pyörän pultit
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
itsekkin olen saanut tuhottua jenkoja laipoista... on tosin välistä ollut liiän lyhyillä pulteilla osuutta asiaan mutta kyllä niistä jengat saa paskaks pelivanteilla ja omilla pulteilla. ei ole nuo jengat aina ihan tasalaatuisia.... niin ja itselläkin suurin osa vanteista 4x100 jaolla ja hyviin on menty(ei edes täristä), ja niinkuin sanottiin niin vanteiden saatavuus on parempi tuolla satkun jaolla. ja oli porukka mitä mieltä tahansa niin ensi kesänä pyörii molemmissa siperian ihmeissä 4x100 jaolla olevat vanteet
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Jos jollakin on enempikin kokemuksia Ladan vanteista ja yhteensopivuuksista, voisi lukaista tuon FAQ:n kirjoittamani vannetekstin läpi ja kertoa yv:llä jos siinä on asiavirheitä/korjattavaa/lisättävää. Lähinnä voisi lisätä, että minkä autojen vanteet menee suoraan Ladaan, ilman viilausta tai levikepaloja. Itselläni kun ei tuosta(kaan) ole juuri kokemusta.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Niin muuten oletteko kuullut koskaan epäkeskopulteista. Ainakin täällä helsingissä oy Motoral myy niitä epäkeskopultteja ja vanteet jotka käy ladaan on jaoltaan 4X100 ja sopivuus ladaan tehdään noilla epäkeskopulteilla.Että silleenpressa kirjoitti:ÄLKÄÄ hyvät ihmiset laittako noita peräkärryn vanteita ladaanralli lada kirjoitti:vanteet on 14" GM:män vanteet jako on 4x100
ladan pulttijako on 4x98 peräkärryissä joskus jotain muuta
Noilla pulteilla saa korjattua tuon millin heiton, kun kartio on irtonainen ja keskittää kunnolla...eihän ny venäjällä tommosia kun siinä on kaksi osaa, joista toinen liikkuu! Tavallinen pyöränpultti on teknolokiaapressa kirjoitti:sopivuus ladaan tehdään noilla epäkeskopulteilla.Että silleen
juu juu
olisihan tehdas jo laittanut tuollaiset jos ne olisivat hyvät

Saas millon pääsee ruuvailemaan pressan iloksi alle VÄÄRÄLLÄ jaolla olevat vanteet ylimääräisillä LEVIKEPALOILLA...tässähän tuntee ittensä suurrikolliseksi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Te ketkä noita 4x100 jakoisia vanteita käytätte Ladassa, työstättekö ne vanteen reiät soikeiksi vai miten saatte pultit kierrettyä kunnolla kiinni? Itse kerran kokeilin laittaa 4x100 vanteita Ladaan, alkoi pultit vetää sen verran vinoon etten puolen välin jälkeen enää niitä viitsinyt pitemmälle kiristää. Tuntui että joku paikka antaa pian periksi jos vielä kiristää.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Mulla on ainakin koskemattomat pultinreiät. Alkuun kiertyvät hieman nihkeästi, mutta sitten eroa ei ole juurikaan orkkisvanteeseen ja pultteihin. Pulttien työntäminen reikien läpi ja kierteelle osuminen on se haastavin kohta. Pultitkin suoristuu (no ei ne juuri heitä, eihän pultti voi kiertyä "vinoon" kierteille muutakuin älyttömällä pakottamisella) loppuun ihan kokonaan, eikä mikään tunnu pettävän. Tasaisesti vaan kiristelee ja kaikki pultit jäävät tiukalle...kapa kirjoitti:Te ketkä noita 4x100 jakoisia vanteita käytätte Ladassa, työstättekö ne vanteen reiät soikeiksi vai miten saatte pultit kierrettyä kunnolla kiinni? Itse kerran kokeilin laittaa 4x100 vanteita Ladaan, alkoi pultit vetää sen verran vinoon etten puolen välin jälkeen enää niitä viitsinyt pitemmälle kiristää. Tuntui että joku paikka antaa pian periksi jos vielä kiristää.
Mutta kai noissa vanteissakin on eroa siinä suhteessa mikä on helppo heittää kiinni ja mikä ei. Itsekkin kuulisin mielelläni kokemuksia samasta asiasta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tässä olisi vähän dataa motoralin vanteista. Listalta löytyy vaan samaran vanteet mutta tekniset tiedothan sopivat myös takavetomalleihin paitsi ofsetin kohdalta
LADA
Lada Samara / Lada 110 Huom. Mangels 4x100 jaolla / epäkeskopulteilla
PCD 4 x 098 mm ET 40 mm P 12 x 1,25 mm(39232) RS 5
2 Devino DV Fife 6014498/108 6,0x14 58,6 38 85600 KIT 08 110,00
7 Mangels Amazon 1 60144100 6,0x14 58,6 38 71030 89000 48356 Ma 72-586 115,00
2 Devino DV Fife 6515498/108 6,5x15 58,6 38 85604 KIT 08 120,00
4 Pcw Thunder Plus 65154098/108 6,5x15 58,8 35 42705 KIT 08 115,00
7 Mangels Amazon 1 65154100 6,5x15 58,6 35 71040 89000 48356 Ma 72-586 125,00
2 Devino DV Fife 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85617 KIT 08 145,00
4 Pcw Thunder Plus 70164098/108 7,0x16 58,1 38 42718 KIT 08 140,00
5 Pcw Como 221 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85172 KIT 08 145,00
6 Pcw Thunder 278 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85472 KIT 08 145,00
9 Mangels Amazon 2 70164100 7,0x16 58,6 35 71059 89000 48356 Ma 72-586 150,00
4 Pcw Thunder Plus 70174098/108 Dgloss 7,0x17 58,6 38 42731 KIT 08 165,00
5 Pcw Como 221 70174098/108 7,0x17 58,6 38 85182 KIT 08 150,00
Että koitaakaa saada selvää listasta paremmin näkyy kun menee osoitteeseen http://www.motoral.fi/fi/tuotteet/tarvi ... anteet.php ja osio vannesoveltuvuudet 2006, sieltä löytyy varmaan tietoa.
LADA
Lada Samara / Lada 110 Huom. Mangels 4x100 jaolla / epäkeskopulteilla
PCD 4 x 098 mm ET 40 mm P 12 x 1,25 mm(39232) RS 5
2 Devino DV Fife 6014498/108 6,0x14 58,6 38 85600 KIT 08 110,00
7 Mangels Amazon 1 60144100 6,0x14 58,6 38 71030 89000 48356 Ma 72-586 115,00
2 Devino DV Fife 6515498/108 6,5x15 58,6 38 85604 KIT 08 120,00
4 Pcw Thunder Plus 65154098/108 6,5x15 58,8 35 42705 KIT 08 115,00
7 Mangels Amazon 1 65154100 6,5x15 58,6 35 71040 89000 48356 Ma 72-586 125,00
2 Devino DV Fife 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85617 KIT 08 145,00
4 Pcw Thunder Plus 70164098/108 7,0x16 58,1 38 42718 KIT 08 140,00
5 Pcw Como 221 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85172 KIT 08 145,00
6 Pcw Thunder 278 70164098/108 7,0x16 58,1 38 85472 KIT 08 145,00
9 Mangels Amazon 2 70164100 7,0x16 58,6 35 71059 89000 48356 Ma 72-586 150,00
4 Pcw Thunder Plus 70174098/108 Dgloss 7,0x17 58,6 38 42731 KIT 08 165,00
5 Pcw Como 221 70174098/108 7,0x17 58,6 38 85182 KIT 08 150,00
Että koitaakaa saada selvää listasta paremmin näkyy kun menee osoitteeseen http://www.motoral.fi/fi/tuotteet/tarvi ... anteet.php ja osio vannesoveltuvuudet 2006, sieltä löytyy varmaan tietoa.
juu juu ja sitten ihmetellään miksi kierteet pettääJokari kirjoitti: Mulla on ainakin koskemattomat pultinreiät. Alkuun kiertyvät hieman nihkeästi, mutta sitten eroa ei ole juurikaan orkkisvanteeseen ja pultteihin. Pulttien työntäminen reikien läpi ja kierteelle osuminen on se haastavin kohta. Pultitkin suoristuu (no ei ne juuri heitä, eihän pultti voi kiertyä "vinoon" kierteille muutakuin älyttömällä pakottamisella)
juuri tuo alkunihkeys on sitö kun jenka on vielä kunnossa
sitten kun pultti kulkee hieman vinottain ilman voimaa on kierre jo lähes pilalla
no en jatka tästä enää laittakaa mitä laitatte
tosin itse käytän vain muulikärryissä 4x100 vanteita
Joo..., täähän on näköjään paljon keskustelua herättänyt juttu... Tottapuhuakseni ollaan joskus kans kokeiltu noita 100 jakoisia vanteita, mut kyllähän se näin on että, sen verran vetää pulttia vinoon etten viitsinny sen enempää leikkiä aiheella... Mä olen aina käyttänny vain ja ainoastaan 98 jakoisia vanteita, koska tuskin sitä jakoa olis tuollaiseksi tehty 100 jakoisille vanteille... Mikäpä siinä etten käyttäis noita Opelien jne. vanteita itsekin(saatavilla paljon helpommin ja isompi valikoima kuin 98:ja), mutta siinä tapauksessa aion muuttaa pulttijaon sopivaksi noissa navoissa 100 jakoisille vanteille...
Ja kyllähän noita 98 jakoisiakin löytyy..., myös kilpakäyttöön..., esim Compomotivelta ja Team Dynamic:ltä...
Ja kyllähän noita 98 jakoisiakin löytyy..., myös kilpakäyttöön..., esim Compomotivelta ja Team Dynamic:ltä...
Re: pyörän pultit
Mites pysyykö 4x100 alvanteet hyvn kiinni? Tietty pitkill pulteill.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~