Sivu 3/3
Lähetetty: 15.11.2006 18:35
Kirjoittaja LadaCala
Ei pala ch-valo kylmänäkään. Nyt sain auton toimivaan siedettävästi kun säädin kaasuläppää sillä ruuvilla vähän auki. Ei nyi pahemmin eikä sammu ollenkaan enää. Silti toi anturi ilmeisesti kannattaisi hankkia...
Lähetetty: 15.11.2006 19:24
Kirjoittaja noose01
Oletkos jo ne tulpat vaihtanut?
Lähetetty: 16.11.2006 19:39
Kirjoittaja Mara
Mara kirjoitti:Joo, irrotettaviahan ne on ja köyhistähän ne vaan tuntuu kalliilta..
Täytyy varmaan yrittää metsästää uus/käytetty osa jostaan.
Noniin! Nyt on sitte vihjeen perusteella löydetty uus käytetty 4/1-puola Allun autosta.
Tosin se laite oli kokenu jonkun ihmeparantumisen, oltuaan pari päivää koskematta, kokeilin käyntiin ja pelas ettei mitään!
Liekkö ollu kosteutta jossain.
Onko kellään tietoa, onko niillä mötiköillä muuta eroa keskenään, ku ne maalatut numerot? (1 4 ja 2 3)
Oli nimittäin tasan 1 kpl 4/1-puolia jälellä, mutta 2/3:sia oli muistaakseni n.7kpl! (Ihan vihjeenä; löytyy muitakin ruiskun osia, sisäänajettuina tietenkin..)
Mutta kuulemma kaikilta oli aina hajonnu juurikin se 4/1:nen,

myös Allulta iteltään.
Vai voisko pelkkä sijoitus vaikuttaa niin paljon, onhan se teoriassa alttiimpana suola- ym. roiskeille.

Lähetetty: 16.11.2006 19:47
Kirjoittaja Jokari
Mitä, Allulla ruiskun puolia

Enpä nyt ihan heti sinne arvais lähtä ruiskuhiluja kyseleen.
Järki kyllä sanos että noissa puolissa ei pitäis olla mitään eroa? En tiedä tosta sijoituksesta, onhan se etummainen puola kyllä alttiina kaikelle kuralle...vesi ja sähköhilut kun ei tunnetusti oikein sovi yhteen.
Lähetetty: 1.2.2007 11:10
Kirjoittaja noose01
Tuossa Ladacalan ruiskussa on nyt se anturi hankittu ja laitettu. Kyseiseen johtoon oli laitettu pari jotain vastusta ja johdot yhteen.
Ongelma vaan jatkuu. Kuuluukos tuossa ensimmäisen kuvan pultissa olla jotain kiinni? näyttää ihan kuin siitä jotain puuttuisi.
Entäs nämä johdot? Mihin kuuluisi mennä?
1700i kytkentäkaavat olisivat kyllä tarpeen...

Lähetetty: 1.2.2007 13:08
Kirjoittaja Jokari
Tossa korissa olevassa pinnapultissa on useissa ruiskuissa kiinni se oktaanisäädin, eli sellanen musta mötti jossa on keltainen suojahattu. Joissain muissa se taitaa sitten seikkailla irtonaisena jossain siellä johtosarjan seassa.
Noi irtonaiset tuplajohdot on ylimääräisiä. Ainakin mun ruiskupelissä ovat irrallaan...
http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Tosta löytyy värillisiä räjäytyskuvia, sivulla 38 on GM:n systeemin selkeä kaavio. Nivaanhan toi on, mutta sillä ei ole merkitystä.
Lähetetty: 6.2.2007 16:03
Kirjoittaja LadaCala
Millainen se oktaanisäädin on tarkalleen. Olisiko kuvaa? Voi hyvin olla että on revitty irti edellisen omistajan toimesta kuten moni muukin osa...
Lähetetty: 6.2.2007 16:14
Kirjoittaja Jokari
Siis se säädin on just sellainen kun kuvailin. Noin viisi-kuusi senttiä pitkä musta mötikkä ja varustettu keltaisella suojahatulla. Ettei menis liian helpoksi, niin ilmeisesti joihinkin autoihin on asennettu säätimen tilalle vain sopiva suurtehovastus. Ainakin eräällä foorumilaisella oli näin...
Niin ja säätimeen tulee kaksi ohutta johtoa, musta ja vihreä.
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
Noissa näkyy jotenkin, sulakerasian oikean reunan edessä.
Lähetetty: 6.2.2007 16:21
Kirjoittaja LadaCala
Joo, kiitti. Täytyy käydä kattomassa ulkona kohta onko tallella. Huomasin tässä parin päivän aikana että auto haisee ihan "mädältä kananmunalta" vaikka olisi ajanut pidemmänkin matkan ja on alkanut jumittamaan ja sammuilemaan enemmän. Olisiko katissa jotain......
Lähetetty: 6.2.2007 16:43
Kirjoittaja LadaCala
Jaaha... Katselin sitä oktaanisäädintä. Se oli laitettu nippusiteellä kiinni johonkin letkunippuun. Sitten sen pää oli irroitettu ja päällä oli kasa särhöteippiä. Siksi en tuunnistanut sitä aikasemmin. Hitto kun ei tiedä onko sitä säädelty tai onko sieltä poistettu jotain. Mitä siellä pitäisi olla tai miten se säädetään?
Lähetetty: 6.2.2007 16:53
Kirjoittaja Jokari
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... s%E4%E4din
^^ Sieltä LENNY:n ja destorin viestit.
Säätimen vastus pitäis olla 270 ohmia 95:sta käytettäessä. Eli tässä tapauksessa säädetty jompaan kumpaan äärilaitaan. Ei mitään tietoa kumpaan suuntaan vastusarvo menee esimerkiksi myötäpäivään kierrettäessä. Ei kannata kyllä summamutikassa ruuvailla.
Lähetetty: 6.2.2007 19:20
Kirjoittaja LadaCala
Katsoin sinne ja sieltä löyty 270ohm vastus jota ei pysty säätämään. Otin huvikseni sen irti ja kokeilin miten toimi. Check engine sytty mutta ei paljoa eroa muuten. Laitoin sen kuitenkin takaisin. Olen säädellyt sitä ruiskun läppää siitä potikasta eri asentoihin ja välillä toimii paremmin ja välillä huonommin. Mikä siinä on ns. oletusasento?
Lähetetty: 7.2.2007 11:27
Kirjoittaja destor
Pakko puuttua tähän keskusteluun sen verran että tuo säädin ilmeisesti muuttaa vain sytytysennakon huippuja, eli rauhallisessa ajossa ei pitäisi juuri mitn muutosta edes tapahtua. Tuo säätö on luultavasti kytketty myös MAP-anturiin, eli sytytys säätyy alipaineen ja tämän vastuksen arvojen mukaan. Minulla on ollut käytössä säätimenä 5kOhm potikka, ja ajossa ei pers- eikä korvatuntumalla huomaa juuri mitään eroa ääriasentojen välillä. Pitäisi joskus koittaa tutkia ennakoita strobon avulla.