En ole hommanut pojalleni leikkiautoa kalliimpaa.Jos 26 vuotias ei pysty autoa osatamaan niin kävelkööt.AXTEC on sentään vähäpäästöinen eikä mikään kääntyvillä etupyörillä varustettu ympäristörikos
Jokari kirjoitti:No kaikenhan voi ajatella aina noin, jos olisin ajanut sillä ja sillä, tehnyt sitä ja sitä, olisin säästänyt x euroa jne. Olisit nyt hommannut pojallesi jonkun litrasen japsi-ihmeen, niin olisi päässyt vieläkin pienemmällä. Jossittelu on perseestä...
Litra sinne tai tänne, kaiken nämä on tupanneet syömään mitä pistoolista on valuttanut. Ajelen ilomielin vähän isommalla kulutuksella kuin jollain paska-axteekilla, ei ole huolia päästöistä eikä mistään muistakaan axteekin "ihanuuksista".
Mistä muuten ostatte niitä uusia Ozon-kaasareita? Tilaustavarana niitä kyllä saa, ja aika halvalla dollarin kurssin vuoksi. Mutta saako niitä suomesta?
8,12l / 100km. Kyllä se kesällä alle kahdeksan menee Nyt oli niin rauhallista ajoa ettei talvella ainakaan alemmas pääse kun nyt jo valuteltiin valoihin ja mäissä
Eipä tuolle talvikulkineelle soppa tosiaan enää maistu; vie nykyään tasaista 9,2 -9,5 l/100 km raskaalla kaasujalalla. Lohkolämppärillä on kohtalainen vaikutus kulutukseen, yhden jakson ajelin vähemmällä käytöllä ja kyllä se 10-11 l/100 km tuppaa silloin lähestymään aika herkästi.
Vielä pitää termari vaihtaa kun tuppaa toi motin lämpeäminen olemaan hiton hidasta, kun laskee vähänkin pakkaselle. Eiköhän tuo sillä korjaannu.
No onneksi sisätilanlämppäri laskee v.tutusta huomattavasti.
Viimeksi muokannut Jokari, 20.12.2007 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
mä olen ajellut noin 8 litraa/100 km kulutuksella nyt eurotalvessa, ilman mitään lohkolämmitintä, ajossa käytetty kierrosalue noin 2500-3000 r/min, ei v*tuta vaik ei ole sisätilanlämmitintä, Ladalla on kiva ajella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Sillon joo kun sattuu olemaan luminen tai jäinen tienpinta
Tai jos töiden puolesta joutuu istumaan huonossa tuolissa koko päivän niin jopa 2105:n penkit tuntuu juhlavilta sen jälkeen kuten allekirjoittaneella, 10min kotimatka venähtää helposti 30 minuuttiseksi kun leppuuttaa selkää ladan penkissä
Sillon joo kun sattuu olemaan luminen tai jäinen tienpinta
Tai jos töiden puolesta joutuu istumaan huonossa tuolissa koko päivän niin jopa 2105:n penkit tuntuu juhlavilta sen jälkeen kuten allekirjoittaneella, 10min kotimatka venähtää helposti 30 minuuttiseksi kun leppuuttaa selkää ladan penkissä
Saa olla aika h.lvetin huono tuoli että nollavitosen jakkarat tuntuu paremmilta Istutko sä työpäivät jossain retkijakkarassa?
Olen ajatellut et jos pulttais suoraselkäiset puutuolit kiinni, niissäkin istuu mieluummin kuin missään latan jakkaroissa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
8,9l/100km meni nyt viimesen viikon aikana. Pieniä mutkasia asfalttiteitä ~200km, ja sitten kakkostietä 60km + sekalaista pientä ajoa. Osan matkasta oli vielä joulukuusi katolla joka varmaan lisäs kulutusta jonkin verran, tuntu ainakin ettei oikeen jaksanu vetää senkään vertaa enään.
Ja siis kyseessä 1500 kone 5v laatikolla ja 3,9 perävälityksellä.
mikko853 kirjoitti:8,12l / 100km. Kyllä se kesällä alle kahdeksan menee Nyt oli niin rauhallista ajoa ettei talvella ainakaan alemmas pääse kun nyt jo valuteltiin valoihin ja mäissä
Jokari kirjoitti:Eipä tuolle talvikulkineelle soppa tosiaan enää maistu; vie nykyään tasaista 9,2 -9,5 l/100 km raskaalla kaasujalalla.
Lienee paikallaan pudottaa teidät leijumasta takaisin maan pinnalle..
Ilman lohkolämppäriä, 175 leveillä Hakkis1 nastarenkailla, 120km matka-ajoa, muuten rivakkaa nurkkakepitystä:
379km ja 27l. =7,12l/100km.
Ja ne %jutut:7,92 l/100km.
mikko853 kirjoitti:No niin, mittarivirheen huomioon ottaen 7.92l / 100km
Kannattanee mainita minkä tyyppisessä ajossa lukemat on saavutettu jotta saadaan todellista vertailupohjaa...
mikko853 kirjoitti:Kiihdytykset tosin mummomalliin.. normaalisti kun tulee polkaistua kaasu pohjaan -> vaihto -> kaasu pohjaan -> vaihto jne kunnes sopiva nopeus löytyy.
Mitäh? Voiko Ladalla muka ajaa muutenkin kuin kaasu pohjassa?
Ainakin oman kotteron kohdalla olen todennut että mummoilu ei auta tippaakaan, päinvastoin jopa nostaa kulutusta. Mara on päätynyt muistaakseni samaan lopputulokseen
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.