
Madallus
Re: Madallus
Itse asiassa en muista
Romuttamolle sanoin että paas 4 kappaletta 123 mersun jousia. Sinne taitaa mennä kummat tahansa, samanpaksuiset ne minusta on. Etuset vähä jäykemmät kun takaset.

Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Re: Madallus
Ei mutta kun latassa on takana halkasialta isommat jouset kuin edessä.. Että jos käytät ladassa etu ja taka jousina samoja, ei ne voi asettua kovin mallikkaasti..
Re: Madallus
Moroo,
itse olen madaltanut rälläkällä tietty ladaa, joka kulmassa ovat uudet iskarit. Jouset katkaistu edessä jouset katkaistu samanmittaisiksi kuten myös takajouset. Takana combin jouset ja edessä originaalit. 2 kiekkaa kummastakin pois, mutta nyt on vain jotenkin outo juttu, kun auto on jouset paikalleen laitettuna kenossa, elikkäs vänkärinpuoli on edestä/takaa matalemmalla kuin kuskinpuoli ja ero on ihan centeissä !! Olen testannut tätä myös muilla jousilla, mutta aina vain vinossa koko auto. Tämmöistä ongelmaa ei minusta ollut vanhoilla kulahtaneilla jousilla ja iskareilla, olivat varmaan alkuperäiset -80luvulta...
Nytpä siis kysyn mikä ihme tässä on vikana ??? jouset kyllä on kupeissaan oikein, ja niillä kun on joku sata km jo ajettukin niin luulisi oikein olevan asettunut. Vai onkohan nyt ainut ratkaisu että laittaa kuskinpuolen jouset hieman lyhemmiksi ??
itse olen madaltanut rälläkällä tietty ladaa, joka kulmassa ovat uudet iskarit. Jouset katkaistu edessä jouset katkaistu samanmittaisiksi kuten myös takajouset. Takana combin jouset ja edessä originaalit. 2 kiekkaa kummastakin pois, mutta nyt on vain jotenkin outo juttu, kun auto on jouset paikalleen laitettuna kenossa, elikkäs vänkärinpuoli on edestä/takaa matalemmalla kuin kuskinpuoli ja ero on ihan centeissä !! Olen testannut tätä myös muilla jousilla, mutta aina vain vinossa koko auto. Tämmöistä ongelmaa ei minusta ollut vanhoilla kulahtaneilla jousilla ja iskareilla, olivat varmaan alkuperäiset -80luvulta...
Nytpä siis kysyn mikä ihme tässä on vikana ??? jouset kyllä on kupeissaan oikein, ja niillä kun on joku sata km jo ajettukin niin luulisi oikein olevan asettunut. Vai onkohan nyt ainut ratkaisu että laittaa kuskinpuolen jouset hieman lyhemmiksi ??
Re: Madallus
Son, lada, se alusta ei oo niin justiisa
Kokkeileppa vaihtaa jouset ristiin, että oikeelta vasemmalle ja vasemmalta oikeelle. Jos ei muutu mihkään, niin vika on jossain muualla ku jousissa. Että jos toiset jouset on nyt muuttunu aikojen saatossa jostain syystä pehmeemmiksi tms..

Kokkeileppa vaihtaa jouset ristiin, että oikeelta vasemmalle ja vasemmalta oikeelle. Jos ei muutu mihkään, niin vika on jossain muualla ku jousissa. Että jos toiset jouset on nyt muuttunu aikojen saatossa jostain syystä pehmeemmiksi tms..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
ja onhan ne jouset uusia? jos ei niin edes samasta pelistä, parit?
entäs iskarit?
entäs iskarit?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
laitan ny tähän samaan vaikkei madallukseen liitykkää
eli mikkä jonkun muun auton iskarit käy ladan omien etuiskarien tilalle suoraan?
en hae madallusta vaan jäykkyyttä. eli jotkut jäykemmät ja sellaset et käy suoraan kii
eli mikkä jonkun muun auton iskarit käy ladan omien etuiskarien tilalle suoraan?
en hae madallusta vaan jäykkyyttä. eli jotkut jäykemmät ja sellaset et käy suoraan kii
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: Madallus
vaihda kaasu iskarit esim monroelta sa suoraan lataan käyviä kourmanmukaan jäykistyviä etuiskareita.
itsellä on sellaiset ja on ihan hyvät ja kyllä nittenkanssa uudet jouset varmasti samalla vaatii.
itsellä on sellaiset ja on ihan hyvät ja kyllä nittenkanssa uudet jouset varmasti samalla vaatii.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: Madallus
Ladan ralliBilsteinit, jäykkyyttä riittää kyllä siviilipuolelle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Madallus
Miksi ostaa ensin ei-niin-hyvä ja sitten hyvä? Noita Bilsteineijä tuntuu kuitenkin olevan kohtuullisesti markkinoilla, hintahaarukka joku 150-300€ sarja.
Itse ostin 6 kisaa ajetun sarjan 250€ eli ei ollut kallista.
Itse ostin 6 kisaa ajetun sarjan 250€ eli ei ollut kallista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
itse olen myös katellut, ja ootellut sitä hetkeä että joku luopus vähän käytetyistä ja "edullisista" bilsteineistä, ei ole vaan vielä tullut vastaan koko kiertoa. mutta miten on, löytyykö mitään "kilpailevaa" iskaria joka kävis ladaan ja ominaisuuksiltaan vastaava kun bilstein?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
itekkin oottelen että bilsteiniä tulee tarjolle, pari settiä on menny aivan nenän eestä
yksityis viestillä tai sähköpostilla laittannu, että selevä, kaupat tehään, niin tulee tilalle että meni pari tuntia sitten.. mutta elämä on, vakio iskareilla mennään
Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jotain volvon bilsteinejä vois mettästellä ladahan, on niin armottoman pitkät nuo orggis iskarin pituset. Turhan paljon ulos joustoa tämmöselle teinille joka haluaa autostaan matalan


Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jotain volvon bilsteinejä vois mettästellä ladahan, on niin armottoman pitkät nuo orggis iskarin pituset. Turhan paljon ulos joustoa tämmöselle teinille joka haluaa autostaan matalan

Re: Madallus
Onhan nuo ihan kelvolliset siviili-ajoon, multa jäi yksi sarja just pois noiden bilsteinien tieltä. Ainahan ne vakioita paremmat on, mut bilsteineihin verrattuna löysät kuin mitkä ja kunnon montuissa kyllä huomaa vaimennuksen eron aika hyvin.IlkkaHe kirjoitti: Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jos vähäistäkään mukavuutta haluaa siviiliin, niin sit täytyy hommata jotkut toiset iskarit. Alusta on noilla ihan kivikova ja hypyttää melkoisesti, alkuun se häiritsi pirusti mut sit siihen tottu ja nyt ei kyllä enää pois halua vaihtaa.
Itsehän en harrasta mitään madalluksia, maavaraa pitää olla sopivasti mut ei liikaa

Nopeat syö hitaat. Nuo meikäläisen hommaamat bilsteinit oli täälläkin liki 2 viikkoa myynnis, mut ei kelvanneet kenellekään lukuisista kyselyistä huolimatta, liian kalliit taisi olla?IlkkaHe kirjoitti:itekkin oottelen että bilsteiniä tulee tarjolle, pari settiä on menny aivan nenän eestäyksityis viestillä tai sähköpostilla laittannu, että selevä, kaupat tehään, niin tulee tilalle että meni pari tuntia sitten.. mutta elämä on, vakio iskareilla mennään
Itsekin yllätyin kun ne oli vielä myymättä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Madallus
nuo kybiläiset on tietysti vaihtoehto, mutta ne ei vissiin kuitenkaan kauheasti eroa vakioista. jos niitä sais niinä "valkosina" ladaan, eli korkeampi paineisena niin asia olis eri. itsellä vois ehkä aavistuksen madaltaakkin, mutta kuitenkin hiekka tielläkin pitäs ajaa, ja täällä päin ne menee h*lvetin huonoon kuntoon keväällä. alle saattas kuitenkin vaihtua joko 14" tai 15" vanne ja eikä mitenkään kovin matalaprofiilisena, ,mutta alustan ei kyllä yhtään tarttis korottua vakiosta.IlkkaHe kirjoitti:Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jotain volvon bilsteinejä vois mettästellä ladahan, on niin armottoman pitkät nuo orggis iskarin pituset. Turhan paljon ulos joustoa tämmöselle teinille joka haluaa autostaan matalan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Madallus
Aina puhutaan tuosta, että ei sen takia madalleta autoa, koska pitää ajella hiekkateitä.. Noh omat kokemukset ladasta matalana on sellaiset, että vaikka itellä oli melko maksimi madallus ladassa viime kesänä (sitä orggis pohja panssaria ei ollu, Ö-pohjasta maahan n. 12cm...) ja joustot oli aika minimaaliset, kun ylätukivarren ja pohjaanlyönti kumin välissä oli n. 2cm ilmaa. Silti, ladalla ajettiim melko huonoilla teillä! Vanteina 14tuumaset ja kumi 175/55, ja silti lata meni vielä täydellä lastillakin huonokin pehmeitä hiekka teitä.
Sora tiet olivat aivan hyvä ajaa, vaikka täälläkin on reikäisiä. Toki pahimpiin reikiin pommittaessa pohja otti pusun maahan, mutta kun vähänkin piti silmiä auki ja katsoi ajolinjat, niin ei ongelmaa.
Myös jokkisrataa Oulun iinatissa ladalla käytiin monesti paahtamassa, ja siihenkin sopi "hyvin"
Säälimättä kun ajoi, niin kierros nopeudet alko olla jo kovia "vakio autoille". Pienimuotoisia kisoja nääs ottettiin kesä öisin
Toki tämmönen teini madallus ei nyt edes asfaltilla ollut varmasti niin hyvä kuin korkea, paremmin suunniteltu ja tehty alusta. Mutta sanotaanko että jos auto katu käytössä on, ei madallus haittaa siinä.
Sora tiet olivat aivan hyvä ajaa, vaikka täälläkin on reikäisiä. Toki pahimpiin reikiin pommittaessa pohja otti pusun maahan, mutta kun vähänkin piti silmiä auki ja katsoi ajolinjat, niin ei ongelmaa.
Myös jokkisrataa Oulun iinatissa ladalla käytiin monesti paahtamassa, ja siihenkin sopi "hyvin"


Toki tämmönen teini madallus ei nyt edes asfaltilla ollut varmasti niin hyvä kuin korkea, paremmin suunniteltu ja tehty alusta. Mutta sanotaanko että jos auto katu käytössä on, ei madallus haittaa siinä.