1700 nykii lämpimänä
Noniin! Nyt on sitte vihjeen perusteella löydetty uus käytetty 4/1-puola Allun autosta.Mara kirjoitti:Joo, irrotettaviahan ne on ja köyhistähän ne vaan tuntuu kalliilta..![]()
Täytyy varmaan yrittää metsästää uus/käytetty osa jostaan.

Tosin se laite oli kokenu jonkun ihmeparantumisen, oltuaan pari päivää koskematta, kokeilin käyntiin ja pelas ettei mitään!
Liekkö ollu kosteutta jossain.

Onko kellään tietoa, onko niillä mötiköillä muuta eroa keskenään, ku ne maalatut numerot? (1 4 ja 2 3)
Oli nimittäin tasan 1 kpl 4/1-puolia jälellä, mutta 2/3:sia oli muistaakseni n.7kpl! (Ihan vihjeenä; löytyy muitakin ruiskun osia, sisäänajettuina tietenkin..)

Mutta kuulemma kaikilta oli aina hajonnu juurikin se 4/1:nen,

myös Allulta iteltään.

Vai voisko pelkkä sijoitus vaikuttaa niin paljon, onhan se teoriassa alttiimpana suola- ym. roiskeille.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Mitä, Allulla ruiskun puolia
Enpä nyt ihan heti sinne arvais lähtä ruiskuhiluja kyseleen.
Järki kyllä sanos että noissa puolissa ei pitäis olla mitään eroa? En tiedä tosta sijoituksesta, onhan se etummainen puola kyllä alttiina kaikelle kuralle...vesi ja sähköhilut kun ei tunnetusti oikein sovi yhteen.

Järki kyllä sanos että noissa puolissa ei pitäis olla mitään eroa? En tiedä tosta sijoituksesta, onhan se etummainen puola kyllä alttiina kaikelle kuralle...vesi ja sähköhilut kun ei tunnetusti oikein sovi yhteen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuossa Ladacalan ruiskussa on nyt se anturi hankittu ja laitettu. Kyseiseen johtoon oli laitettu pari jotain vastusta ja johdot yhteen.
Ongelma vaan jatkuu. Kuuluukos tuossa ensimmäisen kuvan pultissa olla jotain kiinni? näyttää ihan kuin siitä jotain puuttuisi.

Entäs nämä johdot? Mihin kuuluisi mennä?
1700i kytkentäkaavat olisivat kyllä tarpeen...

Ongelma vaan jatkuu. Kuuluukos tuossa ensimmäisen kuvan pultissa olla jotain kiinni? näyttää ihan kuin siitä jotain puuttuisi.

Entäs nämä johdot? Mihin kuuluisi mennä?
1700i kytkentäkaavat olisivat kyllä tarpeen...

.
Tossa korissa olevassa pinnapultissa on useissa ruiskuissa kiinni se oktaanisäädin, eli sellanen musta mötti jossa on keltainen suojahattu. Joissain muissa se taitaa sitten seikkailla irtonaisena jossain siellä johtosarjan seassa.
Noi irtonaiset tuplajohdot on ylimääräisiä. Ainakin mun ruiskupelissä ovat irrallaan...
http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Tosta löytyy värillisiä räjäytyskuvia, sivulla 38 on GM:n systeemin selkeä kaavio. Nivaanhan toi on, mutta sillä ei ole merkitystä.
Noi irtonaiset tuplajohdot on ylimääräisiä. Ainakin mun ruiskupelissä ovat irrallaan...
http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf Tosta löytyy värillisiä räjäytyskuvia, sivulla 38 on GM:n systeemin selkeä kaavio. Nivaanhan toi on, mutta sillä ei ole merkitystä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Siis se säädin on just sellainen kun kuvailin. Noin viisi-kuusi senttiä pitkä musta mötikkä ja varustettu keltaisella suojahatulla. Ettei menis liian helpoksi, niin ilmeisesti joihinkin autoihin on asennettu säätimen tilalle vain sopiva suurtehovastus. Ainakin eräällä foorumilaisella oli näin...
Niin ja säätimeen tulee kaksi ohutta johtoa, musta ja vihreä.
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
Noissa näkyy jotenkin, sulakerasian oikean reunan edessä.

Niin ja säätimeen tulee kaksi ohutta johtoa, musta ja vihreä.
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
http://ladat.org/VAZ-10/vaz-main-showpi ... JPG&gn=294
Noissa näkyy jotenkin, sulakerasian oikean reunan edessä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jaaha... Katselin sitä oktaanisäädintä. Se oli laitettu nippusiteellä kiinni johonkin letkunippuun. Sitten sen pää oli irroitettu ja päällä oli kasa särhöteippiä. Siksi en tuunnistanut sitä aikasemmin. Hitto kun ei tiedä onko sitä säädelty tai onko sieltä poistettu jotain. Mitä siellä pitäisi olla tai miten se säädetään?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... s%E4%E4din
^^ Sieltä LENNY:n ja destorin viestit.
Säätimen vastus pitäis olla 270 ohmia 95:sta käytettäessä. Eli tässä tapauksessa säädetty jompaan kumpaan äärilaitaan. Ei mitään tietoa kumpaan suuntaan vastusarvo menee esimerkiksi myötäpäivään kierrettäessä. Ei kannata kyllä summamutikassa ruuvailla.
^^ Sieltä LENNY:n ja destorin viestit.
Säätimen vastus pitäis olla 270 ohmia 95:sta käytettäessä. Eli tässä tapauksessa säädetty jompaan kumpaan äärilaitaan. Ei mitään tietoa kumpaan suuntaan vastusarvo menee esimerkiksi myötäpäivään kierrettäessä. Ei kannata kyllä summamutikassa ruuvailla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Katsoin sinne ja sieltä löyty 270ohm vastus jota ei pysty säätämään. Otin huvikseni sen irti ja kokeilin miten toimi. Check engine sytty mutta ei paljoa eroa muuten. Laitoin sen kuitenkin takaisin. Olen säädellyt sitä ruiskun läppää siitä potikasta eri asentoihin ja välillä toimii paremmin ja välillä huonommin. Mikä siinä on ns. oletusasento?
Pakko puuttua tähän keskusteluun sen verran että tuo säädin ilmeisesti muuttaa vain sytytysennakon huippuja, eli rauhallisessa ajossa ei pitäisi juuri mitn muutosta edes tapahtua. Tuo säätö on luultavasti kytketty myös MAP-anturiin, eli sytytys säätyy alipaineen ja tämän vastuksen arvojen mukaan. Minulla on ollut käytössä säätimenä 5kOhm potikka, ja ajossa ei pers- eikä korvatuntumalla huomaa juuri mitään eroa ääriasentojen välillä. Pitäisi joskus koittaa tutkia ennakoita strobon avulla.