Epämiellyttävin korjauskohde Ladassa?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
v.paasio
Viestit: 254
Liittynyt: 26.2.2004 10:04
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja v.paasio »

Noi peltihommat on aika hanurista mutta ykkönen on kytkin remppa hiekkapihalla itikoiden syötävänä jalat nokkos puskassa ilman minkäänlaista nosturia, en muuten halua tehdä heti uudestaan.
komu

Viesti Kirjoittaja komu »

Startin irroitus pihalla -20 pakkasessa auto oli 1200s.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Veli kertoi tehneensä serkun 1200L:n kytkinremontin -25asteen pakkasessa tähän tapaan.Ensin työnnetään auto ovipilarista ryyppy ja ykkösvaihde päällä pukeille.Irroitetaan kardaani.Vaihdelaatikon pultit löytyvät öljysen tahnan alta puukolla kaivamalla.Irroitetaan vahdelaatikko.Vaihdetaan kytkinlevy.Tiukin paikka oli kuulema ollut laatkon asennuksessa sen ensimmäisen pultin asentaminen...selällään maaten.Jos tuossa ei käämit lämpene niin jo on lehmän hermot :roll: .
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

No voi olla ilman kylelleen nykäsyä kesälläki kiva "hermotmenee" homma :D

Oli muuten lämppärin irrottelu sen verran hikistä hommaa, etten viittiny etes ruveta, kun en kojelautaakaan ollu irrottanu..
rizka

Viesti Kirjoittaja rizka »

tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
Paskan hitsit sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

dJONY kirjoitti:
rizka kirjoitti:tukivarren vaihtaminen ilman työkaluja, ku pitää iskari puristaa ym.
Paskan peput sitävarten o rautakanki millä kiilaa sitä... Mut hanurista se on kuten olen jo tänne kirjottanu..
no sitä varten löytyy jostain halpahallista "lujaa laatua made in china- puristimet". :wink: Kannattaa niihin se 5 euroa investoida ja yrittää vaikka vähentää pääomaverotuksessa. Jussin lanseeraama "Lada Rem0-budjetti" voidaan kai sentään joskus tarvittaessa ylittää. :roll: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
amiraali3

Viesti Kirjoittaja amiraali3 »

no jarrupaineensäädin,sehän on aika tiukka projekti kun jokainen putki hajoo "kosketuksesta".ilmausruuvit joutuu runnomaan lukkiksilla sököks,ja sitten kun kaiken luulee olevan valmista...perämötin päältähän tulee pieni puro??JARRUNESTETTÄ.
=Shiguli=

Viesti Kirjoittaja =Shiguli= »

Sytytysvehkeitten rassaaminen. Kohta puol vuotta seissyt lada, kun ei kipinää ole löytynyt.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Paljon ei ole tarvinnut onneksi tehdä. Ikävin kohdalle sattunut homma on ollut 2107:n vaihdelaatikon irroittaminen ja kiinnitys autotallin lattialla ilman nosturia ja monttua. Pelkästään se, olikohan repsikan puoleinen ylempi kiinnityspultti, oli aika haasteellinen. Samoin laatikon taivuttelu pois ja etenkin takaisin.

Tuo, kun saman asian joutuu tekemään ja kokeilemaan monta kertaa peräkkäin, alkaa kypsyttää. Tässä oli monta vuotta väliä, että ei tarvinnut paljon normaaleja huoltotoimenpiteitä enempää tehdä. Siksi tuntuukin, että peukalo on siirtynyt keskemmälle ja sen runoille on kasvanut mämmiä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

=Shiguli= kirjoitti:Sytytysvehkeitten rassaaminen. Kohta puol vuotta seissyt lada, kun ei kipinää ole löytynyt.
Onhan katkojan kärjet vaihdettu? :wink:
Sähköviat on paskamaisia mutta nyt ei pitkään aikaan olekaan moisia ollut kun on ollut vain Ladoja ja Fiatteja käytössä.
.
Avatar
afrika
Viestit: 139
Liittynyt: 2.10.2003 20:51
Paikkakunta: K-stad/Malax/Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja afrika »

v.paasio kirjoitti: ykkönen on kytkin remppa hiekkapihalla itikoiden syötävänä jalat nokkos puskassa ilman minkäänlaista nosturia, en muuten halua tehdä heti uudestaan.
hehhee. minäpä tein sen juuri noin just viime viikonlopulla. lämpöäkin oli 28 varjossa. vaihdoin vaihtelaatikon ja kytkin systeemin.
kaveri tokas että, ole tyytyväinen ettei ainakaan näpit jäädy. :)
pahinta ei ole vielä tullu eteen..
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

remppa

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Kyllä öljypohjan asennus moottorin paikoillaan ollessa oli muistaakseni hankala homma 1200L Ladaan.
Mutta helpotukseksi kaikille, jos joudutte tekemään remontti hommia nykyautoihin, niin opitte varmasti arvostamaan Ladan yksinkertaisuutta ja helppo huoltoisuutta. Nyky autot ovat siinä mielessä paskoja, kun niissä ei ajatella hyvinkään paljoa niiden huollettavuutta. Tuntuu aina välillä siltä, että ainut asia jota ajatellaan autotehtailla on mahdollisimman pitkälle viety kone tilan täyttäminen ja osien maksimaalinen integroiminen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Lada-Jussi kirjoitti:kukaan ei maininnut kytkinakselin tähtäämistä kytkimeen ja silmälaakeriin konetta asennettaessa, se on koko homman vaikein ja v:mäisin homma, siinä on laatikon pultit pientä, laatikon pultit aika-arvio pari tuntia, kone-laatikko sovituksen aika-arvio pari päivää.
Jussilta on unohtunut yksi asia. Irroita aina paaliin menevästä laatikosta pääakseli. Tällä saat kaikki valmiiksi keskitettyä ja ja loppu on pelkkää osien kokoonpanoa.

Tämä vain omasta kokemuksesta :D :D.
Lada rules
Vastaa Viestiin