Toimiiko ruosteenmuunnin?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jep, tullu luettua paljon kehuja tosta POR-15:sta, tai tarkemmin sanottuna Rust Preventive Paintista. Mutta mistä ihmeestä sitä saa, maahantuojan sivutkaan ei oo toiminu ku ties millon. Missä hintaluokassa pyöritään ko. aineen kanssa? Valmistajan sivut kertoo 26$/pintti eli noin 0,5l. Mites Suomessa?

Tosiaan ton aineen saatavuus kyllä kiinnostas kovasti...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

Jokari kirjoitti:Jep, tullu luettua paljon kehuja tosta POR-15:sta, tai tarkemmin sanottuna Rust Preventive Paintista. Mutta mistä ihmeestä sitä saa, maahantuojan sivutkaan ei oo toiminu ku ties millon. Missä hintaluokassa pyöritään ko. aineen kanssa? Valmistajan sivut kertoo 26$/pintti eli noin 0,5l. Mites Suomessa?

Tosiaan ton aineen saatavuus kyllä kiinnostas kovasti...
Itse olen tilannut suoraan tuolta Mobitivelta. Heiltä voi kysyä myös jälleenmyyjiä, täältä Tampereelta ei sellaista kuulemma vielä löydy.

info@mobitive.com osoitteesta kun kysyy niin lähettävät hintaluettelon ja sinne ne tilauksetkin olen pistänyt menemään. Ja tilauksen mukana tulee aina hiton hyvät käyttöohjeet.

Litra maksaa n. 50€, mutta sillä maalaakin sit noin 10 neliöö, eli suht riittosaa tavaraa.

Se täytyy sanoa, että vähän hankalaa käytettävää kaikkine vaiheineen ja aineineen, mutta vaiva kyllä kannattaa!
vazili 2107

POR-15

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Tjooh! Ostin tuota ainetta muutama vuosi sitten Hot rod & Rock:n tiimoilla
ja olihan se aika jees..Pakkauksen mukana tuli 3 komponetttia: Marine c-
lean-puhdistusliuotin, Metal ready-käsittelyneste ja lopuksi tuo POR-15 ma
ali..Tosin ei sekään kovin pitkään kestänyt :? Ehkä tein jotain virheitä kä
sittelyssä, mutta aineen teho tuntui perustuvan siihen, että se ei päästä
happea ruosteeseen jonka päälle se on levitetty ja ,että kosteus tiivistäisi
sitä entisestään, mekaanista kulutusta se ei kestänyt ainakaan tunkin kor-
vakkeissa..No joku minua taitavampi on ehkä saanut sen vörkkimään, mut
ta lisäsimpä kokemukseni tänne.
lada-juntti

ruosteenmuunnin???????

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Isä-vainaa uskoi noveroksiin, sitä se töpötteli Ladan kylkeen mennen tullen. Toi sitten Ladan maalattavaksi minulle ( oon ollut oikeesti automaalarikin jossain elämän vaiheessa). Pohjatöitä tehdessäni krapsuttelein noita noveroksi paikkoja ja totesin, että noveroksi tekee ruosteen päälle mustan kalvon, jonka alla ruoste jatkaa etenemistä kaikessa rauhassa. Ei muutakun rälläkkä käteen ja hiomaan ruostetta ja sitten uutta peltiä MIGillä. Voi christian benuti vieköön, mikä homma!!!!
Mielestäni noveroksia voi verrata luontaistuote-bisnekseen; tyhmät uskoo ja joku käärii melkoiset rahat.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Pohjamaali-kotelosuojaöljy(ml-dinitrol)-alustamassa yhdistelmä tuntuu tehokkaalta jossain paikoissa. Omassa ladassa on yksi paikka pysynyt 1.5 vuotta ruostevapaana pelkän kiillotuksen ja kotelosuojaöljyn avulla, jossain ei ole mikään ruostetta pysäyttänyt, en ole analogiaa ymmärtänyt..

Sinkkispray on minulla toiminut pohjamaalina hyvin, on metallihohtomaalikin maalattu päälle ja ei ollut ongelmia. Ruostetta vastaan kestää paremmin kuin tavallinen paukkupullopohja, pitää vaan päällemaalata.

Peräkärryn puskuri maalattiin 1980-luvulla hammerite-vasaralakalla, ja vieläkään siinä ei ole pilkkuakaan ruostetta vaikka koko loppu kärry on pohjia myöten mätä.
v.paasio

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

vasaralakka hmm... olen sitä laittanut ja tuntuu tarttuvan kuin tauti eikä ole niiltä kohdin kukkinut.

tuskin auttaa noissa saumakohdissa kuitenkaan.
Joen musikka

FeO2

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Venemiehet jynssää,paklaa ja ties mitä kaks viikkoo joka kevät kiulujaan.
Jos Ladamies asennoituis samoin,ei tarvittais mitään ruoste+naarmu+lommokeskustelua.Pyhänä juttelin appiukon kaverin(88 nappis)joka ei vielä oo paikannut Sinistään.Annetaan Hapellekin oikeus rakastella Rautaa!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Lada-Jussi

Re: FeO2

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Joen musikka kirjoitti:Venemiehet jynssää,paklaa ja ties mitä kaks viikkoo joka kevät kiulujaan.
Jos Ladamies asennoituis samoin,ei tarvittais mitään
tämä oli hyvä huomio, mutta automaailmassa ei toimi lähinnä sen takia että auto on yleensä ympärivuotisessa käytössä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
khonkonen

Re:

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

pressa kirjoitti:toimivat hienosti mikäli upotat auton veteen siten että�uo sinkkianodi on vedessä �ten ruostunut kori[/quote[

Jonkunlainen keksintö tämäk�.�li leikkii tuota sinkkianodia.

http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi& ... tuote&id=3
Vastaa Viestiin