Sivu 3/3

Re: Teräsvauhtipyörä

Lähetetty: 31.10.2008 22:38
Kirjoittaja warremies
Sileäkylkistä laatikkoa on myös nelivaihteisena. Ulkonäössä ja mitoissa ei tosin taida olla mitään eroa mistä ne voi muuten tunnistaa ulkopuolelta.

Ainut ero voi olla siinä kotelon ja päätypalan välissä olevassa teräsosassa, jos siinä sitten sattuu olemaan jotain eroavaisuuksia. En viitsinyt käydä äsken katsomassa tuolta jokkisauton alta kun satoi niin paljon vettä..

Re: Teräsvauhtipyörä

Lähetetty: 1.11.2008 0:37
Kirjoittaja 1800tc
Joo toi oli hyvä pointti en muistanut mainita että niitä on tosiaan 4-vaihteisiakin. :shock:

Re: Teräsvauhtipyörä

Lähetetty: 5.11.2008 18:31
Kirjoittaja vesman
mitenkäs tuossa 5-vaihteisessa laatikosa (sileeposkinen ) menee vaihdekaavio? tai lähinnä mistä kulmasta löytyy pakki?

Re: Teräsvauhtipyörä

Lähetetty: 5.11.2008 19:24
Kirjoittaja IlkkaHe
Samanlainen kaavio kuin ladassa, eli pakko oikealla takana, mutta näissä menee pakki vaihetankoa painamatta päälle.

Toki tuossakin on eroja ladaan. Osassa lootissa ei ole vaihteiston jatkopalaa, jolloin vaihekeppi on lähes samalla paikalla kuin ladassa, ja vaihde tuntuma samanlainen kuin ladassa.
Osassa taas on tuo jatkopala, jolloin keppi tulee n. 20cm taaemmas, ja kymmenisen senttiä ylemmäs (eli lyhkänen keppi must) Näissä taas vaihetuntuma on mielestäni, huomattavasti ladan vastaavaa parempi! Vaihde välit on lyhyet (Varsinkin sivusuunnassa) ja kuivakäytettynä tuntuu, että tolla lootalla voi oikeat vaihteet jopa saadakin napsakasti sisään oikeaan aikaan.

Re: Teräsvauhtipyörä

Lähetetty: 5.11.2008 19:48
Kirjoittaja 1800tc
Joo tolla jatkopalalla ainakin vaihteet tosi hyvät ja tarkat ja onnistuu nopee vaihto. :)