iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
on muuten hyvä!!!
Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?
kyllä se siä kestää.... se on pääasia että lada laulaa!!! jos jotain hajoo niin sitten se pitää korjata ja tehdä paremmaks ongelma tulee kierroksilla kun ahtimen pyörimis nopeus kasvaa ihan älyttömäks, niin se ahtaa liikaa jos vaan kestää.... mutta toi on h*elvetin hyvä lähtökohta että noin 1000rpm/bar, meinaan saa koneen herään
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
on muuten hyvä!!!
Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?
niin kauan että hajoaa onneksi niitä saa uusia! tänää laitettii dumppi kiinni ni saatiin putoomaan 0.5 bar tyhjäkäynnillä. koht pääsee repäsee ja räjäyttää konee! kiva avaa luukku ja kattoo mistä pamahtaa
eihän siihen isoo vikaa tullut
vaan kolme mäntää suli (no ei ne pahasti mutta nelos pytty ei käyny ollenkaan kun laski niin paljon öljyä läpi)
joo tiedetään että se kävi liian laihalla joten ei siitä mitään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Onkos välitykset laskeskeltu jotakuinkin siten, että koneen ja ahtimen maksimikierrokset osuvat samoihin? Toisekseen dumpilla ei pitäisi olla vaikutusta ahtoihin. Noinpäin kun nuo asentelee, niin kannattaa sitten katsoa, että dumppi virtaa riittävästi. Muuten voipi mossahtaa jotain kun kaasun nostaa kierroksilta.
Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
Eiköhän ne paineet sieltä ahtoputkesta katoa välittömästi kun kaasu avataan. Riippuu tietysti ahtimen välityksistä mutta tuskin imusarjassa juurikaan ylipainetta alle 2000 kierroksen on. Toisaalta ei Ladan konetta voi vedättääkään kovin alhaalta ilman kauheita jurinoita ja tärinöitä ja pelkoa mosan hajoamisesta.
Sitäpaitsi kuulostaisi siltä että dumppi on tosiaan liian pieni ja/tai liian kireälle säädetty jos ahtoputkistossa ylipainetta on tyhjäkäynnillä.
Välijäähdytin, putket ja letkut näyttäisi tuossa härvelissä olevan sen verran järeää kamaa että jos ei ahtimen remmi luista/katkea niin kaasarin läppä hajoaa kun kaasusta päästää kierroksilla ja sitten saakin jarrutella oikein tosissaan
Hexte kirjoitti:Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
kyllä toi nelilapanen jousitettu sintteri käy suoraan.
noni! nyt on 25km takana ilman ongelmia. ekat 10 km kylille sytkää säätämään ja tuntui ettei mee mihkää. sitten säädettiin sytkä sieltä 0:sta 17:sta ja johan oli ihan eri peli. en tiä oliko dumppi jotenki jumissa mutta alko olee tyhjäkäynnilla paineet 0.1-0.2 ajossa maximi paineet oli 0.9bar
lämmötki pysy jossain 60-70`c ajossa..
hienosti toimi jarrutki oli ihan ok ilman tehostinta