Teräsvauhtipyörä
Teräsvauhtipyörä
Eli pitäs teettää teräsvauhtipyörä ja pitäs tietää onko mahdollista
tehdä ladan vauhtipyörää mallina käyttäen kytkinpintaa 228mm.
Tarkotus olis käyttää tota fiuden 228mm paineasetelmaa.
Ja missä hinnoissa noi suurinpiirtein on??
tehdä ladan vauhtipyörää mallina käyttäen kytkinpintaa 228mm.
Tarkotus olis käyttää tota fiuden 228mm paineasetelmaa.
Ja missä hinnoissa noi suurinpiirtein on??
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Teräsvauhtipyörä
0-euroa jos tunnet jonkun laserleikkaajan,sorvilla vaan oikeanmoiseksi koneistus.
Tarkoitus tehdä varastoonkin muutama kpl niin teräs kuin alumiinisia vauhtipyöriä.
Myyntiin näitä ei tuli kuin kokonaisen moottorin kanssa
Tarkoitus tehdä varastoonkin muutama kpl niin teräs kuin alumiinisia vauhtipyöriä.
Myyntiin näitä ei tuli kuin kokonaisen moottorin kanssa
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Teräsvauhtipyörä
Niitähän ihan myydäänkin ladaan suoraan.
http://www.clutchnet.com/search.php?mode=search
http://www.clutchnet.com/search.php?mode=search
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: Teräsvauhtipyörä
Eli jos ymmärsin oikein, niin haluat tehdä vauhtiksen, joka on ladan ulkomitalla, mutta fiiun 228mm kytkinasetelmalle? En sano ihan satavarmaksi, mutta väittäisin ettei onnistu ihan helposti. Tulee nimittäin kytkinasetelman kiinnityspultit puoliksi hammaskehään. Eli onnistuu kun jyrsii hammastuksen suoraan vauhtipyörään -> jos joku suostuu tekemään niin on kallista. Voisi onnistua myös sorvaamalla hammaskehää ohuemmaksi ja siten suurentaa ite vauhtista. Tarkasta toteamalla itse, nämä on vanhoja muisteloita kun noita joskus pyörittelin.vesman kirjoitti:Eli pitäs teettää teräsvauhtipyörä ja pitäs tietää onko mahdollista
tehdä ladan vauhtipyörää mallina käyttäen kytkinpintaa 228mm.
Tarkotus olis käyttää tota fiuden 228mm paineasetelmaa.
Ja missä hinnoissa noi suurinpiirtein on??
Pari vaihtoehtoista ratkaisutapaa. Oletan, että ny puhutaan takavedosta? Käytä fiiun vauhtista, holkita reiät ja jyrsi kytkinkoppa sopivaksi, tai käytä fiiun laatikkoakin. Tai kahlaile läpi joidenkin muiden merkkien kytkinasetelmia jos löytyy pienemmällä halkaisijalla oleva. Jos pyörän kerta tekee, niin sitten on ihan sama mille asetelmalle sen tekee.
Yleisesti vauhtiksista: fiatin vauhtikset siis ovat ulkohalkaisijaltaan ladaa isompia ja 1,6 on 10mm kiinnityspulteilla ja paksulla hammaskehällä -> ladan vauhtis käy suoraan. Ei voi tapittaa isolle (215/228) kytkimelle. 2l vaparin ja turbon pyörät ovat 12mm kiinnityspulteilla, eli tarvii holkittaa jos laittaa ladaan. Ohut hammaskehä, eli vaparin pyörän voi tapittaa turbon kytkimelle (215->228). Vino- ja pystykoneiden vauhtikset eroavat offsetiltään, siten että jos käyttää vinokoneen pyörää esimerkiksi ladan laatikon kanssa, niin starttia saa upottaa koppaan noin 10mm.
Että jos laitat tarkkaan kokoonpanon mitä meinaat, niin arvotaan sitten järkevää ratkaisutapaa. Piirustuksiakinhan noista vauhtiksista on jos tietää mitä tahtoo...
Vauhdin tae - alamäki
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Teräsvauhtipyörä
ilmeisesti haetaan katukäyttöön pitävämpää kytkintä... tuo sintteri kytkin on kyllä hieman huono ajaa neljän ruuhkassa, mutta tuolla ladaracing porin linkittämillä sivuilla ainakin oli jos jonulaista verisota niin asetelmista kuin kytkimistä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Teräsvauhtipyörä
Joo takavetoon tulossa ja katukäyttöön hiemman mukavampaa kytkintä ajaa.
Laatikoks tulee fiatin sileekylkinen laatikko. Ja sitten löytyy vielä tollanen
2.0 tc vauhtis 215mm kytkimelle. Kytkinkopassa vaan startin paikka väärälläpuolella tossa laatikossa,
sopisko ladan orkkis tilalle vai hommata fiatin vastaava??
Mutta jos teettää tolla fiatin vauhtiksella sen vaan kytkinpintaa 228mm ja
pultin reijät 10mm??
Laatikoks tulee fiatin sileekylkinen laatikko. Ja sitten löytyy vielä tollanen
2.0 tc vauhtis 215mm kytkimelle. Kytkinkopassa vaan startin paikka väärälläpuolella tossa laatikossa,
sopisko ladan orkkis tilalle vai hommata fiatin vastaava??
Mutta jos teettää tolla fiatin vauhtiksella sen vaan kytkinpintaa 228mm ja
pultin reijät 10mm??
Re: Teräsvauhtipyörä
Riippuu moottorista, jos on Ladan omalla koneella, ei startti mahdu mitenkään kuskin puolelle.vesman kirjoitti:Kytkinkopassa vaan startin paikka väärälläpuolella tossa laatikossa,
sopisko ladan orkkis tilalle vai hommata fiatin vastaava??
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Teräsvauhtipyörä
Ja varaudu hyvillä peltisaksilla vaihtamaan fiat laatikko , joutuu melkoisesti muokkaamaan ladan tunnelia .vesman kirjoitti:Joo takavetoon tulossa ja katukäyttöön hiemman mukavampaa kytkintä ajaa.
Laatikoks tulee fiatin sileekylkinen laatikko. Ja sitten löytyy vielä tollanen
2.0 tc vauhtis 215mm kytkimelle. Kytkinkopassa vaan startin paikka väärälläpuolella tossa laatikossa,
sopisko ladan orkkis tilalle vai hommata fiatin vastaava??
Mutta jos teettää tolla fiatin vauhtiksella sen vaan kytkinpintaa 228mm ja
pultin reijät 10mm??
Re: Teräsvauhtipyörä
Ladan omalla koneella tulee.
tunnelin saa silputtua rälläkällä ja millin laikalla
tunnelin saa silputtua rälläkällä ja millin laikalla

Re: Teräsvauhtipyörä
Laatikkoon käy 1600 työntötanko koneisen 131:n sileäkylkisestä kytkin koppa ja siinä on startti oikealla.ladan koppa ei käy tohon sileä kylkiseen.vesman kirjoitti:Joo takavetoon tulossa ja katukäyttöön hiemman mukavampaa kytkintä ajaa.
Laatikoks tulee fiatin sileekylkinen laatikko. Ja sitten löytyy vielä tollanen
2.0 tc vauhtis 215mm kytkimelle. Kytkinkopassa vaan startin paikka väärälläpuolella tossa laatikossa,
sopisko ladan orkkis tilalle vai hommata fiatin vastaava??
Mutta jos teettää tolla fiatin vauhtiksella sen vaan kytkinpintaa 228mm ja
pultin reijät 10mm??
Joo joutuu tunnelia muokkaamaan paljon mut se on helppo homma ei muuta ku rälläkkää ja hitsiä.....
Tuossa nestekytkin viritystä siihen koppaan..
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0623.jpg
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0622.jpg
Viimeksi muokannut 1800tc, 10.3.2008 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Teräsvauhtipyörä
Alumiinisessa vauhtipyörässä täytyy olla teräksinen pinta kytkinlevylle.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Teräsvauhtipyörä
Jep, muuten kuluu puhki melko nopiasti
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: Teräsvauhtipyörä
mistä noita teräspyörii saa ostaa ja mitä maksaa. Antaaks paljo tehoo lisää?
Re: Teräsvauhtipyörä
Niitä ei myydä ihan kenelle tahansa. Ensin pitää todistaa, että harrastaa tosissaan ladoja ja et osaa ajaa ladalla, johon asennetaan teräsvauhtipyörä. Niiden hinnat pyörii 100-500 euron haarukassa riippuen paljonko haluaa ladaansa tehoa. Ilman tätä teräsvauhtipyörää ei kannata alkaa edes yrittään ladaan yli 100 hepan lisäystä.1200sport kirjoitti:mistä noita teräspyörii saa ostaa ja mitä maksaa. Antaaks paljo tehoo lisää?