Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Veli kertoi tehneensä serkun 1200L:n kytkinremontin -25asteen pakkasessa tähän tapaan.Ensin työnnetään auto ovipilarista ryyppy ja ykkösvaihde päällä pukeille.Irroitetaan kardaani.Vaihdelaatikon pultit löytyvät öljysen tahnan alta puukolla kaivamalla.Irroitetaan vahdelaatikko.Vaihdetaan kytkinlevy.Tiukin paikka oli kuulema ollut laatkon asennuksessa sen ensimmäisen pultin asentaminen...selällään maaten.Jos tuossa ei käämit lämpene niin jo on lehmän hermot
.

Paskan hitsit sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
no sitä varten löytyy jostain halpahallista "lujaa laatua made in china- puristimet".dJONY kirjoitti:Paskan peput sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Paljon ei ole tarvinnut onneksi tehdä. Ikävin kohdalle sattunut homma on ollut 2107:n vaihdelaatikon irroittaminen ja kiinnitys autotallin lattialla ilman nosturia ja monttua. Pelkästään se, olikohan repsikan puoleinen ylempi kiinnityspultti, oli aika haasteellinen. Samoin laatikon taivuttelu pois ja etenkin takaisin.
Tuo, kun saman asian joutuu tekemään ja kokeilemaan monta kertaa peräkkäin, alkaa kypsyttää. Tässä oli monta vuotta väliä, että ei tarvinnut paljon normaaleja huoltotoimenpiteitä enempää tehdä. Siksi tuntuukin, että peukalo on siirtynyt keskemmälle ja sen runoille on kasvanut mämmiä.
Tuo, kun saman asian joutuu tekemään ja kokeilemaan monta kertaa peräkkäin, alkaa kypsyttää. Tässä oli monta vuotta väliä, että ei tarvinnut paljon normaaleja huoltotoimenpiteitä enempää tehdä. Siksi tuntuukin, että peukalo on siirtynyt keskemmälle ja sen runoille on kasvanut mämmiä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
hehhee. minäpä tein sen juuri noin just viime viikonlopulla. lämpöäkin oli 28 varjossa. vaihdoin vaihtelaatikon ja kytkin systeemin.v.paasio kirjoitti: ykkönen on kytkin remppa hiekkapihalla itikoiden syötävänä jalat nokkos puskassa ilman minkäänlaista nosturia, en muuten halua tehdä heti uudestaan.
kaveri tokas että, ole tyytyväinen ettei ainakaan näpit jäädy.

pahinta ei ole vielä tullu eteen..
remppa
Kyllä öljypohjan asennus moottorin paikoillaan ollessa oli muistaakseni hankala homma 1200L Ladaan.
Mutta helpotukseksi kaikille, jos joudutte tekemään remontti hommia nykyautoihin, niin opitte varmasti arvostamaan Ladan yksinkertaisuutta ja helppo huoltoisuutta. Nyky autot ovat siinä mielessä paskoja, kun niissä ei ajatella hyvinkään paljoa niiden huollettavuutta. Tuntuu aina välillä siltä, että ainut asia jota ajatellaan autotehtailla on mahdollisimman pitkälle viety kone tilan täyttäminen ja osien maksimaalinen integroiminen.
Mutta helpotukseksi kaikille, jos joudutte tekemään remontti hommia nykyautoihin, niin opitte varmasti arvostamaan Ladan yksinkertaisuutta ja helppo huoltoisuutta. Nyky autot ovat siinä mielessä paskoja, kun niissä ei ajatella hyvinkään paljoa niiden huollettavuutta. Tuntuu aina välillä siltä, että ainut asia jota ajatellaan autotehtailla on mahdollisimman pitkälle viety kone tilan täyttäminen ja osien maksimaalinen integroiminen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.

Jussilta on unohtunut yksi asia. Irroita aina paaliin menevästä laatikosta pääakseli. Tällä saat kaikki valmiiksi keskitettyä ja ja loppu on pelkkää osien kokoonpanoa.Lada-Jussi kirjoitti:kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.
Tämä vain omasta kokemuksesta


Lada rules