Sivu 3/4

Lähetetty: 26.3.2006 21:26
Kirjoittaja Team perseauki racing
itsekkin olen saanut tuhottua jenkoja laipoista... on tosin välistä ollut liiän lyhyillä pulteilla osuutta asiaan mutta kyllä niistä jengat saa paskaks pelivanteilla ja omilla pulteilla. ei ole nuo jengat aina ihan tasalaatuisia.... niin ja itselläkin suurin osa vanteista 4x100 jaolla ja hyviin on menty(ei edes täristä), ja niinkuin sanottiin niin vanteiden saatavuus on parempi tuolla satkun jaolla. ja oli porukka mitä mieltä tahansa niin ensi kesänä pyörii molemmissa siperian ihmeissä 4x100 jaolla olevat vanteet

Lähetetty: 26.3.2006 21:59
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jos jollakin on enempikin kokemuksia Ladan vanteista ja yhteensopivuuksista, voisi lukaista tuon FAQ:n kirjoittamani vannetekstin läpi ja kertoa yv:llä jos siinä on asiavirheitä/korjattavaa/lisättävää. Lähinnä voisi lisätä, että minkä autojen vanteet menee suoraan Ladaan, ilman viilausta tai levikepaloja. Itselläni kun ei tuosta(kaan) ole juuri kokemusta.

,_,/ukka

Lähetetty: 27.3.2006 20:45
Kirjoittaja Stefa
Vinokoneisen regatan 14" menee ainakin. Sanottakoon etten ole vakio-ohjauksella varustetuista ihan varma.

Edit: mitatkaa joku etäisyys vakio-ohjauksella varustetun ladan etuvanteesta ylätukivarteen pyörät linkussa niin kerron.

Lähetetty: 27.3.2006 21:00
Kirjoittaja ralli lada
kun on noi 14" niin tein ylätukivarsiin pienet kolot ettei ota kiinni kun kääntää täydet.

Lähetetty: 27.3.2006 21:03
Kirjoittaja Stefa
Mulla on kanssa pienet kolot. Mutta kun tuo 14" ei todellakaan kerro vielä yhtään mitään.

Lähetetty: 27.3.2006 21:30
Kirjoittaja miksu
mulla on bemarin 14" peltivanteet. ei ole tarvinnu mitään koloja tehä

Lähetetty: 31.3.2006 21:14
Kirjoittaja vfts
pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaan
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
Niin muuten oletteko kuullut koskaan epäkeskopulteista. Ainakin täällä helsingissä oy Motoral myy niitä epäkeskopultteja ja vanteet jotka käy ladaan on jaoltaan 4X100 ja sopivuus ladaan tehdään noilla epäkeskopulteilla.Että silleen

Lähetetty: 31.3.2006 21:33
Kirjoittaja pressa
sopivuus ladaan tehdään noilla epäkeskopulteilla.Että silleen

juu juu
olisihan tehdas jo laittanut tuollaiset jos ne olisivat hyvät

Lähetetty: 31.3.2006 21:44
Kirjoittaja Jokari
pressa kirjoitti:sopivuus ladaan tehdään noilla epäkeskopulteilla.Että silleen

juu juu
olisihan tehdas jo laittanut tuollaiset jos ne olisivat hyvät
Noilla pulteilla saa korjattua tuon millin heiton, kun kartio on irtonainen ja keskittää kunnolla...eihän ny venäjällä tommosia kun siinä on kaksi osaa, joista toinen liikkuu! Tavallinen pyöränpultti on teknolokiaa :wink:

Saas millon pääsee ruuvailemaan pressan iloksi alle VÄÄRÄLLÄ jaolla olevat vanteet ylimääräisillä LEVIKEPALOILLA...tässähän tuntee ittensä suurrikolliseksi :lol:

Lähetetty: 31.3.2006 22:13
Kirjoittaja kapa
Te ketkä noita 4x100 jakoisia vanteita käytätte Ladassa, työstättekö ne vanteen reiät soikeiksi vai miten saatte pultit kierrettyä kunnolla kiinni? Itse kerran kokeilin laittaa 4x100 vanteita Ladaan, alkoi pultit vetää sen verran vinoon etten puolen välin jälkeen enää niitä viitsinyt pitemmälle kiristää. Tuntui että joku paikka antaa pian periksi jos vielä kiristää.

Lähetetty: 31.3.2006 22:24
Kirjoittaja Jokari
kapa kirjoitti:Te ketkä noita 4x100 jakoisia vanteita käytätte Ladassa, työstättekö ne vanteen reiät soikeiksi vai miten saatte pultit kierrettyä kunnolla kiinni? Itse kerran kokeilin laittaa 4x100 vanteita Ladaan, alkoi pultit vetää sen verran vinoon etten puolen välin jälkeen enää niitä viitsinyt pitemmälle kiristää. Tuntui että joku paikka antaa pian periksi jos vielä kiristää.
Mulla on ainakin koskemattomat pultinreiät. Alkuun kiertyvät hieman nihkeästi, mutta sitten eroa ei ole juurikaan orkkisvanteeseen ja pultteihin. Pulttien työntäminen reikien läpi ja kierteelle osuminen on se haastavin kohta. Pultitkin suoristuu (no ei ne juuri heitä, eihän pultti voi kiertyä "vinoon" kierteille muutakuin älyttömällä pakottamisella) loppuun ihan kokonaan, eikä mikään tunnu pettävän. Tasaisesti vaan kiristelee ja kaikki pultit jäävät tiukalle...

Mutta kai noissa vanteissakin on eroa siinä suhteessa mikä on helppo heittää kiinni ja mikä ei. Itsekkin kuulisin mielelläni kokemuksia samasta asiasta.

Lähetetty: 31.3.2006 22:54
Kirjoittaja vfts
Tässä olisi vähän dataa motoralin vanteista. Listalta löytyy vaan samaran vanteet mutta tekniset tiedothan sopivat myös takavetomalleihin paitsi ofsetin kohdalta

LADA

Lada Samara / Lada 110 Huom. Mangels 4x100 jaolla / epäkeskopulteilla
PCD 4 x 098 mm ET 40 mm P 12 x 1,25 mm(39232) RS 5
2 Devino DV Fife 6014498/108 6,0x14 58,6 38 85600 KIT 08 110,00
7 Mangels Amazon 1 60144100 6,0x14 58,6 38 71030 89000 48356 Ma 72-586 115,00

2 Devino DV Fife 6515498/108 6,5x15 58,6 38 85604 KIT 08 120,00
4 Pcw Thunder Plus 65154098/108 6,5x15 58,8 35 42705 KIT 08 115,00
7 Mangels Amazon 1 65154100 6,5x15 58,6 35 71040 89000 48356 Ma 72-586 125,00

2 Devino DV Fife 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85617 KIT 08 145,00
4 Pcw Thunder Plus 70164098/108 7,0x16 58,1 38 42718 KIT 08 140,00
5 Pcw Como 221 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85172 KIT 08 145,00
6 Pcw Thunder 278 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85472 KIT 08 145,00
9 Mangels Amazon 2 70164100 7,0x16 58,6 35 71059 89000 48356 Ma 72-586 150,00

4 Pcw Thunder Plus 70174098/108 Dgloss 7,0x17 58,6 38 42731 KIT 08 165,00
5 Pcw Como 221 70174098/108 7,0x17 58,6 38 85182 KIT 08 150,00
Että koitaakaa saada selvää listasta paremmin näkyy kun menee osoitteeseen http://www.motoral.fi/fi/tuotteet/tarvi ... anteet.php ja osio vannesoveltuvuudet 2006, sieltä löytyy varmaan tietoa.

Lähetetty: 1.4.2006 9:51
Kirjoittaja pressa
Jokari kirjoitti: Mulla on ainakin koskemattomat pultinreiät. Alkuun kiertyvät hieman nihkeästi, mutta sitten eroa ei ole juurikaan orkkisvanteeseen ja pultteihin. Pulttien työntäminen reikien läpi ja kierteelle osuminen on se haastavin kohta. Pultitkin suoristuu (no ei ne juuri heitä, eihän pultti voi kiertyä "vinoon" kierteille muutakuin älyttömällä pakottamisella)
juu juu ja sitten ihmetellään miksi kierteet pettää
juuri tuo alkunihkeys on sitö kun jenka on vielä kunnossa
sitten kun pultti kulkee hieman vinottain ilman voimaa on kierre jo lähes pilalla
no en jatka tästä enää laittakaa mitä laitatte
tosin itse käytän vain muulikärryissä 4x100 vanteita

Lähetetty: 1.4.2006 10:02
Kirjoittaja mickey-69
Joo..., täähän on näköjään paljon keskustelua herättänyt juttu... Tottapuhuakseni ollaan joskus kans kokeiltu noita 100 jakoisia vanteita, mut kyllähän se näin on että, sen verran vetää pulttia vinoon etten viitsinny sen enempää leikkiä aiheella... Mä olen aina käyttänny vain ja ainoastaan 98 jakoisia vanteita, koska tuskin sitä jakoa olis tuollaiseksi tehty 100 jakoisille vanteille... Mikäpä siinä etten käyttäis noita Opelien jne. vanteita itsekin(saatavilla paljon helpommin ja isompi valikoima kuin 98:ja), mutta siinä tapauksessa aion muuttaa pulttijaon sopivaksi noissa navoissa 100 jakoisille vanteille...

Ja kyllähän noita 98 jakoisiakin löytyy..., myös kilpakäyttöön..., esim Compomotivelta ja Team Dynamic:ltä...

Re: pyörän pultit

Lähetetty: 26.5.2010 15:43
Kirjoittaja Lada110
Mites pysyykö 4x100 alvanteet hyvn kiinni? Tietty pitkill pulteill.