcllä , ja se laatikkokin on fiudesta.... voisin sanoo että siinä on ihana peli, ei puutu muuta ku kauko-ohjattava keskuslukko ( 4x sähkölasit löytyy jo) että olisko tämä se aiemmin puhuttu "mummo"???
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
joo koitan saada siitä kuvia jahka töissä tulee vähän hiljaisempaa, että ehtii pelaileen koneen kanssa, kaveri oli samaan aikaan armeijassa ja asustelee muistaakseni orikedolla päin, larpessa on tosiaan sähkölasit, sellanen jälkeen asennettu vakionopeuden säädin, mustat 244 volvon nahkajakkarat ym ym, ja se jos joku on edustusauto.....
Jeps, eli nettietsivä on nyt sitten selvittänyt, että Kanadassa myytävään Lada Farmarilaatikkoon oli asennettu THM180C -automaattilaatikko joka ilmeisesti on General Motorsin tuotantoa.
Tuo on nyt sitten jonkun osaliikeen mielipide asiasta ja on siten suhteellisen varmaa tietoa.
Ja ilmeisesti niissä ladoissa oli ainakin enimmäkseen 1.5 litran koneetkin.
Ja ilmeisesti ne automaatit asennettiin Kanadan puolella.
Perän välitykset tai vaihdelaatikonkin välitykset ovat täysi mysteeri, elleivät ole tuon mallisissa automaateissa vakioita eikä autoihin muuten kajottu.
Eli nyt sitten vaan sellaista etsimään ja sovittamaan. Mitenköhän uppoaa?
Tuo on nyt sitten jonkun osaliikeen mielipide asiasta ja on siten suhteellisen varmaa tietoa.
Ja ilmeisesti niissä ladoissa oli ainakin enimmäkseen 1.5 litran koneetkin.
Ja ilmeisesti ne automaatit asennettiin Kanadan puolella.
Perän välitykset tai vaihdelaatikonkin välitykset ovat täysi mysteeri, elleivät ole tuon mallisissa automaateissa vakioita eikä autoihin muuten kajottu.
Eli nyt sitten vaan sellaista etsimään ja sovittamaan. Mitenköhän uppoaa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Aijoo, sit löyty tämmönen sivu venäjäks jolla ei välttämättä oo asian kanssa mitään tekemistä, mutta ehkä joku venäjäntaitoinen osais avata tän sisällön:
http://www.risk2000.narod.ru/Move/kpp/akpp/akpp.htm
[update]
Nyt löyty Vammalasta tämöiset vaihdelaatikot:
Opel Rekord E 83-86
2,2i ´85 Automaat.
ja
Opel Senator/Monza
90217107 Automaat.
Jompikumpi näistä voisi käydä, olettaen että tuo Rekord on takavetoinen. Tuo Senator on ainakin.
http://www.risk2000.narod.ru/Move/kpp/akpp/akpp.htm
[update]
Nyt löyty Vammalasta tämöiset vaihdelaatikot:
Opel Rekord E 83-86
2,2i ´85 Automaat.
ja
Opel Senator/Monza
90217107 Automaat.
Jompikumpi näistä voisi käydä, olettaen että tuo Rekord on takavetoinen. Tuo Senator on ainakin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Noi automaattilootat oli tuolta: http://www.osamyynti.com/
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!