Madallus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Itse asiassa en muista :D Romuttamolle sanoin että paas 4 kappaletta 123 mersun jousia. Sinne taitaa mennä kummat tahansa, samanpaksuiset ne minusta on. Etuset vähä jäykemmät kun takaset.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ei mutta kun latassa on takana halkasialta isommat jouset kuin edessä.. Että jos käytät ladassa etu ja taka jousina samoja, ei ne voi asettua kovin mallikkaasti..
olviman

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja olviman »

Moroo,

itse olen madaltanut rälläkällä tietty ladaa, joka kulmassa ovat uudet iskarit. Jouset katkaistu edessä jouset katkaistu samanmittaisiksi kuten myös takajouset. Takana combin jouset ja edessä originaalit. 2 kiekkaa kummastakin pois, mutta nyt on vain jotenkin outo juttu, kun auto on jouset paikalleen laitettuna kenossa, elikkäs vänkärinpuoli on edestä/takaa matalemmalla kuin kuskinpuoli ja ero on ihan centeissä !! Olen testannut tätä myös muilla jousilla, mutta aina vain vinossa koko auto. Tämmöistä ongelmaa ei minusta ollut vanhoilla kulahtaneilla jousilla ja iskareilla, olivat varmaan alkuperäiset -80luvulta...

Nytpä siis kysyn mikä ihme tässä on vikana ??? jouset kyllä on kupeissaan oikein, ja niillä kun on joku sata km jo ajettukin niin luulisi oikein olevan asettunut. Vai onkohan nyt ainut ratkaisu että laittaa kuskinpuolen jouset hieman lyhemmiksi ??
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Son, lada, se alusta ei oo niin justiisa :lol:

Kokkeileppa vaihtaa jouset ristiin, että oikeelta vasemmalle ja vasemmalta oikeelle. Jos ei muutu mihkään, niin vika on jossain muualla ku jousissa. Että jos toiset jouset on nyt muuttunu aikojen saatossa jostain syystä pehmeemmiksi tms..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

ja onhan ne jouset uusia? jos ei niin edes samasta pelistä, parit?
entäs iskarit?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
juhhi

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja juhhi »

laitan ny tähän samaan vaikkei madallukseen liitykkää
eli mikkä jonkun muun auton iskarit käy ladan omien etuiskarien tilalle suoraan?
en hae madallusta vaan jäykkyyttä. eli jotkut jäykemmät ja sellaset et käy suoraan kii
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

vaihda kaasu iskarit esim monroelta sa suoraan lataan käyviä kourmanmukaan jäykistyviä etuiskareita.
itsellä on sellaiset ja on ihan hyvät ja kyllä nittenkanssa uudet jouset varmasti samalla vaatii.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ladan ralliBilsteinit, jäykkyyttä riittää kyllä siviilipuolelle...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
juhhi

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja juhhi »

tulossa ralliautoon aluks jotku jäykemmät iskarit ja sit ne bilsteinit
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Miksi ostaa ensin ei-niin-hyvä ja sitten hyvä? Noita Bilsteineijä tuntuu kuitenkin olevan kohtuullisesti markkinoilla, hintahaarukka joku 150-300€ sarja.

Itse ostin 6 kisaa ajetun sarjan 250€ eli ei ollut kallista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

itse olen myös katellut, ja ootellut sitä hetkeä että joku luopus vähän käytetyistä ja "edullisista" bilsteineistä, ei ole vaan vielä tullut vastaan koko kiertoa. mutta miten on, löytyykö mitään "kilpailevaa" iskaria joka kävis ladaan ja ominaisuuksiltaan vastaava kun bilstein?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

itekkin oottelen että bilsteiniä tulee tarjolle, pari settiä on menny aivan nenän eestä :? yksityis viestillä tai sähköpostilla laittannu, että selevä, kaupat tehään, niin tulee tilalle että meni pari tuntia sitten.. mutta elämä on, vakio iskareilla mennään :lol:

Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jotain volvon bilsteinejä vois mettästellä ladahan, on niin armottoman pitkät nuo orggis iskarin pituset. Turhan paljon ulos joustoa tämmöselle teinille joka haluaa autostaan matalan :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

IlkkaHe kirjoitti: Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Onhan nuo ihan kelvolliset siviili-ajoon, multa jäi yksi sarja just pois noiden bilsteinien tieltä. Ainahan ne vakioita paremmat on, mut bilsteineihin verrattuna löysät kuin mitkä ja kunnon montuissa kyllä huomaa vaimennuksen eron aika hyvin.

Jos vähäistäkään mukavuutta haluaa siviiliin, niin sit täytyy hommata jotkut toiset iskarit. Alusta on noilla ihan kivikova ja hypyttää melkoisesti, alkuun se häiritsi pirusti mut sit siihen tottu ja nyt ei kyllä enää pois halua vaihtaa.

Itsehän en harrasta mitään madalluksia, maavaraa pitää olla sopivasti mut ei liikaa :lol:
IlkkaHe kirjoitti:itekkin oottelen että bilsteiniä tulee tarjolle, pari settiä on menny aivan nenän eestä :? yksityis viestillä tai sähköpostilla laittannu, että selevä, kaupat tehään, niin tulee tilalle että meni pari tuntia sitten.. mutta elämä on, vakio iskareilla mennään :lol:
Nopeat syö hitaat. Nuo meikäläisen hommaamat bilsteinit oli täälläkin liki 2 viikkoa myynnis, mut ei kelvanneet kenellekään lukuisista kyselyistä huolimatta, liian kalliit taisi olla?
Itsekin yllätyin kun ne oli vielä myymättä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja START »

IlkkaHe kirjoitti:Eikös nuo kybin kaasut ollu ihan laadukkaita "normi iskareita" ladaan?
Jotain volvon bilsteinejä vois mettästellä ladahan, on niin armottoman pitkät nuo orggis iskarin pituset. Turhan paljon ulos joustoa tämmöselle teinille joka haluaa autostaan matalan :lol:
nuo kybiläiset on tietysti vaihtoehto, mutta ne ei vissiin kuitenkaan kauheasti eroa vakioista. jos niitä sais niinä "valkosina" ladaan, eli korkeampi paineisena niin asia olis eri. itsellä vois ehkä aavistuksen madaltaakkin, mutta kuitenkin hiekka tielläkin pitäs ajaa, ja täällä päin ne menee h*lvetin huonoon kuntoon keväällä. alle saattas kuitenkin vaihtua joko 14" tai 15" vanne ja eikä mitenkään kovin matalaprofiilisena, ,mutta alustan ei kyllä yhtään tarttis korottua vakiosta.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Aina puhutaan tuosta, että ei sen takia madalleta autoa, koska pitää ajella hiekkateitä.. Noh omat kokemukset ladasta matalana on sellaiset, että vaikka itellä oli melko maksimi madallus ladassa viime kesänä (sitä orggis pohja panssaria ei ollu, Ö-pohjasta maahan n. 12cm...) ja joustot oli aika minimaaliset, kun ylätukivarren ja pohjaanlyönti kumin välissä oli n. 2cm ilmaa. Silti, ladalla ajettiim melko huonoilla teillä! Vanteina 14tuumaset ja kumi 175/55, ja silti lata meni vielä täydellä lastillakin huonokin pehmeitä hiekka teitä.

Sora tiet olivat aivan hyvä ajaa, vaikka täälläkin on reikäisiä. Toki pahimpiin reikiin pommittaessa pohja otti pusun maahan, mutta kun vähänkin piti silmiä auki ja katsoi ajolinjat, niin ei ongelmaa.

Myös jokkisrataa Oulun iinatissa ladalla käytiin monesti paahtamassa, ja siihenkin sopi "hyvin" :lol: Säälimättä kun ajoi, niin kierros nopeudet alko olla jo kovia "vakio autoille". Pienimuotoisia kisoja nääs ottettiin kesä öisin :D

Toki tämmönen teini madallus ei nyt edes asfaltilla ollut varmasti niin hyvä kuin korkea, paremmin suunniteltu ja tehty alusta. Mutta sanotaanko että jos auto katu käytössä on, ei madallus haittaa siinä.
Vastaa Viestiin