Sivu 3/30
Lähetetty: 22.5.2007 18:30
Kirjoittaja Jokari
^^ Eipä kuulosta oikein todennäköiseltä tuokaan. Heikosta vedosta ei oo tietoakaan, vaan vetää ku pien eläin.
Putkisto on muuten vakio, mut takasillan ylityksen jatkeeksi on hitsailtu läpihönkivä pönttö. Ei ainakaan äänien perusteella kuulosta tukkoiselta

Lähetetty: 22.5.2007 19:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Nokan jako suhteessa kampiakseliin yhden pykälän pielessä.Nostaa kulutusta helposti 2l/100km.
Lähetetty: 22.5.2007 19:23
Kirjoittaja Jokari
Nokan jako ei ole aivan millilleen kohdallaan, mutta ei se sitä ollut ennen ketjun vaihtoakaan. Missään_tapauksessa se ei ole hammasta pielessä.
Lähetetty: 22.5.2007 19:33
Kirjoittaja Kimmo86
Kokeiles vaihtaa ykköskurkkuun pienempi suutin.
Lähetetty: 22.5.2007 20:16
Kirjoittaja Jokari
Kimmo86 kirjoitti:Kokeiles vaihtaa ykköskurkkuun pienempi suutin.
Sitä tässä vähän funailin kanssa. Nyt siellä on tosiaan 145, paljonkohan olisi sopiva väli...kenties 135?

Lähetetty: 22.5.2007 23:07
Kirjoittaja Revolver
Äääh nyt nolostuttaa kun ei muista oman auton nippeleitä oikein

Niin siis kaasarin virkaa toimittaa Weber DMTR.
UAZin vanhassa moottorissa oli taas weber dgv. Hei muuten, se moottori olis myynnissä. Joku voisi ostaa pois ja laittaa Ladaan

2,445l alkais jos liikuttaa ladaa

Lähetetty: 23.5.2007 11:41
Kirjoittaja ladasape
mun -78 2102 1500 kone kärjetön sytytys, 5v laatikko ja 1500sen perä. olen laskenut kulutuksen alimmillaan olevan 6,5l/100km, eikä ikinä yli 10l/100km

Lähetetty: 23.5.2007 22:03
Kirjoittaja ^pena^
mulla on weberin kans samoja ongelmia...kulkee kyllä hyvin ja käy hyvin mutta kulutus ajotavasta riippumatta 10-12
Lähetetty: 23.5.2007 22:16
Kirjoittaja Jokari
Tänään rassasin Weberin kannen poies ja laittelin ykköskurkulle 145:sen suuttimen tilalle 140:sen.
Yllättävän paljon kuitenkin mokoma hyppäys tuntuu tuntuvan, ei ehkä vedä enää ihan niin puhtaasti ja kakkoskurkun avautuminen tuntuu hieman terävämpänä kuin ennen. No aivan sama kuitenkin.
Kattellaan nyt miltä rupeaa bensankulutus näyttämään. Jos ei muutu mihinkään, niin pitänee rassata isompi suutin takaisin, sen verran oudolta toi jostain syystä tuntuu. Tai sitten kuvittelen taas omiani

Lähetetty: 24.5.2007 22:30
Kirjoittaja ^pena^
ilmottele tänne miten vaikuttaa...
Lähetetty: 25.5.2007 7:45
Kirjoittaja ladamaster
Referenssiksi:
Lada 2103 -77
Välitykset alkuperäiset
Vaihteisto 4-v
Alkuperäinen kaasutin vm. -77
1500 kone
Renkaat 175/70
Km:452
L: 35,7
= 7,9 l/100km
Polttoaineen hinta toveriautomaatissa (TB/Lukoil

) 1,369; taas maksaa!
Lähetetty: 25.5.2007 14:40
Kirjoittaja Jaakkima
Toissa kesänä ajaessa Jämsänkoskelle Idän Ihmeisiin Lada 1200L -87 alkuperäisellä tekniikalla ja 165R13 renkailla nopeusrajoituksia noudattaen ja hitaampia ohittaen päästiin alle 7 l/100 km kulutukseen. Tankilla ajettu vain matka-ajoa.
21044 1700i -97 Matka-ajoa Vaalimaalta Pietarin keskustaan ja takaisin matkanopeudella 110 km/h ja hitaampia ohittaen.Kulutus 7,5 l/100 km, kyydissä mennessä 3 hlöä ja yhden matkatavarat ja palatessa kaksi henkilöä. Samalla autolla sekalaisessa ajossa en ole yli 8,5 l/100 km kulutukseen päässyt ja minulla on raskas kaasujalka.
Ei nää hyvin huollettuna hirveitä vie. Vähemmän kuin yleinen luulo on.
Lähetetty: 25.5.2007 21:13
Kirjoittaja Jokari
Tässä topikissa on kyllä tullut useampiakin täysin uskomattomalta kuulostavia kulutuslukemia mopokoneisille Ladoille, mutta kai mun on pakko uskoa että ne sitten vievät niin vähän
Jos muistelen viime syksyn/alkutalven kulutuslukemia tolla 1700i:llä (joka on kaikinpuolin priimakunnossa), niin en sillä päässyt todellakaan esim. Jaakkiman mainitsemiin lukemiin, vaan sekalaisen ajon kulutus hipoi kymppiä silläkin vehkeellä. Maantiellä tietysti laski selvästi.
Kävin tankilla taas ja kulutukseksi tuli 10,25 l/100 km. Vasta seuraava tankillinen näyttää vaikuttaako toi ykköskurkun bensasuuttimen pienennys yhtään. Huomenna luvassa vähän pitempi maantiepyräys, niin saa heti jotain tolkkua.
Lähetetty: 26.5.2007 19:31
Kirjoittaja Jokari
Paskat se suuttimen pienennys mitään vaikutti. Tänään tuli heitettyä pikku reissu Kaakkoisrallia kattomaan. Vähän moottoritietä, suurinosa maantietä 60-80 km/h ja jonkun verran hitaampaa sorapätkää.
Kahteen mieheen kulutus 9,24 l/100 km. Ja nyt on tarkka lukema, ajoin asemalla saman mittarin viereen samaan kohtaan kuin eilen ja tankkasin täyteen.
Suuttimen pienennyksestä seurasi vain tehottomuuden tunne sopivalla osakaasulla ajaessa sekä v-mäinen pieni nypytys pintakaasulla ajaessa.
Nyt minä ei jumarra enää

Täytynee rassata alkuperäinen 145:nen suutin takaisin, sillä se toimi ihan hyvin.
Lähetetty: 26.5.2007 20:31
Kirjoittaja ladamaster
Vielä lisää "todisteita" mopokoneiden kulutuksesta.
Ajelin 120 km kuvan mukaista nopeutta kolmostiellä Pirkanhovista Nurmijärvelle.
Polttoainetta kului 10,3 l = 8,5 l/100km
