Lada_VFTS kirjoitti:
Purin eilen kaksi (hajonnutta) 5-vaihteista laatikkoa molemmissa oli sama vika vaihteet ei mene kunnolla päälle tai ei pysy päällä. No löytyihän sieltä aika selvä vika molemmista laatikoista oli kulunut siirtäjät eli ne haarukat mitkä on näkyvissä kun avaa laatikosta "öljypohjan". Itse ajattelin kokeilumielessä hitsata siirtäjään lisää rautaa ja työstää muotoon tuntui ainakin hyvin ottavan hitsilanka kiinni. Näin ollen voisin lähes varmuudella sanoa että 9/10 viasta 5-vaihteisissa laatikoissa johtuu just noista siirtäjistä
No hyvä tietää eli voipi kannattaa purkaakin Yksi noista kolmesta voi olla vielä aika hyväkin.....ei ainakaan klappia kytkinakselilla, joku laakeri tuntuu vaan käteen kun pyörittää.
Lada_VFTS kirjoitti:
Purin eilen kaksi (hajonnutta) 5-vaihteista laatikkoa molemmissa oli sama vika vaihteet ei mene kunnolla päälle tai ei pysy päällä. No löytyihän sieltä aika selvä vika molemmista laatikoista oli kulunut siirtäjät eli ne haarukat mitkä on näkyvissä kun avaa laatikosta "öljypohjan". Itse ajattelin kokeilumielessä hitsata siirtäjään lisää rautaa ja työstää muotoon tuntui ainakin hyvin ottavan hitsilanka kiinni. Näin ollen voisin lähes varmuudella sanoa että 9/10 viasta 5-vaihteisissa laatikoissa johtuu just noista siirtäjistä
No hyvä tietää eli voipi kannattaa purkaakin Yksi noista kolmesta voi olla vielä aika hyväkin.....ei ainakaan klappia kytkinakselilla, joku laakeri tuntuu vaan käteen kun pyörittää.
Siirtäjät näkyy kun otat pohjan pois, vaihto vaan on vähän hankalampi homma. Laatikko on purettava aikalailla osiin molemmat päädyt irti, alempi akseli pois kaikki siirtäjän akselit ulos ja niin edelleen. Mikäli hommaan ryhdyt niin kannattaa pistää ensin yksi laatikko palasiksi ja osat talteen ja kun alkaa kasaamaan on toisesta hyvä katsoa osien paikat, jos ei ole räjäytyskuvia.
Siirtäjän akseleilla on muuten tosi mukavan pieniä kuulia ja muita tappeja. Aikaa menee noin 10 tuntia, jos rauhassa tekee.
evo2 kirjoitti:mun jo edesmennyt 5-vaihteinen ainakin alko pitää tosi pahaa rohinaa. muistaakseni 4 :sella oli vähän hiljaisempi. sit ku avasin sen niin 5.:sen rattaan hampaat oli vaurioitunut. epäilin liian pienillä kierroksilla ajelua.
Vai olisiko jotain käynyt välissä näytti nuo rattaat aika ylimitoitetuilta kun tutkin niitä. itselläni ei kummassakaan laatikossa ollut rattaissa minkäänlaista kulumista
Itselläni on kanssa 5v laatikko menossa. Muuten pelaa mainiosti, mutta vitonen ei pysy päällä. Laitat vitosen päälle, niin ravistaa keppiä niin maan erkeleesti, ja potkaisee pois. Kannattaisiko maksaa riistohinta uudesta käytetystä 5v laatikosta, vai metsästää jostain joku todella harva perä, ja 4v laatikko? Saako ladaan edes mistään harvempaa perävälitystä?
Nostetaampas viestiä vähän ylöspäin, niin joku saattaa jopa vastata.
Eli ongelman kuvaus yllä. Onko siinä 4v laatikossa välityksissä eroa 5v laatikkoon (eri tavalla välitetty nelonen?), ja saako ladaan harvempaa perää? Minua ei hirveästi hehkuttaisi maksaa 300e käytetystä 5v laatikosta.
P.S. Jos päädyn 4v laatikkoon käykö sama kardaani, vai onko pituudessa eroa?
Nelonen on kaikissa laatikoissa sama, eli suora 1. Käsittääkseni 3,9:ä harvempaa perää ei ole. Kardaani on sama. Uusi 5v-laatikko Pietarissa maksaa kuulemma reilut 300 euroa, eli käyteystä ei kannata niin paljoa maksaa! Yleensä pyynnit ovat olleet satasen pintaan mitä omiin silmiin on sattunut.
Jos vitonen ei toimi,niin kannattaa myydä Lada Helsinkiin sen takia kun täällä ei saa ajaa kuin kolmeakymppiä.Hidastetöyssyjä on 50metrin välein ja "kadut" kuin jäätynyttä kynnöspeltoa.Nauhoittava kameravalvonta joka risteyksessä ja parkkipaikat auraamatta.Ekohörhöijät pitävät katureivejä ilman ennakkovaroitusta tukkien koko liikenteen.Lada on tulevaisuuden auto Helsingissä!