Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Larssoni kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
on muuten hyvä!!! :shock:
Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..? :lol:
kyllä se siä kestää.... se on pääasia että lada laulaa!!! :wink: jos jotain hajoo niin sitten se pitää korjata ja tehdä paremmaks :twisted: ongelma tulee kierroksilla kun ahtimen pyörimis nopeus kasvaa ihan älyttömäks, niin se ahtaa liikaa :? jos vaan kestää.... :roll: mutta toi on h*elvetin hyvä lähtökohta että noin 1000rpm/bar, meinaan saa koneen herään :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Larssoni kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
on muuten hyvä!!! :shock:
Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..? :lol:
niin kauan että hajoaa :D onneksi niitä saa uusia! tänää laitettii dumppi kiinni ni saatiin putoomaan 0.5 bar tyhjäkäynnillä. koht pääsee repäsee ja räjäyttää konee! kiva avaa luukku ja kattoo mistä pamahtaa :D :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

tossahan kuulostais olevan asennetta :D
vähän saman olonen meininki kun tuossa omassa entisessä koneessa
joka kesti juuri niin kauan kunnes hajosi :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

mistä se hajos?

tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:mistä se hajos?

tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
miten se nyt pelaa :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

iigorr kirjoitti:mistä se hajos?

tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
eihän siihen isoo vikaa tullut
vaan kolme mäntää suli (no ei ne pahasti mutta nelos pytty ei käyny ollenkaan kun laski niin paljon öljyä läpi) :wink:
joo tiedetään että se kävi liian laihalla joten ei siitä mitään :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:mistä se hajos?

tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
miten se nyt pelaa :?:
nätisti se käy. vähän on viel rakentamista että pääsee ajamaan..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mikäs remmi tuossa iigorilla on? Perus 45 eaton?

Onkos välitykset laskeskeltu jotakuinkin siten, että koneen ja ahtimen maksimikierrokset osuvat samoihin? Toisekseen dumpilla ei pitäisi olla vaikutusta ahtoihin. Noinpäin kun nuo asentelee, niin kannattaa sitten katsoa, että dumppi virtaa riittävästi. Muuten voipi mossahtaa jotain kun kaasun nostaa kierroksilta.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

toyotan remmi siellä on.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Hexte

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar :D
pientä säätöä vielä vaatii :lol:
Eiköhän ne paineet sieltä ahtoputkesta katoa välittömästi kun kaasu avataan. Riippuu tietysti ahtimen välityksistä mutta tuskin imusarjassa juurikaan ylipainetta alle 2000 kierroksen on. Toisaalta ei Ladan konetta voi vedättääkään kovin alhaalta ilman kauheita jurinoita ja tärinöitä ja pelkoa mosan hajoamisesta.
Sitäpaitsi kuulostaisi siltä että dumppi on tosiaan liian pieni ja/tai liian kireälle säädetty jos ahtoputkistossa ylipainetta on tyhjäkäynnillä.
Välijäähdytin, putket ja letkut näyttäisi tuossa härvelissä olevan sen verran järeää kamaa että jos ei ahtimen remmi luista/katkea niin kaasarin läppä hajoaa kun kaasusta päästää kierroksilla ja sitten saakin jarrutella oikein tosissaan :lol:
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Hexte kirjoitti:Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
kyllä toi nelilapanen jousitettu sintteri käy suoraan.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

noni! nyt on 25km takana ilman ongelmia. ekat 10 km kylille sytkää säätämään ja tuntui ettei mee mihkää. sitten säädettiin sytkä sieltä 0:sta 17:sta ja johan oli ihan eri peli. en tiä oliko dumppi jotenki jumissa mutta alko olee tyhjäkäynnilla paineet 0.1-0.2 ajossa maximi paineet oli 0.9bar

lämmötki pysy jossain 60-70`c ajossa..

hienosti toimi 8) jarrutki oli ihan ok ilman tehostinta :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

iigorr kirjoitti:niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Mikäs tuossa ihmellistä on?
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin